ליצירת קשר
whatsapp
לימודי הייטק ב-INT LIVE
טלפון

מה זה seo

INT College
מה זה SEO

אם אתם לא יודעים מהם ראשי התיבות של SEO, אתם לא לבד. ראשי התיבות של SEO הם Search Engine Optimization , ובעברית – אופטימיזציה למנועי החיפוש, כלומר התאמה של האתר על כלל היבטיו – מהטכני ועד לתוכן – לדרישות של מנוע החיפוש, כדי שהאתר יקבל את החשיפה המקסימלית האפשרית. במילים אחרות – קידום אתרים. אז מה זה SEO ואיך זה עובד בכלל? האם אנחנו יכולים לעשות קידום אורגני לבד שאנחנו חייבים בשביל זה חברת קידום מקצועית? כמה כסף וזמן צריך להשקיע בזה?

מה זה SEO ומי צריך את זה בכלל?

קידום אתר יכול לסייע לכל מי שיש לו אתר ורוצה שהגולשים ימצאו אותו בראש תוצאות החיפוש האורגניות. בשונה מקידום ממומן, קידום אורגני הוא תהליך ארוך טווח שנועד להתאים בין הנכס הדיגיטלי לדרישות הספציפיות של מנוע החיפוש. הדרישות הן מגוונות, אך מה שמשותף להן הוא נכס דיגיטלי שמספק לגולש חוויית גלישה נוחה, תוכן בעל ערך, והתאמה בין מה שהוא חיפש למה שהוא מצא. לאחר שהבנו מה זה SEO, האם אנחנו יכולים לעשות את זה לבד? התשובה לכך היא שאתם יכולים אולי להתמקד בפרמטרים מאוד ספציפיים, כדוגמת שיפור איכות התוכן או ניסיון לשפר את המהירות באתר, אך כיוון שהקידום מורכב מעשרות ואף מאות פרמטרים שביחד משפיעים על הדירוג, מומלץ להסתייע בשירות של חברת קידום אתרים.

קידום SEO – מישהו סורק לנו את האתר

מנועי החיפוש, ובפרט גוגל, משתמשים בקרולרים הנקראים בוטים (ולפעמים גם "עכבישים") כדי לבחון את האתר שלנו ברמת התוכן, הקישורים הפנימיים המעבירים אותנו מדף אחד לאחר, הקישורים החיצוניים ועוד. הבוטים של גוגל סורקים את האתרים כל הזמן כחלק מייעול של תוצאות החיפוש, ולכן קידום אורגני לאתר, כלומר SEO, זוהי לא עבודה חד-פעמית אלא משהו מתמשך. ישנן תקופות שנוכל להאט את הקצב, אך כל הזמן נהיה עם היד על הדופק בעדכון האתר בתוכן חדש, בהתעדכנות בפרמטרים חדשים ועדכונים מצד גוגל ובהקשבה לגולשים ומה הם מחפשים.

באילו טכניקות משתמשים כדי לקדם אתר באופן אורגני בגוגל?

עולם ה-SEO הוא עולם דינמי מאוד, ומושפע משינויים בהרגלי הגלישה של המשתמשים: חיפוש קולי, התאמה למובייל, זמן שהייה באתרים מהירים בלבד וכדומה. גוגל לומדת את התנהגות הגולשים ובהתאם לכך משנה את הדרישות שלה מהאתרים בפן האורגני. בסוף, המטרה של גוגל היא שהגולשים יקבלו את הערך הטוב ביותר במנוע החיפוש שלהם, ולכן היא מקדמת רק אתרים שמעניקים חוויית גלישה טובה ונוחה, תוכן אמין ובעל ערך, תמונות מקוריות ואיכותיות ועוד. למעשה, ישנם עשרות ואף מאות פרמטרים שיש לעמוד בהם כדי לקבל חשיפה מקסימלית. בשלב הזה, לאחר שהבנתם מה זה SEO לפחות ברמה התיאורטית, אפשר להתקדם לרמה הפרקטית – מה צריך לעשות בפועל כדי לראות את האתר שלנו מתקדם.

