ליצירת קשר
whatsapp
לימודי הייטק ב-INT LIVE
טלפון

איך משבר הקורונה משפיע על ענפי ההייטק השונים?

INT College
איך משבר הקורונה משפיע

משבר הקורונה פגע בענפים רבים בתעשייה, אך נראה שדווקא עולם ההייטק ממשיך לבעוט וזאת למרות הכנסים שבוטלו, הטיסות שהופסקו, הגיוסים שהוקפאו ואלפי עובדי ההייטק שעובדים מביתם מחשש להידבקות בנגיף. נראה שדווקא תחומים רבים בהייטק התפתחו והתחזקו בואו נראה איזה מהם.

עולם ההייטק מציב אתגר לא פשוט, מצד אחד ישנם תחומים שקרסו, אך מצד שני יש לא מעט תחומים שהתפתחו פלאים למרות משבר הקורונה. מנגד, נראה שהעבודה מהבית העלתה את אחוזי התפוקה  של העובדים ועשתה טוב לעולם ההייטק, תודות לאפליקציית זום ומערכות נוספות המאפשרות לעבוד מרחוק מבלי להגיע כלל למשרד.

כפי שמסר שר הכלכלה והתעשייה אלי כהן למעריב: "ענף ההייטק הוחרג ולא נכלל בהגבלות של נגיף הקורונה על מקומות העבודה ואפעל שכך יהיה גם בהמשך. מדובר בענף מהותי במשק וליצוא בפרט. בכוונתנו לרתום את החדשנות והיצירתיות בישראל לפתרונות להתמודדות עם הנגיף. נשנה את דפוסי העבודה וכבר פרסמנו מספר מסלולים מיידיים". מקור הציטוט כאן >>

אין ספק שעולם ההייטק הישראלי הוא נכס למדינת ישראל, בפרט תחום הסייבר, התוכנה והפיתוח שממשיכים לעבוד כרגיל מהבית למרות קשיי האבטחה והצורך בהקמת תשתיות והתארגנות, כדי לאפשר לכמה שיותר עובדים לעבוד מהבית. מאידך, גם החזרה למשרדים אינה פשוטה, הרי יש צורך לשמור מרחק בין העובדים, אך דבר לא יעצור את התפתחות עולם ההייטק.

התחומים והפיתוחים שהתחזקו חרף משבר הקורונה

נכון שהמשבר פגע בתחומי הייטק רבים בעיקר בתחומי היזמות, ההשקעות והסטארט-אפים המושתתים על כנסים עסקיים ברחבי העולם, על טיסות לחו"ל ושיתופיות בינלאומית עם מדינות וחברות העובדות במתכונת מצומצמת. למרות זאת ישנם תחומים המתפתחים דווקא עכשיו.

תחום הסייבר בועט קדימה

מכיוון שחברות עברו לעבוד מהבית, תחום האבטחה דורש פתרונות סייבר יצירתיים ופשוט 'לשנות דיסקט'. מומחי סייבר עובדים קשה על מנת לנתח מחדש את סיכוני הסייבר ולייצר פתרונות חדשים שיאפשרו לעובדים לעבוד מהבית ממחשבם האישי ללא חשיפה להאקרים, שדווקא המשבר הוא שעתם הגדולה. רק נציין שישראל היא מעצמת סייבר  ו- 4 מתוך 17 חברות סייבר בינלאומיות הן ישראליות, וזאת בנוסף לחברות סטארט-אפ ישראליות המתפתחות בקצב מהיר.

תחומי השיווק והביג דאטה

תחומי השיווק חזקים כיום באונליין, כיוון שלאנשים יש יותר פנאי והם גולשים יותר ברשתות חברתיות ובאתרי חדשות על מנת להתעדכן בחדשות הקורונה, ולכן תחומי השיווק הדיגיטלי כמו חברות לקידום תוכן, פעילות יותר ומייצרות תכנים מותאמים אישית. מצב זה, דורש יותר מומחי ביג דאטה, מפתחים, אנשי DevOps, BI ועוד.

פיתוח אפליקציות וחנויות מסחר

משבר הקורונה יצר ביקוש גדול לאפליקציות וחנויות אונליין, ונראה שדווקא תחומים אלה ימשיכו להתפתח גם בעתיד, הרי אנשים ימשיכו לעבוד מהבית, פחות ייצאו למרכזים המוניים, ולכן תרבות רכישה אונליין הולכת ומתעצמת. מצב זה דורש מתכנתים בתחומים שונים שיפתחו אפליקציות וחנויות אונליין כמו מומחי פייתון, מפתחי full stack developer, Java, PHP ועוד.

פיתוח פלטפורמות וידאו לעבודה מרחוק

כיום יש לנו את ממשק זום הפופולרי, אך חברות רבות עמלות כדי לייצר תוכנות video conferencing ומערכות מתקדמות מותאמות אישית לחברות לצורך עבודה פרודוקטיבית מרחוק. זו הסיבה שכבר היום חברות מגייסות מפתחים בשפות מגוונות שיעמלו על פיתוחים אלה.

לקביעת שיחת ייעוץ חינם

    שיחה עם נציג

    דילוג לתוכן