ליצירת קשר
whatsapp
לימודי הייטק ב-INT LIVE
טלפון

מה זה דאטה אנליסט?

INT College
דאטה אנליסט

ישנם מגוון סוגי תפקידים ותחומים בהייטק, כאשר כל אחד מהם עוסק בתחום ספציפי ודורש התמחות מסוימת כמו פיתוח,  בדיקות תוכנה, תכנון מערכות, איסוף וניתוח מידע ועוד. כאשר מדברים על איסוף וניהול נתונים, איך אפשר שלא לשאול את השאלה מה זה דאטה אנליסט ומהו תפקידו של מומחה דאטה? אנחנו כאן כדי לתת לכם את כל המידע, אז בהחלט שווה להישאר.

כיום מאגרי הנתונים והמידע הקיימים בארגונים, נאספים בכמויות עצומות מידי יום, ולכן יש צורך באנשי מקצוע אשר יאספו וינהלו את המידע על מנת הפיק ממנו תועלת. זו הסיבה שקיים ביקוש לאנליסטים אשר יתווכו בין הצד הטכנולוגי לצד העסקי בארגון. תפקידו של אנליסט נתונים הוא רב-גוני, ובין היתר לנתח את המצב הקיים בארגון על סמך מאגרי הנתונים והמידע הנאסף. מידע זה מסייע לארגונים בתהליך בקבלת החלטות עסקיות חשובות, בקביעת יעדים עסקיים, בתכנון תהליכים פנימיים ועוד.

דאטה אנליסט שכר

לפני שנצלול פנימה ונסביר יותר לעומק מה זה דאטה אנליסט, וודאי מעניין אתכם לדעת כמה מרוויח איש דאטה אנליסט? תכל'ס, אתם צודקים.

השכר של אנליסט נתונים ג'וניור מתחיל מ- 12,000 ₪ לחודש ומגיע עד 16,000 ₪ לחודש. כמובן שאופי העבודה משפיע מאוד על השכר. לעומת זאת, סניור עם ניסיון של מעל 3 שנים יכול להרוויח ביו 25-30 אלף שקלים לחודש, כך שהשכר מתגמל מאוד ביחס לתפקיד הייטק אחרים. כמובן שככל שצוברים ניסיון אפשר גם להתקדם לתפקידי ניהול ואז השמים הם הגבול.

אבל השכר אינו מסתכם רק במשכורת החודשית, אלא ישנן הטבות מסביב השמורות לעובדי הייטק בלבד כמו אופציות, תן-ביס או כרטיסים אחרים, הפי-אאוורים מפנקים ועוד מגוון הטבות ופינוקים שבהחלט רק בגללם שווה לעבוד בהייטק.

תכל'ס, מה זה אומר להיות אנליסט נתונים?

את עבודתו של אנליסט נתונים ניתן לחלק לשניים:

  1. ניתוח נתוני החברה בצורה מעמיקה, תוך שיקוף הנתונים למנהלים במטרה להציג בפניהם את תמונת המצב הנוכחית.
  2. לתת למנהלים המלצות מדויקות שינחו את הארגון כיצד לפעול על מנת לנווט את הארגון לצמיחה.

בשורה תחתונה, תפקידו של אנליסט לנתח נתונים באמצעות מערכות שונות האוספות מידע, ומהם להסיק מסקנות לגבי ניווט הארגון בו הוא עובד להצלחה. אומנם נשמע פשוט, אך חשוב להבין שניתוחים אלו חייבים להיות מדויקים מאוד, הרי כל טעות בניתוח תוכל להסיק מסקנה אחרת לגמרי ותגרור החלטות עסקיות שגויות שעלולות לפגוע בארגון.

הביקוש לאנליסטים בשוק העבודה

בשנים האחרונות ישנו ביקוש עצום בשוק ההייטק לאנליסטים, ובעיקר בתקופת הקורונה שהפכה את השווקים לדינמיים ומשתנים בקצב מהיר מאוד. השינויים דווקא בתקופה זו מתבקשים, הן בשל שינויי השוק, שינוי הרגלי הצריכה שעברה לאונליין, תצורת העבודה שעברה לבית ובכלל נראה שהקורונה שינתה את חיינו לחלוטין. אם כך, כדי לשרוד חברות וארגונים זקוקים לבצע שינויים בהתאם למגמות ודרישות השוק, ובין היתר קבלת החלטות עסקיות הרות גורל החייבות להתבסס על נתונים מדויקים.

את ההמלצות הללו מביא אנליסט נתונים על סמך איסוף נתונים מכלל הדטאות והמידע הקיים בארגון כמו מרשתות חברתיות, ממערכות CRM, מסקרים פנימיים, נתוני רכישות, מאפיקי פרסום שונים וכו'. כמובן שעל סמך הניתוחים שביצע האנליסט, הוא מגיש המלצות לביצוע השינויים וקבלת החלטות עסקיות שונות.

רוצים לדעת מידע על לימודי דאטה אנליסט? למידע המפורט לחצו כאן!

לקביעת שיחת ייעוץ חינם

    שיחה עם נציג

    דילוג לתוכן