ליצירת קשר
whatsapp
לימודי הייטק ב-INT LIVE
טלפון

מהו מיישם הגנה בסייבר?

INT College
מיישם סייבר

ישראל נחשבת בעיני העולם כמעצמת סייבר, ונראה כי לא מעט מדינות מרחבי העולם לוטשות עיניים לפיתוחי הסייבר, דבר המעצים את הביקוש למשרות בתחומי הסייבר על כל סוגיהם. מנגד, ככל שהעולם הטכנולוגי ופיתוח המערכות מתקדמים, כך הדרישה להגנה מפני איומים גוברת ובאופן טבעי מתבקשת, הרי מישהו צריך להגן על האפליקציות, המערכות, אתרי האינטרנט, חנויות אונליין המידע ברשת וכו'.

לא בכדי ישראל נחשבת למעצמת סייבר בעולם, ואם נרד לפרטי פרטים נגלה כי 4 מתוך 17 חברות סייבר בינלאומיות הן ישראליות, שרבים מכם וודאי מכירים כמו צ'ק פוינט, סייבר ארכ, אימפרבה, פאלו-אלטו ועוד עשרות סטארט-אפים המתברגים אט אט בצמרת. לכל אלה נוסיף את כ- 40 מרכזי פיתוח סייבר הממוקמים ברחבי הארץ של מעצמות בינלאומיות כדוגמת פייפאל, סימנטק, מייקרוסופט ועוד.

 בנוסף, ישראל היא מהחלוצות בעולם שנכנסה לתחום הגנת הסייבר ובצעה זאת בראייה ממלכתית על ידי חקיקה ורגולציה, והקדישה משאבים רבים כדי לזכות בתואר הנחשק "מעצמת סייבר".

מה זה הגנת סייבר?

הגנת סייבר היא הגנה על מידע שנמצא ברשת, מפני מקרים של תקיפות סייבר במטרה לגנוב מידע, לשבש אותו או לפגוע בו, וכן הגנה מפני זליגה של המידע החוצה. במסגרת הגנת סייבר משתמשים בכלי ניטור ומודיעין שונים.

מה זה מיישם הגנת סייבר?

מיישם הגנה בסייבר, או מיישם אבטחה בסייבר, הוא למעשה איש הקו הראשון בהגנה על המחשבים וכלי התקשורת, ובאחריותו לזהות ניסיונות לגניבת מידע ולהגן על נכסי הסייבר של הארגון על כל המשתמע מכך. במילים אחרות, מיישם הגנה בסייבר הוא האיש שמופקד על ההגנה בסייבר. בין היתר, מיישם אבטחה בסייבר אחראי על הטמעה של אמצעי הגנה ובדיקת הפעילות שלהם מעת לעת.

איך זה עובד הלכה למעשה?

על מנת ליישם בפועל הגנה, מיישם ההגנה צריך להכיר היטב את סביבת ההגנה, כלומר את סביבת העבודה שלו, אך באותה הרמה לפחות יש להכיר גם את סביבת ההתקפה, כלומר מי הם התוקפים הפוטנציאליים. בין המשימות של מיישם הגנה בסייבר:

  • הערכת סיכונים זוהי הליבה של התפקיד. זיהוי והערכת תקיפות פוטנציאליות כדי להיערך אליהן וגם כדי להבין את נקודות החולשה
  • כתיבת נהלים ואכיפה שלהם – כתיבה של נהלים המסדירים את אופן הטיפול במערכות מידע ובנתונים
  • ניהול ובקרת גישה – פעילו שרק לאנשים מורשים תהיה גישה למידע רגיש. זה כולל שימוש במנגנוני אימות, בקרת גישה מבוססת תפקידים ועקרונות המינימום הרשאות.
  • הגנה על המכשירים – התקנת תוכנת אנטי-וירוס והטמעה של פתרונות הגנה על נקודות קצה ועדכוני אבטחה קבועים
  • הצפנה – הצפנה מסייעת להגן על מידע רגיש גם במצב של גישה לא מורשית
  • ניטור רציף – ניטור רציף של פעילות הרשת כדי לזהות בזמן אמת אירועי אבטחה וכמובן להגיב להם
  • ביקורות אבטחה – ביקורות אבטחה קבועות כדי להעריך את רמת האבטחה ולזהות נקודות שדורשות שיפור

