ליצירת קשר
whatsapp
לימודי הייטק ב-INT LIVE
טלפון

מה זה מנהל רשת

INT College
מה זה מנהל רשת

אנו נמצאים בעידן בו במרבית מקומות העבודה, ממכולת שכונתית, דרך מפעל ועד לחברת השקעות – עובדים עם מחשב ומערכות תקשורת שונות. ניהול רשתות הוא מהתפקידים החיוניים ביותר בכל ארגון וחברה גדולה ונחשב לפופולרי מאוד בעולם ההייטק, ועל כתפיו של מנהל הרשת מוטלת אחריות לתחזוקה ותפעול מערכות המחשוב והתקשורת בארגון. מה זה מנהל רשת, במה הוא עוסק, למי התחום מתאים וכמה מרוויחים בתפקיד? כל הפרטים ממש כאן לפניכם.

מה זה מנהל רשת?

מנהל רשת אחראי על תכנון, הקמה ותחזוקה של תשתיות המחשוב והתקשורת הקריטיות לעבודה בשוטף. הוא האחראי על רשתות המחשבים בארגון, ועל המרכיבים השונים שלהן: כרטיס רשת, תוכנות תקשורת, מערכת הפעלה, מודמים, מתגים ועוד. הוא נדרש לכישורים נרחבים עם פלטפורמות מובילות כגון מערכת הפעלה Windows 10, דרך תשתית ענן Amazon ועד לכלי אבטחת מידע. מנהל רשת אינו מתפקד כאיש תמיכה או שירות לקוחות למחשוב, אלא אחראי על הקיום והתחזוקה של מערכות התקשורת מפני תקלות ונזקים פנימיים וחיצוניים. זהו אחד המקצועות הפופולריים בהייטק, שמאפשר לצד אתגר טכנולוגי ליהנות משכר גבוה, הטבות ותנאים מצוינים.

למה יש צורך במנהל רשת?

על השאלה מה זה מנהל רשת ענינו, איך כדאי גם לעמוד על הצורך בתפקיד. למנהל רשת יש מספר משימות-על:

  • לשמור על רשת בתקשורת רציפה ואיכותית
  • לתכנן ולשפר את קיבולת הרשת בהתאם לצרכים המשתנים בארגון
  • לבצע פעילות ניטור לתקלות
  • לבצע פעילות למניעת תקלות, נפילות או פריצות של הרשת
  • להעריך סיכונים אפשריים ולתכנן אמצעי מניעה יעילים
  • לנהל את האבטחה של הרשת

מהו תפקידו של מנהל רשת?

את האחריות הרבה של מנהל הרשת בארגון לעבודה שוטפת ולאבטחה אפשר לפרוט למגוון רחב של משימות שמבוצעות בשגרה ובחירום. במסגרת תפקידו של מנהל רשת, הוא אחראי על הקצאת הרשתות לעובדים, הגדרה של מערכות, התקנת תוכנות רוחביות, טיפול במשתמשים, לקוחות וספקים המחוברים למערכת המחשוב, התקנה של ציוד תקשורת והחלפה של ציוד פגום, הגדרה של פרוטוקול התקשורת והניתוב במקום העבודה, ביצוע של פעולות מעקב וניטור אחר המחשבים ועוד. היבט נוסף וחשוב בעבודתו של מנהל רשתות זה נושא אבטחת המידע, בפרט בחברות וארגונים גדולים העושים שימוש ברשתות תקשורת שמהוות יעד לפריצות וחדירות.

למי מתאים ללמוד קורס ניהול רשתות?

לאחר שענינו על השאלה מזה מנהל רשת, אנחנו יכולים לענות על השאלה למי מתאים לעסוק בתחום. ניהול רשתות הוא מקצוע מבוקש, שמאפשר להשתלב בכל ענפיי התעשייה והעסקים. התחום מתאים לאנשים שאוהבים את תחום המחשבים ומערכות התקשרות לרבות התוכנה והחומרה, אך פחות מתחברים לשפות תכנות, או שרוצים לעבוד יותר עם אנשים ומול אנשים. בנוסף, הקורס מתאים מאוד למי שעושה דריסת רגל ראשונה בהייטק והוא חסר רקע מקדים. כדי להצליח להיות מנהלי רשת מעולים, אתם צריכים לאהוב אתגרים ולרצות לאתגר את עצמכם בפתרון בעיות, מציאת פתרונות וחתירה לשלמות. בנוסף, מנהל רשת הוא תפקיד רוחבי וחיוני מאוד שמצריך אחריות, הגדלת ראש וקור רוח, כשכל המחשבים בארגון, מהמחשב של המזכירה ועד למחשב של המנכ"ל – על הכתפיים שלכם.

מה לומדים בקורס ניהול רשת?

בקורס ניהול רשת לומדים את כל עולם המחשוב ותחזוקת רשתות מחשבים – מה זה מנהל רשת, רכיבי המחשב, תחנות עבודה, ניהול ואחסון קבצים, שרידות, אבטחה, נטרול התקפות סייבר, שרתים ונקודות קצה, מערכות הפעלה ועוד. בנוסף, לומדים אודות תשתיות ענן, כיוון שהשימוש בתשתיות אלה חיוני היום כמעט לכל ארגון שעובד עם כמויות של מידע. לצד תחום המחשוב ישנו אלמנט נוסף בתחום ניהול רשת והוא רשתות תקשורת,

באילו תפקידים ניתן לעבוד בתום הקורס?

בסיום הקורס ניתן להשתלב כמנהלי רשת בחברות גדולות ביותר – חברות הייטק, חברות מתחומים שונים בתעשייה, ספקיות אינטרנט וכמובן בארגונים ממשלתיים ומשרדי ממשלה. אחד היתרונות הגדולים במקצוע הוא הוורסטיליות והידע הרחב בתחום רשתות תקשורת, כך שמנעד התפקידים הוא רחב אף יותר, כל עוד יש להם נגיעה לניהול רשת פנימית.  

איך ניתן להיות מנהל רשת?

כדי לעסוק בתחום ניהול רשת יש צורך לעבור קורס מנהל רשת באחד מהמוסדות המוכרים, ולוודא שיש בו תכנים תיאורטיים ומעשיים כאחד, שמעניקים לכם את הכלים החשובים. כדי שתוכלו להשיג יתרון מול חברות ההייטק בתהליך הקבלה לעבודה, כדאי לבחור במסלולים אטרקטיביים וייחודיים. במכללת INT קורס ניהול רשתות הינו קורס CCNA, המכשיר אתכם לשלושה מקצועות המשתלבים למקצוע אחד:

  • Network Administrator – אחריות על תשתית הרשת כולל ציוד תקשורת
  • Administrator – אחריות על ניהול השרתים בארגון או בחבר
  • Cyber Security – אחריות על אבטחת הרשת הארגונית מפני סיכונים פנימיים וחיצוניים

מהו השכר של מנהל רשת?

מנהל רשת מתחיל יכול להרוויח שכר שמתחיל ב-10,000 ₪, שכר שעולה עם הניסיון. לאחר כ-6 שנות ניסיון, השכר נע בטווח של 18,000-30,000 ₪. בתפקיד ניהולי, כמובן, השכר אף גבוה מזה. כדאי לדעת שמנהל רשת יכול לעבור הסמכות נוספות בתחום כדי להתמקצע יותר, לדוגמה ברשתות תקשורת נוספות, וכך לשדרג את השכר שלו.

אז שנכנס לראות מה מחכה לנו בקורס CCNA?

לקביעת שיחת ייעוץ חינם

    שיחה עם נציג

    דילוג לתוכן