ליצירת קשר
whatsapp
לימודי הייטק ב-INT LIVE
טלפון

הזוהר הדועך של התואר

דנה ציפרוט
הזוהר הדועך של התואר

מסקר רחב היקף שנערך לאחרונה בישראל בקרב מנהלי משאבי אנוש, עולה תמונה מרתקת שלא תפתיע את המומחים בתחום, לפיה קרוב ל- 70 אחוז ממנהלי משאבי האנוש דוגלים בכך שהניסיון המקצועי של המועמד והתפקידים הקודמים שלו הם הפרמטרים החשובים ביותר העומדים לנגד עיניהם בשלב סינון קורות החיים.

בניתוח מעמיק של ממצאי הסקר, מתברר כי לא זו בלבד שרוב המנהלים מייחסים חשיבות רבה לניסיון המקצועי של המועמדים, אלא שלניסיון המקצועי קיימת חשיבות רבה יותר בצורה משמעותית בהשוואה לכישורים האישיים, להשכלה של המועמד ולפרמטרים רבים נוספים.

כעת אתם ודאי בודקים את עצמכם ומוודאים שלא מדובר בטעות, כיוון שלפי כל מה שהיה ידוע לכם, אין דבר חשוב יותר מתואר אקדמי. אז נכון, כבודו של התואר האקדמי במקומו מונח, אבל לא זו בלבד שתואר אקדמי לא מהווה ערובה לקבלה לעבודה, אלא שלא אחת דווקא לאדם ללא תואר אקדמי, יש סיכוי טוב יותר למצוא עבודה. מתקשים להאמין? ובכן, הרשו לנו להזמין אתכם לקרוא את המאמר הבא שכתבנו במיוחד עבורכם. ייתכן שהוא יחסוך לכם לא מעט זמן והרבה מאוד כסף…

להתמקד ולהימנע מבזבוז של זמן

לרבים בקרב הציבור הרחב ישנו תקליט המתנגן במשך שנים בראש, המשכנע אותם בכך שתואר ראשון הוא לא פחות ממצרך חובה וכי לא ניתן להתקדם בחיים ללא תואר ראשון. כתוצאה מכך מדי שנה אלפי סטודנטים מתחילים ללמוד לימודים אקדמיים באופן אוטומטי, מבלי שהשקיעו ולו רגע אחד במחשבה על העתיד, כלומר על הנקודה שבה יצטרכו להחליט במה ירצו לעסוק עם סיום הלימודים.

כל אותם סטודנטים לאחר שלוש, ארבע או חמש שנים מאתגרות ולא פשוטות כלל וכלל של לימודים אקדמיים, נפלטים לשוק העבודה, כשבחלק ניכר מהמקרים, הם עדיין לא יודעים במה הם בדיוק רוצים לעסוק. מעבר לכך, כל אותם בוגרים של תואר ראשון מחזיקים אמנם בתעודת סיום תואר, אבל הניסיון המקצועי שלהם הוא אפסי. לעומתם ישנם לא מעט צעירים שבחרו במסלול שונה, מהיר יותר, ממוקד יותר וחכם יותר.

הכוונה היא למסלול שבו מעט זמן יחסית מוקדש ללימוד התחום, כשרוב רובו של הזמן מוקדש להתמקצעות, להעמקה ולרכישה של ניסיון תעסוקתי. אין זה סוד שבכל תואר ראשון נתח משמעותי ביותר משעות הלימוד מוקדש לנושאים שלא קשורים לתחומי הליבה של התואר, שכן צריך באופן כזה או אחר למלא את הלימודים בשעות סמסטריאליות. לעומת זאת קורסים ממוקדים מאפשרים לסטודנטים להתפקס על תחום אחד ולהעמיק בו, תוך ניצול אופטימאלי של שעות הלימוד.

הרשו לנו לשאול אתכם שאלה פשוטה אחת: האם אתם יודעים במה אתם רוצים לעסוק עם סיום הלימודים ואם התשובה היא כן, האם אתם בטוחים שתחום העיסוק הזה מחייב אתכם להשקיע שלוש עד חמש שנים מהחיים שלכם בלימודים אקדמיים? תופתעו לגלות בכמה תחומים ניתן לעסוק ללא תואר אקדמי כלל, לרבות תחומים מתגמלים בצורה יוצאת דופן.

הניסיון התעסוקתי – המנבא הטוב ביותר להתאמה לתפקיד

נקודה חשובה נוספת שכדאי לדעת היא, שעם סיום התואר, רבים מהבוגרים בוחרים לעסוק בסופו של דבר בתחום שונה לחלוטין מזה שלמדו. זאת כיוון שבמהלך הלימודים האקדמיים לא באמת ניתן "להרגיש" את התחום ולא ניתן להבין האם הוא באמת מתאים לסטודנט או לא. מעסיקים רבים מודעים לכך ומטבע הדברים אף אדם לא מעוניין שהעובדים שלו ינסו להבין על חשבונו האם העבודה מדברת אליהם או שמא בחרו במקצוע הלא נכון.

אי לכך, למעסיקים יש נטייה לקבל לשורות הארגונים שלהם עובדים שכבר הספיקו להתנסות במשך תקופה מסוימת בעבודה הרלוונטית. כעת בואו ניקח שני מועמדים לעבודה, שהחלו את הלימודים שלהם באותו היום. האחד סיים מסלול אקדמי בן ארבע שנים ואילו השני סיים קורס מקצועי שנמשך חצי שנה ומאז צבר ניסיון בתחום. רוב הסיכויים שדווקא המועמד שכבר עוסק בתחום תקופה ממושכת יהיה המועמד המוביל, שכן רמת אי הוודאות בכל הקשור להתאמה לתפקיד גבוהה יותר בנוגע למועמד המחזיק בתואר.

הגיע הזמן להפסיק לבזבז את הזמן

אם אתם מעוניינים לעשות את הצעד הראשון לקראת המשרה הבאה שלכם, לנצל את הזמן באופן האופטימאלי ולפעול בצורה ממוקדת ועניינית, הרשו לנו להזמין אתכם להתעניין בקשר לקורסים מקצועיים בתחום המבוקש ביותר כיום, הלא הוא תחום ההייטק. במכללת נס למשל, תוכלו למצוא מגוון רחב ביותר של קורסים אטרקטיביים בתחומי הטכנולוגיה, הניהול והתקשורת, שיאפשרו לכם להשתלב בעבודות נחשקות תוך זמן קצר מסיום הלימודים.

בין היתר תוכלו ללמוד במכללת iNT קורס בדיקות תוכנה, קורסים באבטחת מידע, קורסים בתשתיות תקשורת ומערכות הפעלה וכן מבחר קורסים בניהול בסיסי נתונים. מומלץ להתעניין.

לקביעת שיחת ייעוץ חינם

    שיחה עם נציג

    דילוג לתוכן