ליצירת קשר
whatsapp
לימודי הייטק ב-INT LIVE
טלפון

שאלות ראיון עבודה DevOps שכדאי להכיר

INT College
ראיון עבודה

הביקוש לאנשי DevOps נמצא בשיאו, ונראה שכל מומחה DevOps מקבל אינספור פניות ממגייסים ומגייסות דרך הלינקדאין, אך אל תתבלבלו לרגע! ראיונות העבודה בתחום זה מאתגרים מאוד ושלא לדבר על זה שאתם מתמודדים עם עוד אנשים. זו הסיבה שכדאי להגיע מוכנים לראיון ובטח שלא לעשות אותו ׳על הדרך׳.

הבאנו כאן מספר טיפים כדי להתמודד עם הראיון המאתגר, כולל השלבים שבהם תתקלו בתהליך הקבלת למשרה, ואיך לא – שאלות ראיון עבודה DevOps הנפוצות והטריקיות בחברות גדולות. אז אם אתם בדרך לראיון עבודה לתפקיד DevOps, הכתבה הזאת בדיוק בשבילכם.

קצת רקע על תחום DevOps

DevOps הוא תחום המכיל נושאים רבים והוא נחשב לחדש ביחס לשפות תוכנה וותיקות ששודרגו עם השנים כמו JavaScript, Python, C++, PHP ועוד רבות. תפקידו של מומחה DevOps לייעל את שיתוף הפעולה בין המתכנתים בשל הידע הרב ושיטות העבודה הרבות, לצד האחריות לדאגה על ״בריאות״ המערכות. מומחה DevOps חייב להפגין ידע רב בכל התהליכים של המערכות, כאשר השאלות בראיון העבודה ממש יורדות לפרטי פרטים ויש שיגידו ״לקרביים״ של המערכות והתוכנות השונות הדרושות לתפקיד הספציפי.

אילו אנשי DevOps ארגונים מחפשים?

כיום ארגונים וחברות מעדיפים מומחי DevOps בעלי ידע במספר רב של טכנולוגיות, לצד ידע בפיתוח, אך אין זה אומר שיפסלו אתכם בראיון אם לא תדעו תחום מסוים, אלא המראיינים בעיקר בודקים את היכולת שלכם ללמוד תחומים חדשים באופן עצמאי ועד כמה אתם בקיאים בתחומים שעבדתם עליהם בתפקידים הקודמים. למעשה, המראיינים בודקים את רמת הידע שלכם בטכנולוגיות השונות וגם אם אתם פתוחים לתחומים נוספים. הרי כפי שאמרנו, תחום ה- DevOps רחב מאוד מבחינת תחומי ידע.

לדוגמה, אם התפקיד דורש ידע בשפת Python, ואינכם שולטים בשפה, סביר להניח שלא ישאלו אתכם שאלות על השפה הזאת, אלא ישאלו על תחומים דומים שאתם מכירים ויבדקו עד כמה אתם נכונים ויכולים ללמוד את השפה לתפקיד אליו אתם מתראיינים. דוגמה נוספת, מערכות ההפעלה בתחום ה- DevOps הן Linux ו – Microsoft Windows. אם לא עבדתם בעבר על מערכת Linux, כדאי ללמוד עליה מעט טרם ההגעה לראיון. כך גם בתחום ה-Cloud הנמצא בצמיחה ונחשב למקצוע העתיד, חשוב להכיר אותו טרם ההגעה לתפקיד הדורש עבודה עם Cloud. 

שאלות ראיון עבודה DevOps. מתחילים!

מה עשית עד היום בתפקיד הנוכחי?

פרטו על ארגונים שעבדתם, על הניסיון בטכנולוגיות השונות, אתגרים שהתמודדתם איתם באופן כללי. ההמלצה היא לפרט על טכנולוגיות שאתם מכירים היטב ועסקתם בהן ביום יום במהלך התפקידים השונים ולא טכנולוגיות מזדמנות, כיוון שתישאלו עליהן.

תן דוגמאות של משימות שעבדת עליהן?

חשבו טרם הראיון על לפחות 1-2 דוגמאות של משימות ואולי גם הצלחות שאתם חתומים עליהם. ההמלצה היא לחשוב על דוגמה המשקפת את הידע הטכנולוגי אותו נדרשתם על מנת לבצע את המשימות ונסו לרדת לפרטי פרטים ולהראות שהבנתם את המשימה ״בין השורות״. הסבירו גם למה בחרתם להשתמש בטכנולוגיה/שפת תכנות כזאת או אחרת למשימה הספציפית.

איזה טכנולוגיות אתה מכיר?

זה הזמן לספר רק על טכנולוגיות שאתם מכירים היטב ולעומק!  זכרו שהמראיין ישאל אתכם ממש לפרטי פרטים על הטכנולוגי ברמה של מיקרו ומאקרו. לדוגמה אם אתם שולטים בקוברנטיס, אם אתם שולטים בה תישאלו שאלות עמוקות כמו הסבר על קוברנטיס באופן כללי ועד להסביר ספציפית דברים מסוימים כמו מה זה secrets  או מה ההבדל בין pod  ל- vm וכך הלאה.

מה התהליך שתעשה על מנת לעלות קוד חדש ל – Production?