שיבוץ מילות מפתח

מילות מפתח הן המילים אותן הגולשים מחפשים בתדירות גבוהה בגוגל, בתחום אותו אתם רוצים לקדם. לפני כתיבה של תוכן, חשוב לבצע מחקר מילות מפתח, כלומר להבין כיצד בדיוק הגולשים מחפשים את השירות או המוצר שלכם, ואת אותן מילות מפתח לשבץ בטקסט. כדי לאתר את מילות המפתח הנפוצות ניתן להשתמש בכלים של גוגל או בתוכנות עצמאיות בתשלום. הסוגים השונים של מילות מפתח:

  • ביטוי מרכזי – מילת המפתח המרכזית צריכה להשתלב בכותרת המאמר, במספר כותרות משנה וגם בתוכן. מילת מפתח מרכזית יכולה להיות לדוגמה "קורס קידום אתרים". מומלץ שלא ליצור צפיפות של מילות המפתח אלא לשלב בריווח. עבור תוכן באורך של 500 מילים, לדוגמה, מומלץ לשלב את הביטוי המרכזי כ-5-6 פעמים.
  • ביטויי זנב – ביטויי זנב הם ביטויים ארוכים יותר, אותם הגולשים מחפשים בתדירות נמוכה אך הם עדיין בעלי משמעות. ביטוי זנב לדוגמה: "קורס קידום אתרים לחיילים משוחררים באזור חיפה".
  • וריאציות – מומלץ לשלב את הביטוי המרכזי במספר וריאציות. אם לדוגמה הביטוי המרכזי שלנו הוא "קורס קידום אתרים", ניתן לשלב בטקסט ביטויים דומים כמו "לימודי קידום אתרים" או "קורס מקדם אתרים".

לא מעט אנשים נוטים להעמיס במילות מפתח מתוך מחשבה שזה הפרמטר החשוב ביותר, וכל המרבה הרי זה משובח. אך האמת היא שההיפך הוא הנכון. אם הסורק של גוגל מזהה ריבוי מילות מפתח, בצפיפות, באזורים שאינם רלוונטיים עד כדי שהתוכן אינו קריא, הדירוג של האתר דווקא יורד. שיבוץ הביטוי המרכזי, ביטויי הזנב והווריאציות השונות צריך להיעשות באופן טבעי כך שמתאפשרת קריאה נינוחה וברורה, אך עדיין כמובן לשלב בכמות מספקת.

שיפור הצד הטכני של האתר על מנת להבטיח את "בריאות האתר"

הצד הטכני של האתר בא לידי ביטוי בטעינת אתר מהירה בכל אחד מהדפים, בקישורים תקינים שמובילים אל היעד, בתגיות ALT מעל התמונות ובאופן כללי – בקוד מעולה שנסרק בצורה יעילה במנוע החיפוש. אתר איטי וכבד, שלא מותאם למובייל בצורה מיטבית (לא רספונסיבי), שיש בו קישורים שבורים – לא יצליח להתקדם בגוגל.

