טרנדים בעיצוב אפליקציות לשנת 2018הבלוג של iNT

פורסם ב14/03/2018

טרנדים בעיצוב אפליקציות לשנת 2018

עיצוב אפליקציות הוא חלק מאוד משמעותי מההצלחה של האפליקציה ולכן אין להקל בו ראש. לצורך העניין נחלק את העיצוב לשתי קטגוריות- הנראות הוויזואלית (ה-User Interface) והמבנה העיצובי- איך האפליקציה מתייחסת למשתמש, כיצד מפעילים את הפונקציות שבה וכיצד היא מגיבה לפעולות המשתמש (ה-User Experience). תחום ה-UI ו-UX עומד בפני עצמו ומכיל תורות שלמות סביב חוויית המשתמש. עם זאת, עיצוב אפליקציות הוא תחום שחשוב לכל מפתח אפליקציות להכיר, בעיקר כי הרבה מהפונקציות תלויות בפיתוח של האפליקציה ולא רק בעיצוב הגרפי (לדוגמה תפריט, פיתוח תגובות או גרפיקה לגלילה/לחיצה/טעינה וכו'). להלן מספר מאפיינים עיצוביים חמים ורלוונטיים לשנת 2018.

פיתוח אפליקציות בטלפון

עיצוב ויזואלי

  • עיצוב אפליקציות באופן מינימליסטי ופשוט – כמו סיסמת האופנה הידועה "Less Is More", גם בעיצוב של אפליקציות מצאו שתחושה של ניקיון ופשטות היא אפקטיבית יותר. עם השנים גילו גם שישנה נטייה לסמוך יותר על מוצר אסתטי, לכן העיצוב המינימליסטי (בצורה מסוגננת למותג ולקהל היעד) עוזרת למשתמש להתמקד ולא להתפזר על ידי עודף של אלמנטים (גם אם הם מאוד יפים), ובנוסף להרגיש שהאפליקציה מקצועית בגלל הסגנון הנקי.
  • דרכים יצירתיות לפרוש תפריטים – טרנדים ועיצובים נוטים לשעמם אחרי זמן מה את הקהל, לכן תמיד צריך לחשוב על גישות חדשות ויצירתיות, אך פונקציונליות ונוחות. כיום אפליקציות רבות מנסות לסדר ולסגנן את התפריטים שלהן בצורה מיוחדת, ולאו דווקא בתוך התפריטים המסורתיים.
  • עיצוב לפי Material Design גוגל פרסמו שיטת עיצוב שהם ניסחו לאחר מחקרים רבים כאפקטיבית ביותר לעיצוב ממשקים, המדריך הוא נגיש וחינמי לכולם. אחד העקרונות השימושיים ביותר הוא השכבות השטוחות. האלמנטים אמנם שטוחים אך בעזרת שימוש של צל או טשטוש של רקע מאפשרים תחושה של שכבתיות ועומק.

חוויית המשתמש

  • עיצוב אפליקציות בעלות אינטגרציה – אפליקציות רבות מבינות את השימושיות של התממשקות עם אפליקציות אחרות. כפי שאפליקציות רבות מנצלות את הפונקציות של הסמארטפון (מצלמה, טלפון, אנשי קשר וכו'), כיום המגמה היא לשלב יכולות של אפליקציות אחרות במקום להשקיע בפיתוח הטכנולוגיות מאפס. לדוגמה – אפליקציית אוטובוסים שמשתמשת באפליקציית ניווט ומפות, אפליקציה מסחרית שמשתמשת באפליקציית תשלום וכו'.
  • תפריט ניווט תחתון – תפריט ה'המבורגר' מורכב משלושה קווים אנכיים (ומשם קיבל את הכינוי, כי הוא בנוי כמו המבורגר בין שתי הלחמניות), לרוב נמצא בצד עליון ונפתח לתפריט. ב-2018 נראה כי אפליקציות רבות משתמשות בו פחות ופחות, במקומו רואים הרבה תפריט תחתי קבוע (כמו באינסטגרם ובפייסבוק בעדכונים האחרונים), או שימוש בטאבים (שורה אופקית של שלוש נקודות) שפותחת תפריט קטן בתוך הדף (לדוגמה ביוטיוב).
  • מיקרו-אינטראקציות (micro-interactionמיקרו-אינטראקציות הן התגובות הקטנות של האפליקציה לפעולות שלנו, כמו לדוגמה הצורה בה הופכים הדפים, בר ההטענה, התגובה של הכפתורים ללחיצה וכו'. השילוב של מיקרו אינטראקציות מראה קדמה טכנולוגית וכמו-כן נותן למשתמש אינדיקציה שהאפליקציה קיבלה את פעולתו ולא נתקעה או הפסיקה להגיב.
  • אינטואיטיביות – זה שם המשחק. הרעיון בכל עיצוב אפליקציות הוא שהמשתמש יוכל באופן אינטואיטיבי להגיע למה שהוא רוצה ו/או צריך, מבלי הצורך לחפש הרבה, לעבור בין תפריטים וכו'. בעולם בו יש עומס של אפליקציות ומשתמשים מכל הסוגים (גם טכנופוביים) לכן חשוב שעיצוב אפליקציות ייעשה בצורה יעילה וברורה למשתמש, וזאת מאחר וידו של המשתמש קלה על כפתור ה'מחק אפליקציה'.

פיתוח אפליקציות לעבודה יומיומית

את כל הדברים הללו תוכלו ללמוד במסגרת קורס פיתוח אפליקציות במכללת iNT. לאחר שתיישמו את כל מה שלמדתם בקורס תוכלו לפתח את האפליקצייה המושלמת, ואולי תהפכו אותה להיות ללהיט הבא.

המוסד לטכנולוגיה וחדשנות iNT (לשעבר מכללת NESS)

קרית עתידים בנין 10

טל':03-3723473

info@int-college.co.il

המוסד לטכנולוגיה וחדשנות iNT (לשעבר מכללת NESS) מזמינה אתכם ללמוד את מקצועות העתיד. במציאות בה מקצועות מסורתיים נעלמים ברגע, כולנו נדרשים "להמציא את עצמינו מחדש". בשביל זה אנחנו כאן - עם מגוון מסלולי לימוד חדשניים, ב - 4 קמפוסים ברחבי הארץ, 16 שנות ניסיון ואלפי בוגרים המובילים היום את תעשיית הטכנולוגיה.