פרטים נוספים
whatsapp
לימודי הייטק ב-INT LIVE
טלפון

ניהול פרויקטים בעולם החדש

מיומנויות ניהול פרויקטים בסביבת Agile

אופי העבודה בתעשיית ההייטק מעלה את הצורך בשיפור תהליך ניהול הפרויקטים, על מנת ליצור יתרון תחרותי. לכן מנהל הפרויקט נדרש לבצע את תהליך ניהול הפרויקט ע"י מתודולוגיה אחידה וכלים מתאימים.

 תאריך הקורס: 22/05/2024
 17:30-20:30

 תאריך הקורס: 20/11/2024
 17:30-20:30

מהו קורס ניהול פרויקטים בעולם החדש?

אופי העבודה בתעשיית ההייטק מעלה את הצורך בשיפור תהליך ניהול הפרויקטים, על מנת ליצור יתרון תחרותי. לכן מנהל הפרויקט נדרש לבצע את תהליך ניהול הפרויקט ע"י מתודולוגיה אחידה וכלים מתאימים. לשם כך הוא חייב לשלוט בתהליכי ניהול הפרויקטים, בסביבה מרובת פרויקטים ולענות על צרכי הלקוח והדרישות העסקיות כדי להצליח בפרויקט. הקורס מתבסס על מתודולוגיות ניהול הפרויקטים של ארגון PMI) Project Management Institute), ועל מתודולוגיות ותהליכים מעולם ה- Agile.

תיאור הקורס

בקורס תלמדו כלים ומיומנויות בעולם ניהול הפרויקטים שיעזרו לכם לשפר את יכולת ההובלה וניהול הפרויקט בחברה בה אתם עובדים. השילוב בין הידע, המיומנות, הכלים והשיטות הם אלו שייצרו את היכולות להוביל ולהנחות את צוות הפרויקט תוך השגת מטרות הפרויקט ואיזון בין אילוציו. במהלך הקורס נכיר את ה- Agile Mindset ומהם הערכים והעקרונות שעלינו להטמיע על מנת לנהל מוצרים ופרויקטים בצורה אפקטיבית.

היקף שעות

40 שעות אקדמיות, 8 מפגשים.

קהל יעד ותנאי קבלה

מסלול הכשרה זה מיועד למנהלי פרויקטים, מהנדסי תעשיה וניהול ומנהלי מערכות מידע, מנהלים המיועדים לתפקיד מנהלי פרויקטים או PMO.

שאלות נפוצות על קורס ניהול פרויקטים בעולם החדש

משמעות המושג Agile הוא גמיש, זריז. התפיסה מתייחסת ליכולתו של ארגון, גוף או חברה כל שהיא, להתאים את עצמם לסביבה דינאמית. המושג Agile צמח בארגוני תוכנה עבור פרויקטים של תוכנה, אך היום מיושם גם לפרויקטים שאינם בתחום התוכנה.

אחד המאפיינים המשותפים לכל הפרויקטים המאמצים את התפיסה האג'ילית, כפי שהיא קרויה היום, הוא הקושי לחזות את המוצר הסופי. שיטת ניהול זו, מאפשרת הבנה וניהול באופן הדרגתי תוך מתן תגובה לשינויים נחוצים. נקודת ההנחה שאפשרה את חדירתה המוצלחת של השיטה האג'ילית לתחום ניהול הפרויקטים היא, משום שגם בתחום הזה יש צורך להתגמש מול תהליכים ידועים של אי וודאות של תוצרים סופיים.

מטרת העל של ארגון ה-PMI – למקצע את עולם ניהול הפרויקטים, הן על ידי ידע והן על ידי הסמכות שמעניק הארגון למנהלי פרויקטים מכל העולם, העוברים בהצלחה את המבחנים הדרושים. ההסמכות הללו נועדו "להרים את רף" המקצוע ולהגדיר מומחים בתחום, ממש כמו מבחני הסמכה שיש למקצוע המשפטים, ראיית חשבון ועוד. הן קובעות את הסטנדרטים המקצועיים הדרושים למנהלי פרויקטים ולאנשי PMO.

