ליצירת קשר
whatsapp
לימודי הייטק ב-INT LIVE
טלפון

חוקר סייבר מהו

INT College
הסבה לסייבר

בעידן בו מידע ממוחשב הוא כלי העבודה המרכזי בכל בית-עסק וארגון, יש להגן עליו בכל דרך ולעיתים אפילו בכל מחיר, כדי למנוע שימוש לא מורשה בחומר שיכול לעשות נזקים גדולים. בשנים האחרונות אנחנו עדים לעלייה באירועי סייבר שונים – בין אנשים פרטיים, בין ארגונים ותאגידים ואפילו בין מדינות. חוקר סייבר הוא מי שתפקידו להגן על מערכות המידע בארגון, והוא עושה זאת באמצעות צעדי מניעה בשוטף וכמובן באיתור של מקור החדירה במקרה של אירוע סייבר ובטיפול באירוע.

מהן הסכנות הטמונות בגישה למידע על ידי גורם חיצוני שאינו מורשה?

המידע המאוחסן במחשבים כיום עשוי להיות רגיש ביותר, והוא יכול לעסוק בנתונים אודות העסק או הארגון – מנתונים פיננסיים ועד לאסטרטגיות ומוצרים חדשים. הוא יכול לעסוק בלקוחות, במשתמשים או בעובדים במקרה שמדובר בארון ענק, ולפרסם או להשתמש בפרטיהם האישיים – מפרטים אינטימיים ועד לכרטיסי אשראי. סוג נפוץ של פריצות אבטחת מידע הוא למטרת כופר, כשהפורץ מבקש לקבל כסף בתמורה לכך שלא ימשיך לפרסם את הנתונים שיש בידיו. במקרים אחרים, הפריצות נעשות למטרת שיבוש הסדר התקין של החיים או אף למטרת גניבת המידע לצורכי מודיעין.

מהו מקצוע חוקר סייבר?

חוקר סייבר הוא למעשה חוקר אבטחת מידע, והוא אמון על ההגנה על המידע הממוחשב. מדובר באחד התפקידים הבולטים והמתגמלים בעולם ההייטק ובאחד התפקידים החשובים בכל ארגון, ומלבד השכלה פורמלית בתחום יש צורך בתכונות שונות המאפיינות בלשים וחוקרים מכל התחומים. כאמור, חוקר אבטחת מידע פועל בשני אופנים ובשני מצבים – בשגרה בביצוע של פעולות מנע, ובחירום – לאחר פריצה, במטרה לגלות את המקור, הסיבה, החומר שניזוק ועוד.

מהו תפקידו של חוקר אבטחת מידע?

תפקידו בפועל של חוקר אבטחת מידע הוא לזהות פגמים ופרצות באבטחה בתוכנות השונות של הארגון, ולספק להן הגנה. בין היתר, החוקר מנסה לפרוץ למערכות הארגון ולהפיק מכך מסקנות, תוך שהוא משרטט את הפרופיל של "הפורץ הטיפוסי" וכיצד הוא יעדיף לגשת למידע. על ידי איתור של פרצות וחולשות ניתן למנוע מראש מתקפות רבות ולייצר פתרונות הגנה. בנוסף, חוקר סייבר נדרש לטפל במתקפה בצורה מהירה בדומה לחקירה משטרתית – איסוף נתונים, שחזור אירוע, שימור של הראיות, שרטוט פרופילים חשודים, תיחום האירוע ועוד.

למי מקצוע זה מתאים?

מקצוע חוקר סייבר מתאים למי שמחפשים תפקיד נחשק ורווחי בעולם ההייטק, ולאנשים בעלי תכונות המאפיינות חוקרים – סקרנות, מעט חשדנות, רצון לרדת לפרטים, להקדים תרופה למכה ויכולת להיות עם אצבע על הדופק במתח גבוה. כמובן, נדרשים גם יצירתיות, קור רוח וחשיבה מחוץ לקופסה. בהיבט המקצועי, חוקר אבטחת מידע נדרש להכיר שפות תכנות שונות ומערכות הפעלה, ותוכנות שונות המסייעות לסרוק מערכות לאיתור חולשות וכן תוכנות לפריצה. זהו תפקיד המשלב היבט טכני "קר" לצד יכולות גבוהות של בילוש ועירנות.

למי מיועד שירותיו של חוקר סייבר?

השירות של חוקר סייבר מיועד לכל ארגון או עסק שמחזיק מידע רגיש בענן, ושפרסום המידע, העתקתו או מחיקתו יכולים להסב נזק בהיבטים שונים. בקטגוריה זו נמצאים ארגונים ועסקים רבים. זירה נוספת בה חוקר אבטחת מידע פעיל היא בבתי תוכנה למיניהן. חברות הייטק מייצרות תוכנות ואפליקציות ונדרשות במשך כל תהליך הפיתוח וגם אחריו לאתר נקודות חולשה ופרצות אבטחה מבעוד מועד, כך שיוכלו להציע ללקוחותיהם מערכות עם אבטחה חזקה מאוד שעברו את כל הבדיקות והמניפולציות של החוקר.

רוצים גם אתם לעסוק בתחום הסייבר? יאללה, בואו נדבר >>>

לקביעת שיחת ייעוץ חינם

    שיחה עם נציג

    דילוג לתוכן