  • תגי קנוניקל – תגי Canonical נועדו לסמן לגוגל מיהו דף המקור המועדף לסריקה, כדי למנוע כפילויות תוכן. את תגי הקנוניקל ממקמים בתחילת הדף באזור ה-Head וכך למעשה מכריזים מהי כתובת ה-URL המועדפת.
  • זמני טעינה – זמני הטעינה של דפי האתר הם אחד הפרמטרים החשובים בקידום אתרים, כיוון שהלכה למעשה זמן טעינה ארוך של יותר ממספר שניות בודדות יכול לגרום לנטישת אתר. אתר יכול להיות איטי בעקבות תמונות וסרטונים כבדים וכמובן בעקבות נתונים רבים, כדוגמת אתרי איקומרס. ישנן מערכות מקצועיות שבודקות מהירות ונותנות מידע על פעולות שאפשר לבצע כדי לקצר זמני טעינה.
  • תג H1 – הכותרת הראשית של הדף.
  • תגי H2 –  הכותרות המשניות בדף.
  • תגיות H3-H6 – כותרות משניות לכותרות משניות. לדוגמה:
    • H3
      • H4
        • H5
  • תגיות  ALT – תגיות שמסמנות את המדיה, בעיקר תמונות, ומתארות את מה שאנחנו רואים בתמונה. תגית ALT לתמונה עוזרת לגוגל לסרוק אותה ועל ידי כך מסייעת לה להופיע בתוצאות החיפוש.  

היררכיה של האתר

בשונה מהעבר, כיום גוגל בוחן את האתר שלכם כמכלול שלם ולא רק כל עמוד לגופו, מתוך מטרה שהאתר שלכם יהיה ברור לגולש. לכן הוא שופט כמה עמודים מובילים לכל עמוד, איך ארגנתם את חשיבות העמודים, מה מסודר בפרונט ומה בתחתית. אם הגולש צריך לעבור מסע כומתה כדי להגיע לעמוד חשוב ומרכזי באתר שלכם, כנראה שיש בעיה. אם יש ריבוי דפים מפוזרים והגולש לא יודע בכל רגע נתון איפה הוא נמצא ואיך הוא חוזר חזרה, כנראה שיש בעיה. היררכיה נכונה תופיע בסדר הבא:

  • דף הבית – העמוד הראשי
  • תפריט ראשי – בתחילה יופיע קטגוריית השירות/העמוד החשוב והמרכזי ביותר, עד לעמוד הזניח ביותר מבחינתכם, שהכי פחות יעניין את הגולש
  • תתי קטגוריות – דפי המשנה המשויכים לכל קטגוריה/עמוד מרכזי באתר

היררכיה נכונה היא תוצר של הבנה ב-SEO, ולא פחות חשוב מזה גם שילוב של UX/UI.

חיזוק המותג

חיזוק המותג זהו שם כולל למגוון פעולות שניתן לבצע באתר ומחוצה לו, במטרה להעלות את האמינות שלכם וליצור שיח פעיל ברשת בו שם המותג מאוזכר במקורות מהימנים. ככל שהמותג שלכם, כלומר שם החברה/ארגון/עסק שלכם מאוזכרים יותר פעמים בפלטפורמות מחוץ לאתר, וככל שיש פעילות ערה בנכסים דיגיטליים נוספים של המותג, כך הוא מתחזק ועולה בדירוג. להלן מספר פלטפורמות רלוונטיות לחיזוק המותג:  

  • פעילות בסושיאל של המותג – פעילות בעמודים ברשתות החברתיות – עמוד פייסבוק, אינסטגרם, לינקדאין וכדומה, עם אזכור שם המותג ושיתוף תוכן מהאתר.
  • כתיבת ערך בויקיפדיה – ערך בויקיפדיה הוא ללא ספק סמל סטטוס ומעיד על מותג.
  • ציון שם המותג בכתבות ומאמרים באתרים אמינים ובעלי סמכות – כתבות באתרים חיצוניים ובעלי סמכות כדוגמת אתרי חדשות ובידור גדולים, בהתאם לתוכן.
  • קישורים חיצוניים ממקורות סמכותיים – קישורים חיצוניים שמפנים אל האתר שלכם, כדוגמת אתרים פיננסיים ואתרי מחקר. ככל שהאתרים המפנים הם אתרים גדולים ומהימנים, כך לקשור שמפנה לאתר שלכם יש ערך.
  • חשבון גוגל ביזנס מאומת.