המתודולוגיה מתאימה למי שמטרתם להתמקד בייעול וייצור מהיר יותר של התוכנה על-פני פעילות עפ"י תהליכים מסורתיים הדורשים מסמכים ותיעוד מלא. המחויבות הינה של כל הגופים השייכים למעגל פיתוח המערכות והסינרגיה ביניהם הינה הכרחית. חשוב להבין כי זוהי שיטה וצורת עבודה לא מסורתית, והאחריות בהפעלתה היא רבה, כיוון שהיא מכוונת לזריזות ולהומוגניות בין בעלי התפקידים.

תוכנית לימודים

1
צורה
מבוא לניהול פרויקטים ותהליכי ניהול פרויקט (Project Management Processes)

Module 1

  • מהו פרויקט וכיצד נבדיל בין פרויקט לתפעול שוטף?
  • תפריד המנהל בפרויקט
  • מחזור החיים של הפרויקט (Project Life Cycle)
  • מושגים מרכזיים בניהול פרויקטים

 

 

 

 

 

 

 

 

מבוא לניהול פרויקטים

  • ניהול אינטגרציה (Integration Management) – הכנת תכנית הפרויקט, ניהול הפרויקט, שליטה ובקרה, ניהול שינויים
  • ניהול התכולה (Scope Management) – איסוף והגדרת הדרישות

 

תהליכי ניהול הפרויקט (Project Management Processes)

2
צורה
ניהול הזמן והתקציב (Schedule & Cost Management) וניהול סיכונים ואיכות (Risk & Quality Management)

Module 2

  • ניהול זמן – הערכת משך המשימות, הכנת לו"ז לפרויקט
  • ניהול התקציב – הערכת עליויות, הגדרת תקציב
  • בקרת לו"ז ותקציב – בקרת זמנים וניהול העליויות לאורך חיי הפרויקט
  • ניהול משאבי אנוש (HR) – הקצאת משימות, הגדרת פעילויות וסדר פעולות ברצף הנכון

 

ניהול הזמן והתקציב (Schedule & Cost Management)

  • ניהול סיכונים – תכנון ניהול סיכונים, זיהוי סיכונים, ביצוע ניתוח איכותי וכמותי של סיכונים, תכנון תרחישים ותגובות לסיכונים, בקרת סיכונים לאורך חיי הפרויקט.
  • ניהול האיכות – הבטחת איכות ובקרת איכות

 

 

 

 

 

 

ניהול סיכונים ואיכות (Risk & Quality Management)

3
צורה
ניהול התקשורת והרכש (Communication & Procurement Management), ניהול בעלי עניין (Stakeholder Management) וניהול פרויקטים בסביבת Agile

Module 3

  • ניהול התקשורת ובקרת התקשורת בפרויקט
  • ביצוע תהליך הרכש
  • בקרת תהליך הרכש

ניהול התקשורת והרכש (Communication & Procurement Management)

  • מי הם בעלי העניין בפרויקט
  • ניהול מעורבות בעלי העניין
  • בקרת מעורבות בעלי העניין
  • אחריות מקצועית ((Proffesional Responibility – אחריות מקצועית ואתיקה לפי ה PMI

ניהול בעלי עניין (Stakeholder Management)

  • מה זה Agile? ולמה?
  • עקרונות הAgile
  • גישת waterfall לעומת Agile
  • מתודולוגיות Agile
  • מחזור חיי פרויקט בסביבת Agile – ניהול הפרויקט, תכנון לו"ז בפרויקט, שיקוף נתונים ובקרת פרויקט בסביבת Agile
  • הכנה וניהול ה Backlog

ניהול פרויקטים בסביבת Agile

הרשמה לקורס


    שיחה עם נציג

    דילוג לתוכן