ליצירת קשר
whatsapp
לימודי הייטק ב-INT LIVE
טלפון

מקבלים החלטות: איזה מקצוע הייטק כדאי ללמוד?

INT College
מקבלים החלטות

הדילמה בבחירת מקצוע הייטק טבעית לחלוטין, לרוב צעירים אחרי צבא או אנשים המעוניינים בקריירה שנייה נתקלים בדילמה. מצד אחד, הם חוששים שאולי התחום 'גדול עליהם' ואולי הם לא טובים במחשבים ובמתמטיקה. מצד שני, ישנן דילמות הקשורות להשתלבות בשוק העבודה בהייטק ובחירת המקצוע המתאים להם. אז בואו נעשה סדר בדברים ונראה איזה מקצוע כדאי ללמוד כדי להיכנס לעולם ההייטק.

למה דווקא לימוד הייטק?

עולם המחשבים וההייטק מתפתח פלאים בחמישה העשורים האחרונים. ממחשבי ענק שבקושי הצליחו לבצע כמה פעולות, הפך עולם המחשבים למחשב קטן מימדים שיכול לעשות מיליארדי פעולות בשנייה. אבל לא רק, גם עולם הסמאטפונים התפתח פלאים ומכיל מאות תוכנות שיכולות לרוץ במקביל, וזאת לצד מגוון אפליקציות שימושיות. התפתחות זו הולידה מגוון חידושים פורצי דרך ועשרות מקצועות התומכים בעולם המחשבים המתפתח כדוגמת סייבר, תחום IT, ניהול רשתות, בניית אתרים ועוד ועוד.

תחומים מאתגרים לצד עבודה יוקרתית

תחום ההייטק נתפס כמאתגר, מעניין וכזה שמי שנכנס בשעריו מרגיש היטב את החדשנות האמיתית שכולם מדברים עליה בתקשורת, ובכלל בכל מקום. לא פעם עובדי הייטק נחשפו לפיתוח טכנולוגיות חדשות ששינו את תצורת העבודה של העולם המודרני כמו תוכנות הקשורות לעולם העסקי, וויז ששינה את סגנון הנסיעה שלנו, פלטפורמות לניהול לקוחות, אפליקציות חדשות ואפילו אקזיטים ופיתוחים בינלאומיים.

אילו תחומים קיימים בעולם ההייטק הנוצץ?

עולם ההייטק מכיל מנעד רחב של תחומים, וככל שעובר הזמן הביקוש למתכנתים ולעובדי הייטק עולה, וזאת בשל הטכנולוגיה המתפתחת במהירות שיא. ישנה חפיפה מסוימת בין המקצועות השונים, וייתכן שגם יהיו שמות שונים לתחומי העיסוק והתכנות הקיימים. מנינו כמה תחומי מקצוע פופולריים ומבוקשים מאוד בעולם ההייטק, כך שתוכלו לקבל כיוון מסוים ולבחור את המקצוע המתאים לאופייכם.

פיתוח תוכנה

פיתוח תוכנה הוא אחד התחומים הפופולריים ביותר בעולם ההייטק, המכיל שמות שונים כמו מהנדס תוכנה, מתכנת, מפתח וכו'. תחום זה עוסק במנעד פיתוחים כמו ניתוח, עיצוב מערכות, הגדרות וכו'. ישנם סוגים שונים של מתכנתים, כאשר כל מתכנת מתמקצע בשפת קוד מסוימת, ולעתים יותר משפת קוד אחת לדוגמה מפתח אפליקציות, מפתח Full Stack, JAVA, SAP ועוד. כדי להיות מתכנת מקצועי, יש צורך ללמוד כמה שפות תכנות ולהפגין ידע רב בתחום, כך תוכלו להתקבל למשרות נחשקות. ניתן ללמוד את שפות הקוד בקורסים קצרים יחסית ולהשתלב בעולם ההייטק. בין התחומים המבוקשים ביותר בעולם הפיתוח הם שפת פייתון, Full Stack – שעוסקת בפיתוח בצד השרת והלקוח גם יחד, ותחום DevOps, שמאפשר לצוותים לעבוד באופן משותף על התכנון, הפיתוח והבדיקות של התוכנה.