אופטימיזציה לתוכן

על השאלה מה זה SEO, אפשר לענות כמעט במילה אחת – תוכן. תוכן איכותי באתר הוא חלק מהותי מהצלחת הקידום האורגני. מהי המשמעות של תוכן איכותי? תוכן שנותן לגולש את המענה. אם, למשל, כתבנו מאמר בנושא "כמה עולה להוציא רישיון נהיגה", אזי בתוך המאמר נרצה לראות, בין היתר, מספרים – כי זה מה שהלקוח חיפש. נוסף על כך, יש לעמוד בכללים כפי שפורט למעלה – החל משיבוץ של מילות מפתח ועד לתגיות בכותרות. כדי שגוגל יבין שהאתר עדכני ושאפשר להפנות אליו גולשים, יש חשיבות לעדכון האתר על בסיס קבוע. אם האתר שלהם הוא אתר מכירות, כנראה שתמצאו את עצמכם מעדכנים את החנות על בסיס כמעט יומי או לפחות שבועי. אם אתם מתחזקים אתר תדמית, תוכלו לעשות זאת על ידי עדכון של מאמרי העשרה ומאמרים מקצועיים בבלוג.

שיפור מיקומים ספציפיים מול שיפור כללי של תנועה אורגנית

בקידום אורגני ישנן שתי אסטרטגיות, האחת מתמקדת בשיפור ביטויים קיימים וספציפיים, והשנייה ביצירה של ביטויים חדשים להעשרת התנועה האורגנית:

  • טיפול בביטויים קיימים – בשיטה זו ניקח את הביטויים הקיימים שלנו ונרצה לשפר את המיקום שלהם, נעשה זאת על ידי שיפור טיב התוכן, הוספת ביטויים ראשיים וביטויי מפתח, סידור כותרות ותיאורים וטיפול בהיבט הטכני כדוגמת טעינה מהירה יותר של האתר. בדרך כלל שיפור ביטויים קיימים יתבצע במטרה לקדם עמוד ספציפי אליו הביטוי שייך.
  • תנועה אורגנית חדשה – אסטרטגיה זו למעשה מבקשת לקדם ביטויים חדשים באתר, ולכן מצריכה מחקר ביטויים מעמיק, הקמה של דפים חדשים באתר וכתיבה של תכנים חדשים, ולכן תוצאותיה של אסטרטגיה זו יראו לאחר תקופה מעט יותר ארוכה.

הבחירה באסטרטגיה תלויה במצב האתר, בתחרות הקיימת, במיקומים שלו וכדומה, ובכל מקרה לא מן הנמנע שקידום אורגני באתר מסוים יחל באסטרטגיה אחת ולאחר מיצוי שלה ימשיך לאסטרטגיה שנייה.

למה שווה להתמקד בביטויי זנב?

ביטויי זנב הם ביטויים ארוכים שהגולשים מחפשים במנוע החיפוש של גוגל. מצד אחד, הם לא מקבלים נפח חיפוש גדול מדי, אך מצד שני – מי שכן יגיע לאתר שלנו בזכות חיפוש ביטויי זנב – ככל הנראה יהיה גולש מאוד רלוונטי שגם יבצע את הפעולה הרצויה. דוגמה לביטוי מפתח רגיל הוא "עיסוי בפתח תקווה", לעומת ביטוי ארוך זנב: "עיסוי בפתח תקווה עד הבית בשבת". קל וחומר שמי שיגיע אליכם דרך הביטוי הארוך – יהיה בעל סיכויים גבוהים יותר לבצע המרה כיוון שקלעתם לצרכים שלו בצורה מדויקת. יתרון נוסף של ביטויים ארוכי זנב הוא שקל יותר להתברג עליהם במקומות גבוהים. את הביטויים הארוכים יש להטמיע בטקסט כפי שמטמיעים את ביטויי המפתח הרגילים, אך בתדירות פחותה יותר.

האם אסטרטגיית קישורים עוד עוזרת לקידום אורגני?

