ליצירת קשר
whatsapp
לימודי הייטק ב-INT LIVE
טלפון

איך עושים מחקר מילות מפתח?

INT College
איך עושים מחקר מילות מפתח

כאשר אנו רוצים להגדיל את החשיפה לאתר שלנו דרך תוצאות חיפוש בגוגל, מקובל לבצע מחקר מילות מפתח. מטרתו של מחקר לגילוי מילות מפתח, היא למצוא ביטויי חיפוש נפוצים בכל מיני נושאים והקשרים, אשר נפוצים לשימוש על ידי המשתמשים של גוגל. המחקר מראה לנו אילו מהביטויים הם הכי נפוצים בהקשר מסוים, כך שנדע להשתמש בהם כאשר אנחנו כותבים טקסט לקידום אתרים.

מחקר מילות מפתח הינה פרקטיקה רווחת מאוד ובסיסית מאוד, במלאכה של קידום אתרים במעלה תוצאות החיפוש בגוגל. במאמר שלהלן נסביר לכם צעד אחר צעד כיצד עושים זאת, כדי שתוכלו גם אתם לבצע את ההיבט הזה של קידום אתרים.

איתור מילים וביטויי מפתח

הדרך הכי טובה להסביר על מחקר מילות מפתח היא באמצעות דוגמה. נניח שיש לנו לקוח שמעוניין לקדם את עצמו בגוגל בתחום האינסטלציה (ניסיתי לחשוב על בעל המקצוע הכי גנרי שיש). כעת, אני רוצה לבנות ללקוח שלי אתר, כאשר המטרה היא שהאתר הזה יהיה מדורג גבוה בתוצאות החיפוש, כאשר מישהו מחפש אינסטלטור באזור הפעילות של הלקוח שלי.

איך נעשה זאת? ישנן כל מיני כלים ושיטות לגלות ביטויי מפתח:

השלמות חיפוש בגוגל

נכתוב את המילה "אינסטלטור" בשורת החיפוש, ונראה מה נקבל. אם נעשה זאת, נראה שנקבל המון השלמות מן הסוג "אינסטלטור אשקלון", "אינסטלטור חולון", "אינסטלטור ירושלים", "אינסטלטור בת ים" וכן הלאה. כלומר, אם אנחנו נקים אתר, לפחות דף או שניים יהיו עם הכותרת של אזור הפעילות של הלקוח שלנו. למשל, אם הלקוח הוא אינסטלטור מבת-ים, ניצור עמוד שכותרתו "אינסטלטור בת ים", ומוטב גם "אינסטלטור חולון", וכן "אינסטלטור ראשלצ".

כלי לאיתור מילות מפתח

מנוע החיפוש שאנו עובדים איתו במרבית המקרים הוא גוגל, ולכן כאשר גוגל נותנים לנו כלים, מוטב שניקח אותם ברצינות. אחד הכלים החשובים הכלי לאיתור מילות מפתח. כדי להשתמש בו, עלינו לעשות חשבון ב-Google Ads, כלי המודעות של גוגל. לאחר מכן, אנחנו נכנסים לכלים, ואז לכלי של איתור מילות מפתח. אנחנו מקישים את הביטוי "אינסטלטור", ורואים מה אנשים מחפשים בנוסף.

הרשימה שנקבל היא פנומנלית (למעלה, יש חץ להורדה וייצוא של הרשימה לקובץ): היא כוללת (אצלי לפחות) כמעט מאתיים ביטויים, בחרתי כמה מהם רק לשם הדוגמא:

  • אינסטלטור יצאת צדיק.
  • יצאת צדיק אינסטלטור
  • שרברב יצאת צדיק
  • אינסטלטור מומלץ
  • אינסטלטור עובד בשבת
  • אינסטלטור שעובד בשבת
  • אינסטלטור עם מצלמה
  • אינסטלטור מצלמה תרמית
  • סנו אינסטלטור פותח סתימות
  • אינסטלטור 24 שעות

מן הרשימה הזאת, אפשר להסיק המון מסקנות. קודם כל, בכלי תוכלו לראות לא רק באילו ביטויים משתמשים הגולשים, אלא תדירות (נפח חיפושים ממוצע בחודש). לפי הנתונים של הכלי, המון אנשים מחפשים אינסטלטור בשילוב המילים "יצאת צדיק". אלו הביטויים הכי נפוצים, כולם בראש הרשימה. מכך אנחנו צריכים להסיק שהתוכן לאתר שניצור, יכלול את הביטויים הללו, על הווריאציות השונות שלהן (יתכן שהאינסטלטור שלכם לא היה בתוכנית יצאת צדיק אף פעם. עם זאת, אתם עדיין תצטרכו ליצור תוכן עם הביטוי הזה; כאן נדרשת יצירתיות מסוימת.

תובנות נוספות שנוכל לקבל, הוא מהם הביטויים שאותם מחפשים הכי הרבה, כאשר בביטויים הללו נשקיע את מירב המאמצים שלנו.

Ahrefs

הכלי הזה הוא כלי מקצועי מאוד, שגם עולה כסף. אם אתם מקצוענים בתחום של קידום אתרים, שווה לשקול לרכוש את השירות הזה, אולם אם אתם לא ממש מקצוענים, ניתן לגמרי להסתפק בכלים החינמיים ובשיטות שהצגתי לעיל.

מכל מקום, Ahrefs נותן לנו עוד יותר תובנות: אפשר באמצעות הכלי הזה לנתח אתרים שונים. אפשר לנתח את האתר שלנו, כאשר Ahrefs יציע לנו דברים שניתן לשפר בו לצורך קידום; אולם יותר מעניין לנתח באמצעותו אתרים של מתחרים: נבחר אתר מתחרה בתחום (למשל: נכתוב אינסטלטור, ונחקור את אחד מן האתרים הראשונים בחיפוש), ונריץ עליו ניתוח (Site explorer).

לאחר הניתוח נקבל פלט מורכב. אחד הפרמטרים המנותחים הינו Keywords Explorer, קרי נקבל פשוט הצעות למילות מפתח טובות באמצעות הכלי.

Screaming Frog

מדובר גם בכלי בתשלום, שעושה המון דברים עבור מקדמי אתרים (בין היתר יעיל מאוד באיתור קישורים שבורים, עמודי 404 וכדומה). באמצעות Screaming frog, ניתן לסרוק אתר, ולקבל פלט בדמות טבלה. ניקח אתר מוביל בתוצאות החיפוש, נריץ עליו סריקה; לאחר מכן, נגלול בטבלה ללשונית כותרות מטא, והרי לנו רשימה של כותרות אפשריות, באתר שאנחנו יודעים עליו שהצליח במלאכת הקידום שלו.

מה עושים עם המילות מפתח האלה?

בגדול, מדובר בתורה בפני עצמה. בקצרה נספר, שהמילות מפתח הללו יופיעו בכל מיני פרמטרים הנסרקים בגוגל: כותרת מטא, תיאור מטא, קישורים המפנים לעמודים אחרים וכדומה. אם ניקח צביר גדול של מילות מפתח, נשיג תוצאות עבור האתר שלנו. בביטויים מאוד תחרותיים, כולם עושים את אותה המלאכה, ואז באמת צריךי להצטיין ולהשקיע בפרמטרים נוספים.

לקביעת שיחת ייעוץ חינם

    שיחה עם נציג

    דילוג לתוכן