ליצירת קשר
whatsapp
לימודי הייטק ב-INT LIVE
טלפון

מה זה AWS?

INT College
AWS

בשנים האחרונות יותר ויותר חברות ענק עוברות לעשות שימוש בשרתי הענן AWS של חברת אמזון העולמית. הפופולריות של השימוש בשרתים אלו נמצאת בשיאה, ולכן אם גם אתם שואלים את עצמכם מה זה AWS? איך משתמשים בו? או מה הקשר בין AWS לתפקידי DEVOPS ועוד מגוון תפקידי הייטק שונים? הכתבה הזאת בדיוק בשבילכם.

AWS (Amazon Web Services) היא פלטפורמת מחשוב ענן מקיפה אותה מספקת ענקית הטכנולוגיה – אמזון. הפלטפורמה מציעה שילוב של תשתית כשירות ( IaaS ), פלטפורמה שירות ( PaaS ) והצעות תוכנה ( SaaS ). שירותי AWS מספקים לארגונים כלים מגוונים לשימוש יעיל במערכות כדוגמת כוח מחשוב, אחסון של מסדי נתונים, גיבוי, שירותי אספקת תוכן ועוד.

אז מה זה AWS בתכל׳ס ומה סיפור ההקמה שלה?

פלטפורמת AWS הושקה בשנת 2006 מהתשתית הפנימית שבנתה Amazon לעצמה במטרה לטפל בפעילות הקמעונאית המקוונת שלה, כלומר באתר אמזון ממנו קונים צרכנים בכל רחבי העולם. מכאן הכל התפתח במהירות והיא החלה להיות ספקית גם של שירותי ענן לארגונים אחרים. AWS הייתה אחת החלוצות בעולם שהציגה מודל מחשוב ענן המספק מודל תשלום ורסטילי המתרחב לפי השימוש של הצרכן ומספק שירותי מחשוב, אחסון ותפוקה לפי הצורך של הארגון.

כמו כל חברה טכנולוגית ששואפת קדימה, גם AWS התפתחה במשך השנים בהתאם לביקוש ומציעה כלים ופתרונות רבים ושונים עבור ארגונים ברחבי העולם ובעיקר בעבור מפתחי תוכנה. ארגונים יוכלו להשתמש במרכזי הנתונים של אמזון ב- 190 מדינות ברחבי העולם, בעוד כיום משתמשים בשירותי AWS מגוון רחב של תעשיות כמו חברות הייטק ופיתוח, משרדים ממשלתיים, פיננסים, מוסדות חינוך, עמותות ועוד נוספות.

איך עובדת פלטפורמת AWS?

AWS מחולקת לשירותים שונים. את כל אחד מהם ניתן להגדיר באופן שונה ובהתאם לצרכים שונים של הארגון או איש הפיתוח העובד. המשתמשים ב- AWS יוכלו לראות את כל האפשרויות העומדות לרשותם כדוגמת תצורת העבודה, מפות השרתים וכו׳. רק נציין של – AWS  יש יותר מ-100 שירותים מהם נהנים המשתמשים. השירותים הנפוצים הם: מחשוב, מסדי נתונים, ניהול תשתיות, פיתוח יישומים, אבטחת מידע, ניהול ביג דאטה, בינה מלאכותית (AI), ענן היברידי והרשימה עוד ארוכה.

מה זה AWS בהקשר של תפקידי DEVOPS

אם שאלתם את עצמכם מה זה AWS  בהקשר של תפקידי פיתוח או DEVOPS, הנה לכם התשובה. ראשית, נסביר כי AWS  מעניק למפתחים ואנשי ביג דאטה מגוון רחב של כלים כמו ערכות פיתוח תוכנה ( SDKs ) כדי לנהל ולפרוס בצורה נוחה יישומים ושירותים. לדוגמה, ממשק שורת פקודה המהווה ממשק לכתיבה קוד של אמזון. איש DEVOPS יכול להשתמש בכלי AWS עבור Powershell כדי לנהל שירותי ענן מסביבות Windows.

בנוסף, כחלק מתפקידו של איש DEVOPS עליו לפתח תוכנות בשפות קוד מגוונות ויוכל להשתמש ב- AWS Serverless Application Model כדי לדמות סביבת AWS לבדיקת פונקציות Lambda ולעבוד על מגוון פלטפורמות ושפות תכנות כמו Java, PHP, Python, Node.js, Ruby, C++, Android ו-iOS.

אנשי DEVOPS העוסקים בתחום ביג דאטה יוכלו אף הם ליהנות ממגוון רחב של שירותי ניתוח ואפליקציות ביג דאטה כדוגמת Amazon Elastic MapReduce המאפשרת לעבד כמויות גדולות של מידע ונתונים, כלי Amazon Kinesis המספק כלים לעיבוד וניתוח נתונים, שירות Amazon Elasticsearch המאפשר לצוות לבצע ניטור יישומים, ניתוח יומנים ומשימות אחרות עם כלי הקוד הפתוח Elasticsearch. כמובן זה רק על קצה המזלג, כיוון ש – AWS מעניק סט כלים רחב ביותר לטובת יעילות העבודה, ולכן כיום מרבית הארגונים העובדים עם מערכות מורכבות ומעסיקים אנשי DEVOPS עובדים עם פלטפורמת AWS.

לקביעת שיחת ייעוץ חינם

    שיחה עם נציג

    דילוג לתוכן