זוהי שאלה טריקית, כיוון שהיא באה לבחון את האחריות שלכם בעבודה מול Production. המראיין מצפה שתגידו שהקוד ייבדק בסביבת פיתוח, יפותח ב- branch לטובת המשימה ב- GIT  ורק לאחר סדרה של בדיקות בסביבת הפיתוח ואישור של Pull Request הכולל code review של הראש צוות או של חבר צוות אחר, יהיה ניתן להעלות את הקוד החדש בצורה הדרגתית ל – Production.

מהם היתרונות של שירותי הענן מול השירותים הלוקאליים (on prem)?

היום שירותי הענן הנפוצים הם: AWS, Microsoft Azure, Google Cloud. היתרון המרכזי לארגונים להשתמש בשירותים אלה על מנת לחסוך התעסקות בשרתים מקומיים ומאפשר להתרכז בפיתוח והמוצרים של החברה מאשר בהקמת תשתיות שרתים. לדוגמה, ניתן להתרחב והצטמצם בקלות בהתאם לצרכים של הארגון וכו׳. בכל מקרה, נסו להדגיש ולהרחיב כמה שיותר על היתרונות כפי שציינו, אך לא לשכוח גם את החסרונות כדי שתוכלו להפגין ידע מקיף.

קצת על התהליך שעוברים עד לקבלת התפקיד הנחשק

מספר הראיונות בחברות הייטק זהים יחסית, ולרוב כוללים ראיון היכרות, מבחן טכני ועוד כמה ראיונות עם מנהלים בכירים עד לקבלת התפקיד. כמובן שיש חברות ענק ששם התהליך קצת יותר ארוך כמו בחברות גוגל, פייסבוק, אמזון, אפל וכו׳ (חברות אגפ״א בראשי תיבות). חשוב להבין שכיום ברוב החברות, כל מי שמראיין את המועמד נותן חוות דעת מקצועית או דירוג של 1-5, ובסוף כולם מתכנסים יחד ומחליטים אם המועמד מתאים לתפקיד או לא.

הכירו את התהליך שתצטרכו לעבור עד לקבלת התפקיד:

שלב 1 – ראיון מול ראש צוות או עמית לצוות

זהו שלב ראשוני מאוד שנועד ״לגשש״ האם המועמד מתאים לתפקיד. לרוב איש צוות וותיק מבצע אותו ובוחן את רמת הידע הבסיסית שלכם, ייתן פרטים על המשרה ועל הדרישות הספציפיות של התפקיד. הוא יספר גם על המבנה הארגוני, תרבות העבודה וממש פרטים ראשוניים.

שלב 2 – ראיון טכני עם ראש צוות/מנהל מחלקה

ראיון זה הוא המאתגר והחשוב, כיוון שהוא נועד לבדוק את התאמתכם המקצועית לתפקיד. הוא יעסוק יותר בידע הטכני ובטכנולוגיות השונות, תוך צלילה לעומקים של הטכנולוגיות ברמה הגבוהה ביותר. מומלץ להתכונן אליו מראש וללמוד את הטכנולוגיות לעומק. לרוב ארגונים יסתפקו בראיון טכני אחד, אך קיימים מקרים שבהם המראיין לא סגור ב- 100% שהמועמד מתאים טכנית לתפקיד וייתכן שתזומנו לראיון טכני נוסף עם מנהל מחלקה, מנהל עקיף, ראש צוות וכו׳.

שלב 3 – ראיון עם מנהל המחלקה/העקיף

 מטרת הראיון הוא לאשר שאכן אתם מתאימים ברמה המקצועיות, האישיותית ובכלל אתם עונים על דרישות התפקיד מכל הבחינות. זהו סוג של ראיון שבו מנהל המחלקה מאשר שהמועמד יעבור לשלב הבא, ולרוב אינו כולל שאלות טכניות ״כבדות״ כפי שהיה בראיון הטכני הקודם. בשורה תחתונה, הוא נועד לאפשר למנהל העקיף להכיר אתכם ברמה האישית וגם שאתם תכירו אותו.

שלב 4 – ראיון עם משאבי אנוש

הראיון יהיה עם מחלקת משאבי אנוש, במטרה להבין האם אתם מתאימים מבחינת יחסי אנוש לתפקיד ובכלל לתרבות הארגונית ולמרקם החברתי. חשוב להבין שזהו ראיון לא פחות חשוב מקודמיו, ולכן הגיעו רגועים ועם תשובות מוכנות מראש לשאלות המוכרות כמו ״למה עזבת את התפקיד הקודם״, ״מה מושך אותך לעבוד אצלנו״, ״מה מאתגר אותך בתפקיד״ וכו׳.

השלב הבא הוא קבלת חוזה עבודה לעיונכם. בשלב זה חשוב לעבור היטב על כל התנאים הסוציאליים וגם לא לשכוח לנהל משא ומתן על השכר והתנאים השונים.

בהצלחה!

תעודות סיום קורס Devops מעניקות לסטודנטים כלים ויכולות לעבודה בפועל, וכחלק מדרישות התפקיד, גם בחוץ לארץ נדרשת הכרה של כלי העבודה ויכולות הפיתוח הנלמדים במסגרת קורס Devops. נציין שכיום חברות מקבלות מועמדים גם על בסיס ראיון טכני וגם על בסיס עבודת בית המאפשרת לבחון את הידע של המועמד.

לקביעת שיחת ייעוץ חינם

    שיחה עם נציג

    דילוג לתוכן