ליצירת קשר
whatsapp
לימודי הייטק ב-INT LIVE
טלפון

איך כדאי לבנות קריירה בהייטק? המדריך המלא

דנה ציפרוט
איך לבנות קריירה בהייטק

שוק העבודה ותחום ההייטק בפרט תחרותיים מאוד, יש לא מעט עובדים יצירתיים, חלקם מגיעים עם ניסיון וקילומטרז' מכובדים וחלקם עם שאיפות גדולות. המכנה המשותף אצל כולם הוא הרצון להתפתח ולהצליח לבנות קריירה מרשימה. אז בואו נראה איך עושים את זה צעד אחרי צעד.

לקרוא את המפה הטכנולוגית

מעבר לתשוקה הגדולה שעליכם להפגין לתחום, חשוב מאוד תמיד להיות עם האצבע על הדופק ולדעת לקרוא את המפה הטכנולוגית. מה זה אומר? תחום ההייטק דינאמי מטבעו, טכנולוגיות הולכות ומתקדמות, בעוד תחומים ושפות קוד מסוימים הולכים ונותרים מאחור. זו הסיבה שתמיד כדאי להימצא בחזית הטכנולוגיה העכשווית ולא להיתקע על תחום מסוים, על מנת שתישארו רלוונטיים.

להתמקצע בכמה שיותר תחומים

ברוב המשרות שתתקלו ברשת, תוכלו לראות כי הדרישה היא לא רק לתחום ספציפי של המשרה, אלא קיימת 'עדיפות' לבעלי רקע בתחומים נוספים או שפות קוד שונות. לדוגמה, משרות הייטק לאנשי DevOps דורשות גם ידע בשפות קוד נוספות כמו ידע בפייתון, JAVA וכו'. זו הסיבה שכדאי מאוד ללמוד תחומים הנושקים למשרה הנחשקת, כך תוכלו לפתח קריירה מרשימה ולהתקבל למגוון משרות נחשקות.

יצירתיות רבותי, יצירתיות

תכונה חשובה מאוד לפיתוח קריירה מוצלחת בהייטק, היא להיות יצירתי ולחשוב בגדול. פעמים רבות מעסיקים יחפשו דווקא מועמדים יצירתיים על פני מועמדים בעלי ניסיון עשיר, מכיוון שעולם ההייטק מורכב ובין היתר התפקידים דורשים לפתור משימות מורכבות ולדעת לייצר פתרונות יצירתיים למנעד רחב של בעיות תוכנה. חשוב לדעת שיצירתיות היא אמנם תכונה מולדת, אך בהחלט ניתן לפתח אותה על ידי תרגילי חשיבה יצירתית ופיתוח עצמי של פתרונות תוכנה שונות.

מוסר עבודה גבוה ויכולת עבודה בצוות

תכונה נוספת שתסייע לכם לפתח קריירה מוצלחת בהייטק הוא מוסר עבודה ויכולת לעבוד בצוות. מדיניות העבודה בחברות הייטק גמישה מאוד, ברוב המקרים אף אחד לא יאמר לכם להדפיס כרטיס בדיוק בתשע בבוקר ולסיים בשש, אלא סגנון עבודה חופשי יותר הנמדד על פי ביצוע המשימות ועמידה ביעדים שונים. זו הסיבה שחשוב מאוד להגיע בזמן לעבודה, להפגין ביצועים טובים, להיות אקטיביים בפגישות צוות, לקחת אחריות על בעיות צוות ולהגיש בזמן את המשימות והפרויקטים.

אנגלית עסקית טובה

אין זה סוד שבעולם ההייטק אנגלית היא שפת האם והכל מתנהל באנגלית, החל ממיילים ועד פגישות עסקיות ושיחות במסדרוני החברה. כיום כמעט כל חברת הייטק מנהלת קשרים עסקיים עם לקוחות מכל רחבי העולם, ולכן אנגלית טובה יכולה לתרום מאוד לפיתוח הקריירה בהייטק. אולם, חשוב מאוד גם ללמוד אנגלית עסקית השמה דגש על קשרים עסקיים ואוצר מילים עסקי המסייע מאוד בפגישות עסקיות וניהול מו"מ עם לקוחות מעבר לים.

לקביעת שיחת ייעוץ חינם

    שיחה עם נציג

    דילוג לתוכן