בעבר, פרופיל קישורים אשר הוביל לאתר או לעמוד מסוים באתר היה מסייע באופן די משמעותי לקידום שלו בתוצאות האורגניות, וכל המרבה הרי זה משובח. בשנים האחרונות גוגל החלה להפחית בהדרגה את ההשפעה של הקישורים על הקידום האורגני של האתר, באמצעות ציוני איכות לקישורים. קישורים שלא היו מספיק חזקים, למשל ממקורות לא מהימנים, קיבלו ציון איכות נמוך והפכו לגורם שפוגע בקידום של האתר. לכן, חשיבות הקישורים שמובילים לאתר היא פחותה משמעותית ממה שהייתה פעם, אך קישורים ממקורות טובים וחזקים ובנושאים הרלוונטיים לאתר, עדיין יכולים להשפיע קלות על הקידום עצמו. במילים אחרות – זה כבר לא הכמות אלא האיכות, ובהשפעה קטנה יחסית.

כלים שימושיים לפעילות SEO

  • AHREFS – אולי הכלי הכי שימושי והכי נפוץ בקרב מומחי SEO, כלי זה מאפשר מגוון רחב של פעולות ניטור לאתר ולמתחרים כגון:
    • מעקב פרופיל קישורים של האתר שלנו
    • מחקר מילות מפתח
    • התחברות לGSC ושליפה של בעיות אתר שגוגל מציף
    • ניטור אחר "בריאות האתר" והצפה של בעיות טכניות
    • ניטור אחר פעולות מחתחרים כגון: פרופיל קישורים, פעילות ממומנת, תוכן, תנועה משוערת, ביטויים חדשים ועוד…
  • סקרימנג פרוג – הצפרדע המצווחת היא למעשה תוכנה שניתן להוריד למחשב של היוזר ומופעלת על ידיו באופן יזום, התוכנה שולחת קרולר שסורק את עמודי האתר ומחזיר המון נתונים שאנשי ה SEO חייבים לדעת כגון: קישורים שבורים בפנים האתר, תגיות קנוניקל שאינן תאומות לכתובת העמוד, עמודים עם זמני טעינה נמוכים, סכמות בכל עמוד ועמוד,  כותרות ותיאורים שאינם עומדים בדרישות הסף, כותרות h1 משוכפלות ועוד המון מידע טכני שמובא באופן מסודר ועוזר למומחי ה SEO לגלות בעיות ולסדר אותן.
  • Webpagetest – ה webpagetest הוא כלי מעולה לבדיקה וניטור בעיות הקשורות בזמני טעינה של עמודי האתר, עם המון מידע המפרק את בעיות הטעינה לגורמים ומאפשר לאנשי ה SEO להעביר משימות לצוות הפיתוח בצורה טובה ומקצועית יותר לשיפור זמני הטעינה באתר.
  • GSC – google search consol הוא כלי השייך לגוגל והוא אמון על ניטור "בריאות האתר" באמצעותו תוכלו לראות המון בעיות שגוגל מזהה באתר שלכם, תוכלו לגלות אחוזי הקלקה על ביטויים שונים, אילו ביטויים האתר מופיע בגוגל, ההשפעה בין מיקומים ממוצעים לבין הקלקות וחשיפות ועוד…

