ליצירת קשר
whatsapp
לימודי הייטק ב-INT LIVE
טלפון

כלי מילות מפתח גוגל – מדריך תפעול למתחיל

INT College
כלי מילות מפתח גוגל

אחד המרכיבים החשובים ביותר בקידום אורגני הוא מילות מפתח, ובלעדיהם – לא ניתן יהיה לקדם את האתר בצורה טובה. הבחירה במילות המפתח הנכונות מצריכה מחקר מעמיק, הבנה של הגולשים, הבנה של המתחרים וגם הבנה מה גוגל מבקש. את מילות המפתח אנחנו משבצים במקומות אסטרטגיים בדף נתון – בכותרת, בחלק מכותרות המשנה, בפסקה הפותחת ובאופן אקראי וטבעי לאורך הטקסט ולא בכמות גדולה מדי. הכמות האידיאלית היא הכמות שבה ניתן לקרוא את הטקסט מבלי להגיש ששובצה בתוכו מילת מפתח. אחד הכלים העומדים לרשותנו לצורך מחקר מילות מפתח כדי להבין מה הגולשים מחפשים, הוא כלי מילות מפתח גוגל, עליו נפרט במאמר הבא.

מילות מפתח – ביטויים מרכזיים וביטויים ארוכי זנב

לפני שנלמד כיצד להשתמש בכלי מילות המפתח של גוגל, כדאי לדעת שיש שני סוגים של מילות מפתח – ביטויים מרכזיים וביטויים ארוכי זנב.

  • ביטויים מרכזיים – ביטויים מרכזיים הם הביטויים העיקריים בדף הנתון, ולרוב יהיה ביטוי מרכזי אחד, אליו ניתן יהיה להוסיף וריאציות שונות. ביטוי מרכזי לדוגמה: חוג פיסול.
  • ביטויים ארוכי זנב – ביטויים ארוכי זנב הם ביטויים שיעבירו אלינו אמנם תנועה דלה יותר, אך היא תהיה מצד גולשים שרלוונטיים יותר למה שיש לנו להציע. ביטוי ארוך זנב לדוגמה: חוג פיסול למבוגרים ברעננה.

כלי מילות מפתח גוגל

הכלי לתכנון מילות מפתח של גוגל הוא כלי הזמין לשימוש רק עבור מי שמנהל חשבון פעיל ב-Google ads, שזה כמעט כל מי שעוסק בתחום של קידום אתרים ושיווק דיגיטלי, גם אם בהיקף קטן. הוא מאפשר לנו לבצע חיפוש של מילות מפתח בשני אופנים:

  • הזנה של עד 10 מילות מפתח, לפי בחירתנו, וקבלת נפח חיפושים בחודש לאותה מילת מפתח.
  • הזנה של כתובת אינטרנט (של אתר שלם או של עמוד ספציפי), תוך שהכלי מוציא מתוכו את מילות המפתח הדומיננטיות ונותן עליהן נפח חיפוש.

נוסף למילות המפתח אותן אנו מזינים, נקבל המלצות לביטויים נוספים הקשורים לחיפוש שביצענו, עליהן גוגל יודע להצביע שיש נפח חיפושים גדול.

צעד אחר צעד – כך תשתמשו בכלי מילות המפתח

כדי להשתמש בכלי מילות המפתח של גוגל, יש להיכנס לחשבון Google Ads וללחוץ על סמל מפתח הברגים הנמצא בצד שמאל של המסך – כלים והגדרות. בלשונית "תכנון" – נלחץ על "הכלי לתכנון מילות המפתח". יפתחו בפנינו שתי אפשרויות, נלחץ על "רוצה לגלות מילות מפתח חדשות?". בשלב הזה, יש שתי דרכים לקבל רעיונות למילות מפתח חדשות וכמובן לדעת נפחי חיפוש:

  • כתיבת מילות מפתח שקשורות למוצר או השירות שלנו. לדוגמה, אם אנחנו מבקשים לקדם משרד אדריכלים בצפון, נוכל לכתוב עד 10 מילות מפתח המופרדות בפסיקים: אדריכל בצפון, משרד אדריכלים בצפון, אדריכל באזור חיפה, אדריכל מומלץ באזור הצפון, תכנון בית פרטי בצפון וכדומה.
    • הזנת כתובת אתר וקבלת מילות מפתח הקשורות לתוכן המוצג באתר. במקרה זה, נוכל להציג אתר של המתחרים ולקבל רעיונות למילת מפתח.

נלחץ על "הצגת תוצאות" ונקבל רשימת מילות מפתח, כאלה שאנחנו הכנסנו וכאלה שגוגל הכניס, עם נפחי חיפוש מדויקים. מטבע הדברים, רצוי להשתמש בעיקר במילות מפתח שיש להן נפחי חיפוש משמעותיים, אך ניתן לגוון עם מילות מפתח עם חיפוש נמוך-בינוני, כאלה שהתחרות עליהן נמוכה ולכן ניתן יהיה להתקדם איתן גבוה.

היתרונות של כלי מילות מפתח גוגל

  • חיפוש לפי פרמטרים – ניתן לחפש מילות מפתח לפי ארץ, שפה, פלטפורמה, מיקום גיאוגרפי וטווח זמנים ארוך
  • ניתן לקבל מילות מפתח מתוך אתר אינטרנט קיים
  • ניתן לקבל המלצות למילות מפתח קשורות
  • ניתן לקבל נפחי חיפוש מדויקים

לקביעת שיחת ייעוץ חינם

    שיחה עם נציג

    דילוג לתוכן