ליצירת קשר
whatsapp
לימודי הייטק ב-INT LIVE
טלפון

DevOps – התחום החדש והנוצץ שכולם רוצים ללמוד

INT College
DEV

לימודי Devops מציעים הכשרה לטייטל הנוצץ והמבוקש הזה- תחום ה-Devops. אבל מה זה בעצם אומר? Devops הוא מונח שלא קל להגדיר אותו, האם מדובר בתנועה, טכנולוגיה חדשה, מבנה עסקי, הגדרת תפקיד בחברה או שמא תפיסת עולם? כך או כך, Devops הינו תחום חדש ורלוונטי, שמציע למי שמתמחה בו קריירה מעניינת ומכניסה. לימודי Devops נותנים את הדגש ללימודי אוטומציה לתהליכי ייצור ויצירת שינוי בצורת הייצור של החברה, שינוי בתצורה ופריסת תהליכים. מכאן ניתן להסיק שתחום ה-Devops עוסק בשינוי, בדינמיות ובשיפור תמידי, לכן חשוב להבין מאין באה השקפת העולם הזו?

שימוש בשפת תכנות בdevops

מה זה אומר בכלל Devops

לימודי Devops, כפי שכבר ציינו, מתחילים בהגדרת המונח, ובהסבר של משמעות השם והתוכן של התחום. המונח Devops שנתבע ב-2009 על ידי פטריק דבוייס (Patrick Debois), אשר יש המייחסים לו את תואר 'אבי ה-Devops'. המשמעות המילולית של התואר הוא שילוב של Development עם Operations, וכבדיוק כמו השם – המשמעות היא שילוב של שני האגפים המקצועיים בתוך החברה. המטרה של Devops היא לייצר תקשורת מקצועית ומועילה בין שני התחומים השונים, שלעיתים אף נדמה שמדברים שפות שונות לגמרי ביניהם. אמנם כולם עובדים יחד תחת אותה מטרה משותפת, אך היעדים של כל מחלקה גוזרים עליה סדרי עדיפויות שונים לחלוטין, ומתוקף היותן שני מקצועות שונים לחלוטין, יש לכל תחום את הז'רגון הפנימי שלו והצורה בה תהליכים מתרחשים ו'מחזורי חיים' שונים לגמרי. מסיבה זו ההתנגשויות בין המפתחים, אני המנהלות והשיווק ואנשי התמיכה הטכנית לעיתים קרובות מתנגשים אחד בשני. לימודי Devops במסגרת קורס Devops יסבירו ויכינו אתכם לתפקידו של ה-Devops הוא להוות גורם המאחד בין כל הגורמים השונים בחברה, ולאפשר להם לתקשר בצורה נכונה, בונה ויעילה יותר, תוך כדי גישור על הפערים והשוני בין סוגי העבודה השונים של כל צוותי העבודה בחברה. המשמעות של אנשי ה-Devops מתבטאת במהירות וביעילות שניתן לספק מוצר טכנולוגי לקהל, להחיל שיפורים ושינויים ולתת מענה ותחזוק לשירות השוטף, וכל זאת על ידי עבודה המאחדת בתוכה את אגפי החברה.

שיטת העבודה האג'ילית המתרחשת בdevops שבה הפיתוח מתמשך

איך תחום נולד

לימודי Devops הם תולדה של אסכולה חדשה שצמחה בשנים האחרונה, דרך השיח הציבורי ברשתות החברתיות ובאתרים המקצועיים, בין אנשי התחומים השונים בחברה, כפי שציינו- אנשי התמיכה הטכנית, הפיתוח והתכנות, השיווק והמכירות, התפעול והתכנון. עם הדיון ביניהם התפתחה דרך עבודה שונה מזו שקדמה לה בנוגע לפיתוחי שירותי תכנה וטכנולוגיה- השיטה האג'ילית (Agile). משמעות המילה Agile היא בתרגום חופשי- זריזות. בעוד בעבר הייתה נהוגה שיטת העבודה של 'מפל המים', כיום שיטת העבודה הנפוצה היא זו האג'ילית, הבנויה בצורה של 'מחזורים' ופיתוח מתמשך, הנותן מענה מהיר יותר לקהל המשתמשים והלקוחות, ומאפשר שינויים ושיפורים של נתחים קטנים בכל פעם, ולא פיתוח של תוכנה 'בכללותה' ורק אז לשחרר עדכון שלה ולהפיק ממנו לקחים. שיטת העבודה הזו הייתה נחלתם של אנשי פיתוח התכנה, והיא לא הגיעה עדיין לצד התפעולי שבחברות ההייטק. תחום ה-Devops מנחיל את השיטה האג'ילית בכל תהליכי החברה, גם בפן הפיתוח וגם בפן התפעולי. לימודי Devops סובבים סביב חלוקה של אחריות, אמון הדדי ופונקציונליות חוצה תפקידים ואגפים.

לקביעת שיחת ייעוץ חינם

    שיחה עם נציג

    דילוג לתוכן