ליצירת קשר
whatsapp
לימודי הייטק ב-INT LIVE
טלפון

מקצועות העתיד בעולם ההייטק

INT College
מקצועות העתיד בהייטק

האם הבינה המלאכותית כבשה את העולם, אולי רובוטים יחליפו את עבודת בני האדם ואולי בכלל כלי אוטומציה ינהלו את העולם במקום אנשים? כן, אין ספק שהעולם הטכנולוגי מתפתח בקצב היסטרי, עם זאת קל לחזות את מקצועות העתיד בהייטק, כמו גם את המקצועות שייעלמו מהעולם ואולי כבר נעלמו ואת מקומם תפסה הטכנולוגיה החדשה.

הבאנו ממש כאן סקירה של מקצועות העתיד בהייטק, על מנת שתוכלו לתכנן את הקריירה שלכם כמה שנים קדימה. מה שבטוח, בועת ההייטק יציבה וניתן לומר שעשויה מברזל קשה במיוחד, ועדיין לא אמרה את המילה האחרונה. 

הגורמים שקבעו לנו את מקצועות העתיד בהייטק

באופן כללי, אנו רואים כי מגמת העבודה הידנית הולכת ונעלמת מהעולם, וזאת לעומת עבודה אוטומטית שתופסת תאוצה, אגב לא רק בעולמות הטכנולוגיים, אלא גם בתעשיות ובמפעלים ברחבי העולם. גם הרובוטים שהיא דוגמה בולטת דווקא עכשיו – בהחלט קובעים לנו את מקצועות העתיד. הרובוטים יעילים למגוון תחומים בתעשיות הייצור ואף הגיעו למחסנים לוגיסטיים האוספים את ההזמנות, אורזים ומכינים הכל למשלוח כמעט ללא מגע יד אדם. כמובן שכל אלה דורשים מפתחים ואנשי טכנולוגיה למגוון רחב של תפקידים.

מהם מקצועות העתיד בהייטק?

QA בדיקות תוכנה אוטומטיות

תחום – QA העוסק בבדיקות תוכנה הולך ומתפתח מאוד וכבר עכשיו אנו רואים כי כלי האוטומציה המבצעים בדיקות אוטומטיות דוחקים לאחור את הבדיקות הידניות. נציין כי תחום זה מתפתח מאוד ואף יתפתח בעתיד, כיוון שכל מוצר, ממשק, פלטפורמה, אפליקציה וכו', זקוקים לבקרת איכות טרם היציאה לאוויר, ואף שדרוג גרסאות. למעשה, בודקי תוכנה בעתיד יהיו עסוקים יותר בפיתוח גרסאות תומכות ופחות בבדיקות ידניות, כלומר כלי האוטומציה יאתרו באגים ועל בודקי התוכנה לסדר אותם וכך לחסוך זמן ולהימנע מטעויות אנוש.

ההשערה היא שתחום ה QA הולך ומתקדם, ולכן בעתיד יהיה ביקוש רב לבודקי תוכנה המתמחים בשימוש בכלים אוטומטיים.

אבטחת מידע וסייבר

האתגרים בתחום הסייבר ואבטחת מידע עולים משנה לשנה, וודאי כאשר יש לנו נגישות לביצוע מגוון פעולות דרך הסמארטפונים, הטאבלטים והאייפדים. מדובר על תחום חם שהולך להתפתח פלאים בעשור הקרוב, הן מבחינת כלי אוטומציה שיאתרו פרצות אבטחה, כלי אבטחה להעברת מידע רגיש בארגונים, שליטה ואבטחה על מחשוב ענן וכלים שיוכלו להתגבר על הונאות ופרצות ברשת וכמובן וירוסים ותולעים הידועים לשמצה.

ההשערה היא שתחום הסייבר ימשיך להיות לוהט כפי שהוא עכשיו ואף יותר. תהיה בעתיד דרישה בעיקר ללוחמי סייבר, מומחי אבטחת מידע ומפתחים לצורך פיתוח כלים חדשים.

תחום Data Storage (אחסון מידע)

תחום מחשוב הענן כבר בתקופה זו לוהט, אך מסתבר שהוא יילך ויתפתח פלאים בשנים הקרובות ויוביל אותנו לתחום Data Storage. כמויות המידע מתעצמות משנה לשנה בארגונים, כך גם מספר המשתמשים הגדלים, היוצרים לארגונים וחברות אתגרים לא פשוטים והצורך להתמודד עם כמות עצומה של מידע ואחסונו בצורה מאובטחת. לצד אלה, על ארגונים לספק גם זמני תגובה מהירים, ולכן תהיה דרישה גדולה בעתיד למומחי Cloud שיספקו מענה לכמויות מידע עצומות.