בעיות טכניות שעלולות להשפיע על הדירוג האורגני שלכם

  • קישורים שבורים בתוך האתר – קישורים שבורים הם קישורים אשר מובילים לעמודי שגיאה 404 / 500 וכ"ו… כמעט לכל אתר ישנם קישורים פנימיים אשר מסייעים לגולשים לנווט בין העמודים / המוצרים והכתבות המוצעות באתר, ברוב המקרים בעלי האתרים רוצים לכוון את הגולשים למוצר או שירות שהם מעוניינים לקדם ולחזק בתנועה. אבל לפעמים עמוד או מוצר מסויים מוסר מהאתר מסיבה כזו או אחרת בעוד הקישורים הפנימיים אליו נשארים באתר, במצב זה לחיצה על הקישור תוביל לעמוד שגיאה הן לגולש והן לגוגל, ריבוי של קישורים שבורים עלול להוביל את גוגל להוריד את האתר בדירוגים מהסיבה הפשוטה שהם רוצים להפנות את הגולשים שמגיעים מהם אל חווית הגלישה הטובה ביותר ואתר שמציג לגולש כל כך הרבה עמודי שגיאה לא עומד בקריטריונים של חווית גלישה איכותית וטובה. כדי להימנע מבעיות כלאו בצעו סריקות תקופתיות לאתר שלכם עלי די כלים כמו סקרימינג פרוג לדוגמא ודאגו לתקן את כל הקישורים השבורים שנמצאים בסריקה בהקדם האפשרי.
  • טקסט מוסתר – טקסט שמופיע בקוד האתר אבל לא מופיע וויזואלית לגולש עלול להתפרש על ידי מנועי החיפוש כטקסט מוסתר והאתר עלול להיענש בחומרה. בעבר זוהי הייתה טכניקת קידום השייכת לקידום כובע שחור, מקדם כלשהו היה רוצה להיחשף על מגוון רחב של ביטויים אבל לא היה רוצה שהם יופיעו לגולש מסיבות כלאו ואחרות, אז הוא היה מכניס את הביטויים בתוך ה HTML של האתר אבל לא היה מציף את זה אל תוכן האתר עצמו כך שגוגל יקרא את זה אבל לא הגולשים. גוגל כאמור למד לזהות זאת ומעניש אתרים שמסתירים טקסט לפעמים גם מסיבות אחרות כגון (הופעה של טקסט בגרסת מובייל והסתרתו בדסקטופ) לכן צריך לדאוג שהמתכנתים שלכם לא עשו בטעות תוכן מוסתר שכזה.
  • זמני טעינה איטיים – זמני טעינה איטיים פוגעים בחווית המשתמש וגורמים לגוגל פחות להמליץ על האתר לכן חשוב לדאוג שזמני הטעינה שלכם יהיו טובים, לפחות יותר טובים מהמתחרים שלכם.
  • חסימות של עמודים על ידי no index – זוהי פקודת מטה שאומרת למנועי החיפוש את העמוד הזה בבקשה אל תאנדקסו, יש הרבה סיבות למה בעלי אתר רוצים שעמודים מסויימים לא יתאנדקסו ובדיוק בשביל כך הומצא התג הזה, אך לפעמים (בעיקר אחרי שאתר חדש עולה מפיתוח) מתכנתים שוכחים לעדכן את התג או שמישהו בטעות עדכן אותו בלי לדעת מה עושה או בלי להשים לב ואז עמוד שאנחנו רוצים שיתאנדקס ויתברג בתוצאות החיפוש למעשה בכלל לא מופיע.
  • תגי קנוניקל שמפנים לכתובת אחרת – באג נפוץ הוא כזה שבו תגי הקנוניקל של עמודים מסויימים מציגים כתובת שונה מזו של העמוד בו הם מופיעים, במילים אחרות הם מצביעים לגוגל אל תתיחס לעמוד הזה כל התוכן שמופיע כאן בכלל שייך לעמוד הבא… לא צריך להרחיב באיך שזה פוגע בקידום העמוד.
  • שגיאות שרת – שגיאות 500 הן שגיאות שרת, הסיבות להן רבות ולפעמים מגיעות מצד צוות הפיתוח של האתר ולפעמים מצד השרת עצמו, כך או כך הן בעיות שצריכות להיפתר שכן עמוד המציג קוד 500 הוא עמוד שגוגל לא יכול לסרוק.
