ליצירת קשר
whatsapp
לימודי הייטק ב-INT LIVE
טלפון

מה זה הייטק בכלל?

INT College
מה זה הייטק בכלל

אם גם אתם חולמים להיכנס לתחום ההייטק הלוהט, יש כמה מושגים בסיסיים שכדאי להכיר על עולם ההייטק. אנחנו כאן כדי להסביר לכם בצורה מעמיקה מה זה הייטק, מסתבר שמאחורי המילה יש היסטוריה עשירה ובמיוחד לעולם ההייטק הישראלי.

היי-טק הוא קיצור של High Technology ובעברית היא טכנולוגיה 'עילית' הכוללת את כל התעשיות העוסקות בטכנולוגיה מתקדמת ועתירת ידע. תחת השם הייטק ניתן לכלול לא רק טכנולוגיות ומחשבים, אלא גם תעשיות העוסקות בתחומי החדשנות השונים כמו אלקטרוניקה, ביוטכנולוגיה, ביג דאטה, נתונים והרשימה עוד ארוכה.

שנות ה- 60 של המאה הקודמת

תחום ההייטק קיים כבר משנות ה- 60 של המאה הקודמת, שאז חברות בארה"ב עסקו בפיתוח חומרה ותוכנה. חלקן חברות שהצליחו מאוד וחלקן פחות, אך בשונה מהיום שחברות הייטק ממוקמות במגדלי פאר בלב האורבני, חברות אלה פיתחו תוכנה וחומרה במחסנים של בתים פרטיים בתקציבים מינימליים, אך הן היו השראה לדור ההמשך של היזמים בעולם.

המושג הייטק קיבל משמעות אחרת והכרה בסוף שנות ה-80 ובתחילת שנות ה-90  שאז החל השימוש באינטרנט. בתקופה זו החלו יזמים לפתח תוכנות וחומרות ופתחו חברות הייטק קטנות אשר התמקדו בפיתוח תוכנות והן נקראו חברות הזנק. חברות רבות מהן הצליחו ונמכרו לחברות גדולות תמורת סכומים גבוהים.

בועת ההייטק מתפוצצת

באמצע שנות ה- 90 כאשר עולם ההייטק התפתח ונראה שכלום לא יעצור אותו, החלו להנפיק מניות בציפייה לרווחים גבוהים, מה גם שערכן של המניות שהיו "על הנייר" היה גבוה מערכן בפועל. עובדי הייטק גויסו בקצב מסחרר והשוק נהיה דינמי כפי שהוא נראה כיום. הכל עבד טוב, עד שבשנת 2000 כאשר התחזיות של המניות לא התממשו ושוק ההייטק התפתח בקצב איטי יותר, נוצר מצב של בועת הייטק שהחלה להתפוצץ. חברות נסגרו זו אחר זו ואלפי עובדי הייטק מצאו עצמם מובטלים. לאט לאט תחום ההייטק התאושש וכבר בתחילת שנת 2004 השוק צמח וצמח עד היום וכמובן הגיע גם לישראל.

מגוון משרות שאפשר ללמוד מהן ולהתפתח

אם נקפוץ בזמן ונגיע לשנות ה- 2020, נראה שתחום ההייטק בעולם ובישראל בפרט התפתח פלאים ומונה מספר רב של תחומים ורחוק מאוד מעבודה רק על מחשב. בתחום תוכלו למצוא היצע עצום של תחומי לימודי ונישות המאפשרות להיכנס לעולם הנוצץ ובעיקר להמציא מחדש, לפתח, ליזום ולחשוב בצורה יצירתית. בין היתר תוכלו למצוא תפקידי פיתוח מגוונים, בודקי תוכנה, לוחמי סייבר, מומחי מערכות מידע, אנליסטים, אנשי ביג דאטה, מומחי למידת מכונה, מפתחי אפליקציות והרשימה עוד ארוכה. כמובן שיש גם לא מעט תתי תחומים בהייטק כמו אלקטרוניקה, ננו-טכנולוגיה, ביוטכנולוגיה ועוד עשרות תתי תחומים אשר מתעצמים ומתפתחים משנה לשנה.

מה זה הייטק ומה הדרישה המרכזית ממועמדים?

כפי שאמרנו, הייטק היא טכנולוגיה עילית השואפת תמיד גבוה לחדשנות, ולכן חברות הייטק מחפשות מועמדים שיהיה כמובן בעלי ניסיון ורקע לתפקיד, אך מה שלא פחות חשוב הוא מועמדים בעלי חשיבה פנומנלית שיוכלו לפתח ולעצב את העתיד, ממש כפי שעשו רבים עוד משנות ה- 90. בין היתר, הדרישות מהמועמדים הן גם יכולת עבודה בצוות, גמישות מחשבתית, יכולת ללמוד באופן עצמאי ובעיקר לחשוב בענק. למעשה, מכיוון שמשנה לשנה אנו רואים עוד ועוד תחומים לוהטים הנכנסים תחת הגדרת "הייטק", המשרות כמובן נפתחות בהתאם ודורשות אנשים מבריקים עם חשיבה יצירתית שיגיעו לאייש את המשרות.

רוצים להשתלב בתחומי הייטק? מכללת INT מזמינה אתכם לבדוק את מגוון קורסי הייטק שלנו!

לקביעת שיחת ייעוץ חינם

    שיחה עם נציג

    דילוג לתוכן