ליצירת קשר
whatsapp
לימודי הייטק ב-INT LIVE
טלפון

מתלבטים ביחד: לימודי תעודה על פני לימודי תואר בעידן החדש

דנה ציפרוט
לימודגי תעודה על פני תואר

"ללמוד משמעו להתמצא", כך אמר הסופר והצייר מלקולם דה שאזאל. השאלה היא מה ללמוד בעידן החדש כדי להתמקצע באמת בתחום מסוים, והאם עלינו לעבור מסע של 3-4 שנים הכולל תואר נוצץ כדי למצוא עבודה טובה. אז טוב שהתעניינתם, כי מסתבר שבעידן המודרני לא קיים הבדל מהותי בין לימודי תעודה ללימוד תואר.

צעירים ואנשים רבים בשלבים שונים בחייהם, עומדים בפני צומת דרכים בהקשר של תוכניות הלימוד שישפיעו על עתידם. אפשר בהחלט להבין את הדילמה, הרי בשני המקרים ישנם הבדלים שישפיעו רבות על כמה שנים מחייהם. אז כדי שנבין על מה מדובר, נסביר כי לימודי תעודה הם לימודים המתבססים על קורסים שונים שבסופם מקבלים תעודה כמו לימודי סייבר, בדיקת תוכנה, פיתוח אפליקציות, שפות קוד שונות ועוד. לעומת זאת, לימודי תואר כשמם הם, לימוד בתחום מסוים כמו במשפטים, כלכלה, מדעי הרוח, היסטוריה ועוד. כמו כן, בלימודי תואר ישנם מסלולים המאפשרים ללמוד תוכניות דו חוגיות ולשלב שני תחומי ידע השונים זה מזה.

בואו נתמקד ונעשה סדר בדברים

הדילמה בין לימודי תעודה ללימודי תואר מובנת לחלוטין, אך על ידי מיקוד והסתכלות על התמונה הרחבה, תוכלו להגיע להחלטה ביתר קלות. ראשית, נציין כי בשתי האפשרויות קיימות אופציות מגוונות, אך כשמדברים על לימודי תעודה, קיימת התמקדות מקצועית בתחום ספציפי, וזאת ביחס ללימודי תואר הנחשבים ללימודים כוללניים יותר. ניתן לומר שכיום אנשים רבים לומדים לתואר ראשון בתחום מסוים, לדוגמה בכלכלה, ועוסקים בתחום אחר לגמרי.

במידה ותפנו ללימודי תעודה, רוב הסיכוי שתעבדו במקצוע הספציפי שלמדתם ותתפתחו בו. לדוגמה, אם תחליטו ללמוד קורס פיתוח אפליקציות, רוב הסיכוי שתעבדו בתחום ואולי לאחר כמה שנים תפתחו בית תוכנה או תעבדו כעצמאיים בתחום. זה הזמן לומר שלימודי תואר כוללניים יחסית והם יכולים להיות מיותרים עבור מי שמעוניין לעבוד בתחום מסוים.

התאמה לסטטוס שלכם

לימודי תואר לא תמיד מתאימים לאנשים בסטטוס מסוים, כמו לאימהות, לאנשים עובדים, בני 40+ וכו'. הם יותר מתאימים לצעירים בתחילת דרכם המקצועית שיכולים להתגורר אצל ההורים, או לשכור דירה קטנה לתקופה מסוימת. לעומת זאת, לימודי תעודה מספקים מענה לכולם – בכל גיל ובכל סטטוס בחיים, מכיוון שהם לרוב קצרים, ממוקדים ובהם לומדים מה שבאמת צריך כדי להתחיל לעבוד. אגב, גם אנשים שלמדו לימודי תואר ומעוניינים להשתלב בעולם ההייטק, נדרשים לעבור קורסים שונים כדי לקבל התמחות ספציפית, ואפילו אנשי הייטק בעצמם לומדים שפות קוד נוספות לצורך קידום אישי ומקצועי במקום עבודתם.

מקסימום פרקטיקה, מינימום זמן

משך הלימודים בלימודי תעודה ולימודי תואר שונה באופן משמעותי זה מזה, מה שיכול להכריע בתהליך הבחירה. ברוב המקרים לימודי תעודה יהיו קצרים יותר בזמן וממוקדים בחומר הלימוד הספציפי. לעומת זאת, לימודי תואר ארוכים מאוד ויכולים להגיע בקלות ל – 3-4 שנים כולל בחינות, התמחויות וכו'. כיום ישנם קורסים של מספר חודשים המכינים את הבוגרים לעולם ההייטק, כך שבתום הקורס ניתן כבר להתחיל לעבוד במשרות ג'וניור שונות ולהתקדם אט אט בתפקיד.

עלויות רבותיי, עלויות

אין ספק שאת עניין העלויות אפשר לנחש. לימודי תעודה יהיו זולים בהרבה מלימודי תואר המתפרסים על פי 3-4 שנים. אבל אם אתם שואלים לגבי תפקידים נחשקים, נספר לכם שכיום כ- 15% מעובדי ההייטק בישראל, אינם בעלי תואר ראשון, אלא בוגרי קורסים שונים.

לקביעת שיחת ייעוץ חינם

    שיחה עם נציג

    דילוג לתוכן