  • הפניות לא תקינות – הפניות הן דרך להעביר את הגולש שנכנס לעמוד שלא קיים או ירד למשך תקופה מוגבלת לעמוד אחר שכן קיים ולא מחזיר קוד שגיאה, הבעיה היא שלפעמים ההפניות לא מבוצעות כראוי ואז יש שרשרת הפניות במקום הפניה אחת בודדת, לפעמים קוד ההפניה הוא לא נכון ובמקום להשים להפניה זמנית קוד 302 היא מכילה קוד 301 וההפך, כל אלו עלולים להזיק לאתר ולקידום שלו.
  • תגי hreflang של מוטמעים נכון – תגי hreflang מטרתם להבדיל בין שפות העמודים (במקרה של אתר בע ריבוי שפות) ולהוביל את הגולש ואת גוגל לעמוד הרלוונטי בשפה אחרת, אם תגים אלו לא מוטמעים נכון ומכילים הפניות לא נכונות הם עלולים לגרום לירידות בדירוגים.
  • בעיות במפת XML – מפת XML היא מפה המכילה קישורים לעמודים באתר והיא מתעדכנת באופן דינמי, בכל פעם שעמוד מתווסף או יורד היא מתעדכנת ומורידה או מוסיפה את הקישור אליו, מפה זו מיועדת בעיקר למנועי החיפוש היא מסייעת להם להגיע לעמודים חדשים ולהבין את ההררכיה של האתר בצורה טובה יותר. ברגע שמפת אתר XML מכילה קישורים של עמודים שירדו / קישורים של עמודים שמבצעים הפניות / קישורים לעמודים שחסומים בפקודת noindex או שמפת ה XML בכלל לא מתעדכנת באופן דינמי כלומר מחזירה עמודים חדשים אז במקרים אלו אתם עלולים לצפות בירידות בדירוגים או קושי באינדוקס של עמודים.
  • בעיות עם קובץ robots.txt – קובץ רובוטס למעשה אומר לגוגל אילו עמודים באתר להימנע מסריקה, קובץ שמכיל קישורים לא נכונים או קובץ שנפגע עלול לגרום לבעיות סריקה.
  • סכמות לא תקינות – סכמה היא פיסת קוד שלא וויזואלית לגולש ומטרתה לעזור לגוגל להבין את סוג העמוד / המוצר / השירות וכ"ו… אם קוד סכמה לא תקין מסיבה כזו או אחרת הוא עלול לגרום לירידה בדירוגים.
  • תמונות שחסרות אלטים – אלטים הם למעשה תגים היושבים בשורת הקוד של התמונה ומכילים טקסט שמתאר את התמונה, זה מסייע לגוגל להבין את הרלוונטיות של התמונה ולכן חשוב להטמיע אותם.
  • תעודת SSL לא תקינה – תעודת SSL היא חלק מהאבטחה של האתר והיא חלק חשוב מפרוטוקול HTTPS שגוגל מקפידה עליו בשנים האחרונות, תעודה לא תקינה או לא "מוכרת" יכולה לגרום לבעיית אבטחה ואז דפדפן כרום יציג אזהרה לגולשים בטרם הם נכנסים לאתר שלכם מה שגורם לרבים לנטוש ולחזור לתוצאות החיפוש ,זה כאמור יפגע בתנועה האורגנית שלכם.

משך הזמן למדידת פעילות  SEO

בניגוד לפעילות ממומנת בה אנחנו רואים את התוצאות בתוך שעות עד ימים, בפעילות אורגנית התוצאות מופיעות לאחר תקופה של מספר שבועות ועד מספר חודשים. למרות זאת, מדובר בתוצאות חזקות ויציבות ובפעילות שבטווח הארוך גם משתלמת כלכלית, ולכן הסבלנות כדאית מאוד. מלבד זאת, נמצא שגולשים יבחרו בעדיפות הראשונה להיכנס לאתרים הממוקמים בתוצאות האורגניות ולא לפרסומים ממומנים.  

קראו עוד על קורס שיווק דיגיטלי!

לקביעת שיחת ייעוץ חינם

    שיחה עם נציג

    דילוג לתוכן