ליצירת קשר
whatsapp
לימודי הייטק ב-INT LIVE
טלפון

פונקציות באקסל – שתי פונקציות מגניבות שכל אחד חייב להכיר

INT College
פונקציות באקסל

אמנם ישנם לא מעט אנשים שיתנגדו לעצם השימוש במילה "מגניבות" בכותרת המדברת על תוכנה כל כך רצינית ומתמטית, אך היו סמוכים ובטוחים שישנן כמה פונקציות באקסל שיכולות אם לא להגניב אתכם, לכל הפחות להפוך את השימוש בתוכנה לפשוט ומהנה יותר. מוכנים לצאת לדרך? הנה אנחנו מתחילים.

חישוב הפרש בין שני תאריכים

אחת מבין שתי פונקציות באקסל שנציג כאן, היא פונקציה שפשוט לא מופיעה ברשימת הפונקציות, הנקראת DATEIF. הפונקציה מספקת מידע בנוגע למשך הזמן שבין שני תאריכים ויכולה לחשב כמה ימים חלפו מהתאריך המוקדם למאוחר, כמה חודשים, שנים שלמות, כמה שנים שלמות בתוספת חודשים שלמים וימים ועוד.

המבנה של הפונקציה הוא (תקופה,תאריך2,תאריך1=DATEIF(, כאשר תאריך 1 הוא התאריך המוקדם ותאריך 2 הוא המאוחר מהשניים. שימו לב – באפשרותכם לכתוב את התאריך עצמו בנוסחה ולהקיף אותו בסולמיות או פשוט לכתוב באיזה תא ממוקם התאריך בטבלה. התקופה יכולה להיות D לציון ימים, M לציון חודשים (מדובר אך ורק בחודשים שלמים, כך שאם מדובר בשלושה חודשים וחמישה ימים, התוכנה תחזיר תוצאה של 3), YM לציון מספר השנים השלמות והחודשים השלמים שבין התאריכים, YD לציון מספר השנים השלמות ומספר הימים ו-MD, לציון מספר הימים בנוסף לשנים השלמות וחודשים שלמים. את התקופה יש לתחום בגרשיים.

למשל אם התאריך המוקדם נמצא בתא A1  והתאריך המאוחר נמצא בתא A2 וברצוננו לחשב כמה ימים חלפו בין התאריך המוקדם לתאריך המאוחר, הנוסחה תראה כך: =DATEIF(A1,A2,"d").

שליפות מימין ומשמאל

לא אחת אנחנו רוצים לשלוף תווים מצד מסוים של מספר, למשל במקרה שבו יש לנו עמודה שבה בכל תא מופיע מספר זהות אחר וברצוננו להתייחס אך ורק לספרת הביקורת. ספרת הביקורת במספר הזהות מופיעה בחלק הימני ביותר של המספר והפונקציה שנכיר לכם, מאפשרת להציג את כל ספרות הביקורת בעמודה נפרדת, ללא כל ספרה נוספת. זוהי למעשה אחת מבין פונקציות באקסל אשר נקראת פונקציית שליפה, שכן היא "שולפת" תווים מסוימים מתוך מחרוזת, לעמודה נפרדת.

כשרוצים לשלוף תווים מצד ימין, מבנה הפונקציה הוא (מספר התווים שאנחנו מעוניינים לשלוף מצד ימין, הטקסט הגולמי)=RIGHT ואילו כאשר רוצים לשלוף תווים מצד שמאל, מבנה הפונקציה יהיה (מספר התווים שאנחנו מעוניינים לשלוף מצד ימין, הטקסט הגולמי)=LEFT.

לדוגמה, אם בעמודה A בתא מספר 1 מופיע מספר תעודת זהות ואנחנו מעוניינים לשלוף אך ורק את ספרת הביקורת לתא הראשון בעמודה B, הנוסחה תהיה (1,A1)=RIGHT.

קורסים מקצועיים באקסל

לצערנו מפאת קוצר היריעה יכולנו לחלוק עמכם שתי פונקציות באקסל בלבד וזאת בזמן שכפי שוודאי אין צורך לספר לכם, מדובר בתוכנה שהיא עולם ומלואו. למעשה אלו מכם שירצו ללמוד את כל רזיה, יצטרכו לקחת קורסים מקצועיים בנושא. כיום ניתן לקחת קורס Excel ברמות שונות, החל מקורס בסיסי המיועד לאנשים שלא מכירים את התוכנה ועד קורס אקסל למתקדמים, המתאים עבור אלו המאמינים כי אין דבר שניתן עוד ללמד אותם על התוכנה העשירה והמפתיעה הזו. מן הסתם צפויה להם הפתעה מהנה ביותר, כבר בשיעור הראשון. ­

לקביעת שיחת ייעוץ חינם

    שיחה עם נציג

    דילוג לתוכן