תחום IT ובדיקות תוכנה

תחום IT עוסק בטכנולוגיות מידע: ניהול מערכות מידע, רשתות תקשורת, גיבוי בענן, פתרון בעיות מחשוב ועוד מגוון תחומים נושקים. תחום זה נעשה חיוני מאוד, מכיוון שכל גוף זקוק לפתרונות IT ולתמיכה של אנשי מחשוב ומערכות כדי לנהל את מערכות המחשוב בחברה או בארגון. מנהל IT הוא תפקיד ניהולי בתחום טכנולוגיות המידע, עם שכר מצוין ותנאים טובים, וכמובן – אחריות רבה.

QA – בדיקות תוכנה

QA, העוסק בתחום בדיקות תוכנה. תחום זה פופולרי ומתפתח, מכיוון שכל טכנולוגיה חדשה, אפליקציה או פלטפורמה זקוקה לבדיקות איכות טרם יציאתה לאוויר, ולאחר מכן לביצוע של עוד ועוד בדיקות, שיפורים ועדכני גרסה לאורך השלבים השונים בתהליך הפיתוח. בדיקות התוכנה השונות נועדו לוודא שאין באגים בתהליך העבודה של התוכנה ושבסופו של דבר היא מבצעת את תפקידה ומובילה לתוצאה הרצויה. תחום בדיקות תוכנה הוא אחד החשובים והמבוקשים בעולם ההייטק.

סייבר ואבטחת מידע

תחום הסייבר מונה מנעד רחב של מקצועות כמו לוחמי סייבר, מנהלי אבטחות מידע, קצין אבטחת מידע, מגן סייבר וכו'. תחום זה מתפתח מאוד וישנה דרישה רבה בשוק ללוחמי סייבר המתמחים באבטחת מחשבים ופלטפורמות שונות ברשת מפני פריצות וגניבות מידע, במקביל לעלייה הגדולה ביכולת של אנשים פרטיים וארגונים מקצועיים להגיע באמצעים שונים למידע רגיש המוחזק בידי הארגון ו/או לשיבוש מערכותיה וגרימת נזקים כלכליים אדירים.

דאטה סיינס

תחום מדעי הנתונים הוא תחום רחב המשלב מספר טכניקות וכלים לחילוץ של תובנות וידע מתוך נתונים, ובשביל לבצע את התפקיד הזה יש צורך לדעת סטטיטיקה, מתמטיקה ומדעי המחשב. כן, מדובר בהייטק במובן הכי בסיסי שלו. המטרה העיקרית של תחום הדאטה סיינס היא להפיק תובנות מתוך הנתונים המורכבים ולהשתמש בהן כדי לקבל החלטות עסקיות טובות יותר. בגלל מורכבות התפקיד, ההשכלה הנדרשת והחשיבות – מדעי נתונים מקבלים משרות בתנאים מעולים ובשכר גבוה מאוד.

דאטה אנליסט

איש נתונים, ובמילים אחרות איש דאטה, עובד עם נתונים רבים שמוזרמים אליו ממערכות שונות על מנת להפיק תובנות עסקיות משמעותיות. התחום דומה לדאטה סיינס, אך סוג הנתונים והטיפול בהם מצריך שיטות אחרות וכלים אחרים. בין מאגרי הנתונים מהם אנשי דאטה מפיקים מידע: גליונות אקסל, סקרים, יומנים, מסדי נתונים ועוד.

עיצוב גרפי ui-ux

מעצבי UX UI הם אנשי עיצוב וחוויית משתמש שאמונים על שני היבטים: יצירת מוצר דיגיטלי/פיזי מושך ונעים לעין, לצד היותו בהיר, פשוט, אינטואיטיבי ומהנה לשימוש. אנשי UX UI משלבים בעבודה שלהם יצירתיות, שיווק ואפילו פסיכולוגיית המונים. בחלק מהמשרות התפקיד מפוצל למשרת עיצוב גראפי ולמשרת אפיון חוויית משתמש, ובחלק אחר ניתן למצוא את המשרה שמשלבת את שני העולמות. מדובר בתפקיד מרתק, מאתגר ומתגמל.

זה כמובן על קצה המזלג, ישנם מקצועות רבים בעולם ההייטק, ולכן לימודי הייטק יכולים להכניס אתכם לעולם מרתק, חדשני ומתקדם, כזה שלא נח לרגע. להתאמת מסלול הלימוד, יהיה עליכם לבחור את המקצוע שמדבר אליכם וכמובן תמיד ללמוד עוד ועוד תחומים כדי שתוכלו להתפתח בעולם ההייטק.

לקביעת שיחת ייעוץ חינם

    שיחה עם נציג

    דילוג לתוכן