מיישם הגנה בסייבר צה"ל

אבל לא רק בתחום העסקי, מסתבר שישראל נחשבת למעצמת סייבר גם בכל הקשור לצה"ל, וההוכחה לכך היא הגיוס המאסיבי לתפקידי מיישם הגנה בסייבר בצה"ל בחיל התקשוב. תפקידו של מיישם סייבר בצה"ל מרתק מאוד והוא למעשה אחראי על פיתוח והטמעת אמצעי הגנה למניעת פרצות אבטחה לכלל המערכות של צה"ל . רק נציין כי הצבא ממן למתאימים קורס מיישם הגנה בסייבר והוא מתאים לבעלי פרופיל 45 ומעלה ודפ"ר 60. מובן שיש לעבור תחקיר בטחוני ובסופו של דבר להתקבל על פי שיקולים נוספים של הצבא, אך בהחלט מדובר על הזדמנות להיכנס לתחום מאתגר ומבוקש גם באזרחי.

מיישם הגנה בסייבר שכר

תחום אבטחת מידע וסייבר השכר גבוה מאוד עקב הביקוש, ויחסית כבר מהשנה הראשונה בתפקיד, כלומר ג'וניור ללא ניסיון מרוויח טוב. מיישם הגנת סייבר שכר: טווח השכר של מיישם סייבר נע בין 12,000 שקלים ויכול להגיע ל- 35,000 שקלים לחודש ואף יותר. הפער בין ג'וניור לבין סניור הוא בהחלט גדול, ולכן מבינים מכך שיש לאן לשאוף וכמובן להתקדם לתפקידי סייבר בכירים יותר.

טבלת שכר מיישם סייבר:

  • ג'וניור עם ניסיון של עד  שנתיים מרוויח 12,000-15,000 שקלים בחודש.
  • 3-5 שנות ניסיון, השכר קופץ ל – 16,000-19,000 שקלים בחודש.
  • 6 שנים ניסיון ומעלה מגיעים ל – 20,000-26,000 שקלים בחודש.
  • בדרג ניהולי ניתן להרוויח – 35,000 – 30,000 שקלים בחודש ואף יותר.

באילו חברות ניתן לעבוד כמיישם סייבר?

הביקוש למיישמי סייבר נמצא בשיאו, ולכן נוצר מחסור ההולך וגדל לאנשי סייבר מקצועיים בשוק העבודה שיפתחו כלי הגנה מפני איומי סייבר למיניהם. זו הסיבה שאפשרויות התעסוקה של מיישמי סייבר הן בלתי נגמרות, והם יוכלו להשתלב במגוון תפקידים בחברות סייבר, בארגונים ממשלתיים, בחברות הייטק, בסטארט-אפים, בחברות המפתחות כלי הגנה מפני איומים, בבנקים ובכל ארגון הזקוק להגן על המידע מפני פרצות אבטחה.

קורס מיישם הגנה בסייבר

אם גם אתם מחפשים מקצוע מאתגר ומבוקש מאוד בשוק העבודה, תחום הסייבר הוא בהחלט הכיוון הנכון. עם מנת להיכנס לתחום, אין צורך בתארים מפוצצים, אלא לעבור קורס מיישם סייבר שבסופו תוכלו כבר להשתלב בתפקידים נחשקים ומאתגרים ולהיות הדור הבא של מגני הסייבר בישראל ובעולם!

  • מי מתאים לקורס?
    • קורס הגנה בסייבר מתאים לאנשים שאוהבים יצירתיים שאוהבים אתגרים ומחשבים במידה שווה. כדי להתחיל קורס סייבר נדרשת אנגלית ברמה גבוהה ודע יותר מבסיסי במחשבים.
  • מה לומדים בקורס?
    • במסגרת הלימודים לומדים את יסודות הסייבר ואבטחת המידע, וכן טכנולוגיות רלוונטיות, מערכות הפעלה, שפות תכנות נבחרות (מקצוע בפני עצמו!), כלים שונים איתם עובדים וכמובן את כל עולם הסייבר ההגנתי וההתקפי. בסיום הקורס מבצעים האקתון – תרגול נחשב מאוד של תקיפה והגנת סייבר ע"י שחזור של מקפה שקרתה באמת בתעשייה.
  • כמה זמן הלימודים?
    • הלימודים אורכים כ- 515 שעות אקדמיות

להצצה בתכנית הקורס >>>

לקביעת שיחת ייעוץ חינם

    שיחה עם נציג

    דילוג לתוכן