ליצירת קשר
whatsapp
לימודי הייטק ב-INT LIVE
טלפון

לימודי VBA – האם כדאי ללמוד VBA?

INT College
VBA

לימודי VBA בשנים האחרונות היו חלק מדיון רחב של אנשי מקצוע השואלים את עצמם האם ללמוד תכנות ב-VBA יוביל למבוי סתום, והאם יש לתחום הזה עתיד? הרבה מאנשי המקצוע שעובדים בתכנות VBA חולקים על דעות אלו, ובכתבה זו ננסה לאסוף ולהגדיר את היתרונות ב-VBA ולמה לימודי VBA הם הדבר הנכון במקום הנכון.

שימוש באקסל במסגרת לימודי VBA

מה זה VBA

לימודי VBA הם למעשה למידה של שפת התכנות הנקראת Visual Basic Application. מדובר במערכת המשתלבת באפליקציות מייקרוסופט שבהן חברה משתמשת, ובכך מאפשרת לה לבצע התאמות של פעולות הנחוצות לה באופן ספציפי ובצורה אוטומטית.  למעשה VBA ניתן להחיל על תוכנות מייקרוסופט השונות, כמו Word, Power Point וכדומה. לימודי VBA בכל אחת מהאפליקציות של מייקרוסופט תהיה שונה, מאחר שבכל אפליקציה שפת ה-VBA צריכה להתאים ליכולות ולתכונות של האפליקציה. כמו שאמרנו, ל-VBA יש הרבה קולות אנטי, בין אם חסרי ניסיון שרוצים ללמוד לתכנת ומעדיפים ללמוד JAVA או HTML (לדוגמה) ובין אם מתכנתים שטוענים שהיא מתמטית מדי, לא שימושית מספיק וכולי. עם זאת ניתן לטעון בעד ה-VBA ולהוכיח שגם היום לימודי VBA מכינים לשוק עבודה חי וקיים ופותחים דלתות עבור עסקים הרוצים להשתמש ביכולת זו לניהול הממוחשב ולצורת העבודה בה החברה כולה משתמשת בטבלאות נתונים ואפליקציות מייקרוסופט.

אז למה כדאי VBA

לימודי VBA, לעומת שפות תכנות אחרות הדורשות התקנה מיוחדת של סביבת עבודה לתכנות, לא דורשות יותר מדי, מלבד שיהיו האפליקציות של מייקרוסופט לרשותך. במילים אחרות – בתור התחלה, סביבת העבודה נוחה ביותר לכל מי שעבר קורס VBA. זה פרט מועיל במיוחד בחברות גדולות שמחמירות עם האישור להוספת תוכנות לרשת. עבור חסרי ניסיון זו דרך טובה ונוחה להתחיל. הטמעה של העבודה עם VBA גם היא פשוטה יותר והתוצאות שאפשר להשיג מתכנות VBA הם מאוד פרקטיים עבור עובדי החברה, גם אלו שפחות שולטים בתפעול טכנולוגי.

סכמה של בסיסי נתונים הנלמדים בלימודי VBA

VBA היא Object Orients. הכוונה בכך היא שניתן להשתמש בפונקציות בפרויקטים אחרים, וניתן לחבר אותה לתוכנות בסיסי נתונים כמו SQL ו-Oracle, ובכך לאפשר סביבת עבודה דינמית עם גישה ישירה לבסיסי נתונים שלא מצריכה קבצי אקסל מרובים פתוחים כדי לייצר סירקולציה של מידע.

גם עבור עובדי חברה, זהו כישרון שיכול לתת בונוס מאוד גדול ולהבדיל אתכם מהשאר. כמו-כן זה יכול להיות שער לעולם ה-IT ולהתקדם בשפות תכנות אחרות בהמשך, או בפיתוח עבור מסדי נתונים, כמו SQL שמאוד פופולרי היום. לימודי VBA למתחילים נותנים יריית פתיחה נוחה לפיתוח בגלל שמדובר בשפה יחסית קלה ללמידה, בסביבה מוכרת שאינה מצריכה התקנות שונות ומיושמת על אפליקציות מייקרוסופט שנמצאות בשימוש רחב מאוד של גופים, ארגונים וחברות.

לקביעת שיחת ייעוץ חינם

    שיחה עם נציג

    דילוג לתוכן