ליצירת קשר
whatsapp
לימודי הייטק ב-INT LIVE
טלפון

טיפים להרצאה מול אנשים

INT College
טיפים

בין אם עד כה העברת הרצאות בודדות בלבד ובין אם אתה מרצה רב ניסיון עם מוניטין לא רע בכלל, אנחנו סמוכים ובטוחים שאתה יודע בתוך תוכך שתמיד ניתן להשתפר ולהתייעל. אם ברצונך להיחשף לכמה טיפים להרצאה שיוכלו לסייע לך לשדרג את ההרצאות שלך, הגעת למקום הנכון. במאמר שלפניך נספק לך חמישה טיפים להרצאה שימושיים ויעילים במיוחד.

הקלט את עצמך

הטיפ הראשון הוא לתעד את עצמך בווידאו בזמן ההרצאה. ראשית הקלט את עצמך כשאתה מרצה לפני כיתה ריקה ולאחר מכן הקלט את עצמך בזמן שאתה מרצה מול קהל. כשתצפה בהרצאות נסה לשים לב האם ישנם הבדלים בסגנון ההרצאה, בקצב הדיבור או ברמת הביטחון. בנוסף, נסה לשים לב באילו חלקים הקהל מתעניין יותר ובאילו פחות, האם ישנם דברים מסוימים שמוטב לקצץ, נושאים מסוימים שעדיף להרחיב עליהם את הדיבור ועוד. היה ער לכך שאין באפשרותך לראות את עצמך מהצד בזמן ההרצאה ולכן מדובר בטיפ שיכול להפוך מרצה טוב למרצה מצוין.

התאם את ההרצאה לקהל

גם אם אתה מתמחה בתחום ספציפי במיוחד, הקפד להתאים את הדברים לאופי הקהל שלך. הכוונה היא לכך שאם למשל אתה נוהג לתת דוגמאות מחיי היומיום כדי להמחיש את הנושאים השונים, עליך להקפיד לספק דוגמאות שידברו אל הקהל. בנוסף לכך עליך לשים לב למדרג הלשוני שלך, שכן המדרג שמתאים לאנשי אקדמיה, לאו דווקא יתאים לבני נוער. מעבר לזה, שים לב לקצב הדיבור שלך ולעוצמת הקול שלך, במיוחד כשאתה נושא הרצאה בפני אנשים שלא רגילים להגיע להרצאות או לקשישים.

שוחח עם הקהל שלך בסיום ההרצאה 

ישנם מרצים שעם סיום ההרצאה מקפלים את הציוד ומשתדלים להגיע חזרה לביתם כמה שיותר מהר. אין בכך כל רע, אבל אם אתה שואף להשתפר, קח בחשבון שהדרך הטובה ביותר שבה באפשרותך לעשות זאת היא על ידי קבלת פידבק (משוב) מקהל המאזינים. לפיכך למרות שהזמן שלך יקר, הקפד מדי הרצאה להישאר בכיתה זמן נוסף, גם אם אינך מקבל על כך תשלום. הפידבק שתזכה לו, שווה הרבה יותר מכסף ואם כבר טיפים להרצאה, זה טיפ שבאמת כדאי לכם לקחת בחשבון.

רענן את החומרים

ישנם מרצים שנוהגים לחזור על אותה ההרצאה במשך שנים. בין אם נרצה בכך ובין אם לא, מדובר על מתכון מצוין לשחיקה ולעייפות החומר. לרוע המזל לא אחת המרצה הלכה למעשה "מתאהב" בהרצאה שלו וכתוצאה מכך לא מוכן לבצע ולו שינוי קטן בהרצאה לאורך השנים. לעומת זאת מרצים המקפידים על סטנדרט גבוה במיוחד, דואגים להחליף חומרים בתדירות יחסית גבוהה, לשמור על סוסים מנצחים, אך להיפטר מחלקים פחות מוצלחים וכן הלאה. מבין שלל טיפים להרצאה שתקבל אי פעם זה הטיפ הטוב ביותר שתוכל לקבל.

טיפים להרצאה – ספק להרצאה שלך את התנאים האופטימאליים

גם המרצה הטוב ביותר שישנו לא יוכל להעביר הרצאה איכותית אם ינסה להרצות באולם עם אקוסטיקה גרועה, כיסאות לא נוחים וציוד מקולקל. אי לכך, המילה החמה ביותר כיום בתחום ההרצאות הפרטיות היא השכרת כיתות. מדובר על סוג של מיקור חוץ הבא לידי ביטוי בכך שהמוסד האקדמי המספק את האפשרות של השכרת כיתות, דואג לתחזוקת הכיתה, לתקינות הציוד, לאביזרים ולרהיטים הדרושים. כל שנותר למרצה לעשות זה בסך הכול להגיע ולהרצות. התעניין עוד היום בנוגע לאפשרות של השכרת כיתות וספק להרצאה שלך את התנאים הטובים ביותר עבורה.

לקביעת שיחת ייעוץ חינם

    שיחה עם נציג

    דילוג לתוכן