תחום הרובוטיקה

תחום הרובוטיקה לוהט מתמיד והולך ומתפתח, אך נראה שהעתיד צופן לו התפתחות מסחררת עוד הרבה מעבר למה שאנחנו מכירים היום. ישנם פיתוחים מגוונים שישתכללו עם השנים בתחומי הרובוטיקה כדוגמת תחומי התנועה, חיישנים, בינה מלאכותית, התחום הביומטרי ועוד. אומנם פיתוחים אלו מוכרים לנו מהתעשייה הצבאית והלוגיסטית, אך היא תתפתח גם למוצרים פשוטים יותר כמו בתחומי בתים חכמים, התעופה, אבטחה ועוד. האתגר הקיים בתחום זה הוא דווקא החיבור בין מערכות מורכבות המשלבות דיסציפלינות שונות, ולכן מי שיכנס עכשיו תחום יוכל להתפתח בו פלאים בעתיד.

דאטה אנליסט

דאטה אנליסט, כפי שאפשר להבין, הוא מקצוע מעולם הנתונים. מנתח נתונים מתמחנה בהפקת מידע ותובנות לארגון באמצעות סטים של נתונים המגיעים ממקורות שונים. מנתח נתונים נדרש להיות בעל הבנה בסטטיסטיקה ותכנות, ולהיות מיומן בזיהוי מגמות ודפוסים. כלומר – לא מספיק לדעת להפוך נתונים לגרפים, צריך גם לדעת להסביר אותם ולהמליץ על הצעדים הבאים. מדובר במקצוע נחשק מאוד, וכשעובדים במקומות גדולים ונחשבים אז המשרה בהחלט יוקרתית.

דאטה סיינס

דאטה סיינס, ובעברית מדע נתונים, הוא תחום דומה במקצת לתחום של ניתוח נתונים, אך לוקח אותו שלב אחד קדימה. במדע נתונים משתמשים בשילוב של ניתוח סטטיסטי מתקדם, למידת מכונה (Machine learning), וכלים נוספים מתחום מדעי המחשב עת מנת לחשוף מגמות ודפוסים מתוך מאגרי הנתונים – ומדובר במאגרי נתונים עצומים שלא ניתן לנתח אותם שלא באמצעות כלים טכנולוגיים. תחום מדעי הנתונים הוא תחום נחשק ויוקרתי, ומצריך שליטה בסטטיסטיקה, מתמטיקה ומחשבים.

מנהלי רשתות תקשורת

מנהלי רשתות תקשורת אחראיים על תחזוקת רשת התקשורת של הארגון, לרבות הטמעה והדרכה, הבטחת זרימה יעילה של נתונים, דאגה לתוכנות אבטחה והגנה ועוד. נוסף לאחריות על תפקודה של הרשת שמאפשרת עבודה לכלל אנשי הארגון, מנהל רשתות תקשורת אחראי גם על המרכיבים השונים – כרטיסי רשת, תוכנות תקשורת, מערכת הפעלה, מודמים, מתגים ועוד. המערכות והכלים איתם עובדים מנהלי רשתות תקשורת הם מערכות הפעלה מתקדמות, ידע בעולם העבודה בענן וידע מעמיק בתחום אבטחת מידע. טעות נפוצה היא לחשוב שמנהל רשתות תקשורת מתפקד כאיש תמיכה או שירות לקוחות בתחום המחשוב – מדובר בתפקיד ניהולי ותכנוני ברמה גבוהה.

פייתון

פייתון היא שפת תכנות פופולרית, רב תכליתית ופשוטה יחסית ללימוד ולשימוש. מדובר בשפת קוד פתוח, ולכן היא גמישה מאוד למגוון שימושים ומשתפרת כל הזמן. בין התחומים בהם ניתן למצוא שימוש נרחב בפייתון: פיתוח אתרים, אפליקציות, ניתוח נתונים, תחום של בינה מלאכותית ואוטומציה. אחד היתרונות של שפת התכנות הזו הוא קהילה ענקית של מפתחים אשר תורמים משלהם, מה שמוביל לאין-ספור ספריות לשימוש חופשי. שפת פייתון היא ללא ספק השפה החמה כיום, עם שכר גבוה מאוד ואפשרויות תעסוקה רבות.

ההשערה היא שתהיה דרישה למומחי BI, אנליסט נתונים, DevOps, מומחי machine learning ומתכנתים מתחומים שונים.

לקביעת שיחת ייעוץ חינם

    שיחה עם נציג

    דילוג לתוכן