ליצירת קשר
whatsapp
לימודי הייטק ב-INT LIVE
טלפון

לימודי הסמכה לעומת לימודי תעודה במכללות

דנה ציפרוט
לימודים

לעיתים נראה כי הלחץ המוכר של תואר ראשון לאט לאט נעלם מהאופק, בעוד יותר ויותר צעירים ואנשים מעדיפים לוותר על לימודים כוללניים וארוכים לטובת מקצוע ממוקד במכללות.

לימודי הסמכה הם למעשה לימודי תואר שבסופם מכשירים את הסטודנטים למקצוע ספציפי שיכול להיות פסיכולוגיה, משפטים, כלכלה ועוד. לימודים אלה יהיו מקיפים ויכללו תחומי לימוד רבים, אך בסופם לא בטוח שסטודנטים יעבדו בתחום. לעומת זאת, לימודי תעודה במכללות הם קצרים יותר, ממוקדים וברוב המקרים בוגרי הקורס יעבדו בתחום שלמדו.

מה עדיף, לימודי הסמכה או קורס במכללה?

לימודים פותחים לנו מגוון אפשרויות בשוק התעסוקה, ומאפשרים לנו להגיע למגוון תפקידים נחשקים בתחום שקורץ לנו, עם זאת לא תמיד קל לקבל החלטה על סוג הלימודים שנרצה. מצד אחד יש לנו לימודי תעודה מהירים המאפשרים לנו להתמקד במקצוע מסוים, ומצד שני יש לנו לימוד הסמכה ארוכים יותר שלרוב לוקחים בין 3-5 שנים שבסופם נוכל לעבוד בתחום שלמדנו או בתחום אחר לגמרי. אם כך, את הבחירה יש  לבצע בכובד ראש, ורק אחרי שמבינים את מכלול ההיבטים, היתרונות והחסרונות של כל אחד. בואו נראה איך עושים את זה.

שאלו את עצמכם, מה המטרה הסופית?

אחד הפרמטרים שיש לתת עליהם את הדעת הם התוכנית הסופית שלכם, כלומר במה תרצו לעבוד בתום הלימודים. האם תרצו לעבוד בהייטק כמתכנתים, להיות פסיכולוגים, לעבוד כסוכני ביטוח או בכלל לפתח אפליקציות. במידה והתוכנית היא לעבוד בהייטק, התואר פחות רלוונטי, כיוון שכיום חברות הייטק פחות מייחסות חשיבות לתואר, אלא יותר לידע בתוכנות ושפות קוד. מובן שאם תרצו לעבוד כעורכי דין, מהנדסים וכו', יהיה עליכם ללכת לכיוון של לימודי הסמכה לתואר ראשון.

לימודי ממוקדים, או ארוכים – מה מתאים לכם?

לימודי הסמכה לתואר מספקים לסטודנטים השכלה נרחבת ומעמיקה במגוון תחומים, ובין לבין מיועדים גם לפתח מיומנויות מחקריות, חשיבה ביקורתית וכישורים שונים החיוניים למקומות עבודה. יחד עם זאת, מרבית תכני הלימוד הנלמדים לא בהכרח קשורים לעבודה פרקטית, והם כוללניים מאוד, ולכן לא כל אחד בנוי ללימודים ארוכים מאוד. לעומת זאת, לימודי תעודה במכללות ממוקדים יותר ועוסקים רק בתחום הנלמד, ועל כן הם יהיו הרבה יותר קצרים, לעיתים גם כמה חודשים.

האם אתם בנויים לתוכנית לימודית מאסיבית או קלילה?

אם משווים לימודי תעודה במכללות ללימוד הסמכה, אפשר לראות הבדל מהותי והוא התוכניות המאסיביות ביחס לתוכניות קצרות וקלות. מובן שלימודי הסמכה יהיו מאסיביים וידרשו מהסטודנטים להקצות משאבים רבים, הן מבחינת הנוכחות בשיעורים והן מבחינת מבחנים ועבודות גמר. לעומת זאת, לימודי תעודה במכללות במגוון קורסים שונים נחשבים לקלים יותר ומאפשרים לשלב אותם עם קריירה, גידול ילדים ועיסוקים נוספים. גם תוכניות הלימוד גמישות מאוד. ניתן לבחור בין לימודי בוקר לערב, פעמיים בשבוע, רק ימי שישי ואפילו ללמוד בקורסים אונליין שונים.

תנאי קבלה קשוחים או קלים?

מבחינת תנאי קבלה, נראה שלימודי תעודה גמישים יותר. עם זאת פעמים רבות ישנו ראיון קבלה, או צורך בידע קודם על מנת להתקבל. אך מה שיותר חשוב הוא שלרוב אין צורך בפסיכומטרי ומבחני קבלה מתישים. בלימודי הסמכה תנאי הקבלה נוקשים יותר, מה שלא תמיד מתאים לכל אחד.

לקביעת שיחת ייעוץ חינם

    שיחה עם נציג

    דילוג לתוכן