ליצירת קשר
whatsapp
לימודי הייטק ב-INT LIVE
טלפון

אופטימיזציה למנועי החיפוש – השוואה בין מנועי החיפוש הפופולאריים

INT College
אופטימזציה למנועי חיפוש

אופטימיזציה למנועי החיפוש היא תהליך בו אנחנו מבצעים התאמה של האתר לדרישות מנוע החיפוש, כדי שדפי האתר שלנו יעלו בתוצאות החיפוש של הגולשים. את האופטימיזציה עושים כשבונים את האתר ובכל בנייה של דף חדש, ומומלץ להמשיך אותה באופן קבוע בשיפור והתאמה מתמידים, בגלל תחרות גבוהה, שינויים בהרגלי הגלישה של המשתמשים וכמובן בגלל עדכונים של מנועי החיפוש ושינויים בפרמטרים אותם הם מבקשים לצורך קידום.

מנועי החיפוש הפופולריים

מנוע החיפוש של גוגל הוא המנוע הפופולרי ביותר בעולם – בפער גדול. עם זאת, ישנם מנועי חיפוש נוספים שמקבלים חשיפה של כמה מיליוני חיפושים ביום ברחבי העולם, ואם נחליט שלא לשים את הביצים בסל אחד – נוכל לקבל נתח נאה גם ממנועי החיפוש הנוספים בעוד המתחרים שלנו לא בהכרח נותנים להם תשומת לב. שני מנועי חיפוש פופולריים, מלבד גוגל, הם מנוע החיפוש BING מבית מיקרוסופט ומנוע החיפוש DuckDuckGo, ובמאמר שלפניכם נתמקד בדרישות שלהם.

אופטימיזציה למנועי החיפוש – מנוע החיפוש BING

מנוע חיפוש BING הוא מנוע חיפוש מבית מיקרוסופט שהחל לפעול בשנת 2009 ומאז כוחו הולך וגדל. מומלץ לבצע התאמה של האתר שלכם למנוע החיפוש של בינג בכל מקרה, אך בעיקר במקרים הבאים:

  • אם חשבתם לקדם את האתר שלכם ביהאו – Yahoo
  • אם קהל היעד שלכם משתמש בדפדפן אינטרנט אקספלורר או EDGE
  • אם קהל היעד שלכם מגיע בין היתר ממוסדות ממשלתיים בהם מקובל או אף חייב להשתמש במוצרי מיקרוסופט

קידום אתרים בבינג – כיצד עושים אופטימיזציה למנוע החיפוש?

BING וגוגל דומות בלא מעט מאפיינים, כך שאתם לא צריכים להמציא את הגלגל מחדש, ומהלכים שתבצעו על האתר שלכם כדי להתאים אותו לגוגל, יהיו תקפים גם למנוע החיפוש של בינג. עם זאת, ישנם פרמטרים משמעותיים יותר בבינג, שבגוגל הם נתפסים כזניחים ולכן אנחנו לא משקיעים בהם תשומת לב מיוחדת:

  • אחוז נטישה – בבינג יש תשומת לב מיוחדת לאחוז נטישה. אם גולש נכנס לאתר שלכם ובתוך שניות ספורות חוזר אחורה למנוע החיפוש, סימן שהוא לא מצא התאמה באתר שלכם לצרכים שלו, או שהאתר שלכם לא נוח לגלישה. מעורבות גבוהה היא הכרחית מאוד לקידום בבינג.
  • הקלקה – אחוז הקלקה גבוה יסייע לאתר שלכם להתקדם. אם האתר השני, השלישי או הרביעי בתוצאות החיפוש מקבלים יותר הקלקות מהאתרים שמעליהם, סימן שהם רלוונטיים יותר לביטוי המחופש. לשם כך כותרת העמוד כפי שהיא משתקפת בגוגל + תיאור – יביאו להקלקות גבוהות.
  • סינגלים חברתיים – פרמטר חשוב בבינג הוא מעורבות חברתית שיוצאת מהאתר ובעמודים החברתיים – שיתופים, לייקים, תגובות – הן באתר שלכם והן ברשתות החברתיות לרבות פינטרסט. זה גם קשור לא מעט למיתוג ולחשיבות שמנוע החיפוש נותן לזה.
  • ביטויים מדויקים – כדי לקדם בהצלחה את האתר שלכם במנוע החיפוש של בינג יש צורך בביטויים מדויקים ככל הניתן כדי שהמנוע ידע לקשר בין הביטוי לעמוד המקודם. לדוגמה, אם אתם רוצים לקדם את הביטוי "שמאי מקרקעין", שימו עליו דגש ותוותרו על הביטוי "שמאות מקרקעין" שעשויה להביא לכם גולשים לא רלוונטיים ולפגוע באתר.
  • אתר עשיר במדיה – בבינג יש דגש על אתר עשיר במדיה כדוגמת סרטונים ותמונות, בעוד בגוגל הדגש הוא בעיקר על התוכן וגם אתר ללא מדיה יכול להתקדם.

כלי עזר של Bing

כמו לגוגל גם ל-Bing יש את הכלי שלו שמסייע למקדמים לקבל פידבק על בעיות שקיימות באתר בהיבטים טכניים ועלולות להפריע לקידום – WEBMASTER TOOLS. באמצעות האתר תוכלו להבין את תמונת הסריקה של הדפים באתר, לבדוק את ביטויי החיפוש שהאתר מדורג בהם ואת איכות הקישורים החיצוניים שמפנים אל האתר שלכם.

מנוע החיפוש Duckduckgo

מנוע החיפוש של בינג הוא מנוע חיפוש ותיק ששם דגש על הגנת הפרטיות, ולכן נמנע משמירת פרטי גולשים ולא מתחקה אחר תוצאות החיפוש שלהם. בכך הוא מהווה מנוע חיפוש מועדף על ידי גולשים רבים, במיוחד בעידן בו הפרטים שלנו חשופים לענקיות הטכנולוגיה. כמו בינג גם מנוע החיפוש של duckduckgo דומה מאוד למנוע החיפוש של גוגל, אך גם במקרה שלו ישנם דגשים מיוחדים:

  • קישורים איכותיים – בעוד המגמה של קישורים הולכת ופוחתת בגוגל, במנוע החיפוש של דקדקגו מערך קישורים עדיין נחשב מאוד. לכן, מומלץ לדאוג לקישורים מאתרים מהימנים ובאיכות גבוהה כדוגמת ויקיפדיה.
  • תוכן איכותי – תוכן איכותי באתר הוא פרמטר חשוב לקידום בכל מנועי החיפוש, ובפרט במנוע החיפוש של דקדקגו.
  • הכירו את הקהל שלכם – בעוד במנועי חיפוש אחרים הפרטיות היא לא שלמה ומנוע החיפוש יודע להתאים לכם הצעות בהתאם למיקום שלכם, למנוע החיפוש של דקדקגו אתם צריכים לעזור ולכן יש מקום למחקר מילות מפתח מעמיק. אם בגוגל, לדוגמה, הגולש יכול לכתוב "סושי מומלץ" ולקבל הצעות לסושי בעיר מגוריו, במנוע החיפוש של דקדקגו הגולש ירד לרזולוציות נמוכות יותר כדוגמת "סושי מומלץ בצפון תל אביב", והביטויים האלה צריכים להופיע באתר.

לקביעת שיחת ייעוץ חינם

    שיחה עם נציג

    דילוג לתוכן