ליצירת קשר
whatsapp
לימודי הייטק ב-INT LIVE
טלפון

פותרים את הדילמה:קורס הייטק קצר או מסלול מקיף עם כלים רחבים יותר?

דנה ציפרוט
פותרים את הדילמה

עולם ההייטק נמצא בצמיחה מתמדת, ומייצר ביקוש עצום לעובדי הייטק מתחומים שונים, החל ממפתחים, בודקי תוכנה, לוחמי סייבר ועוד. אם בעבר כרטיס הכניסה לעולם הייטק היה דורש תואר מפוצץ, כיום דיי בלימודי קורסים קצרים יחסית על מנת להשתלב במגוון רב של תפקידים. אך מצד שני, מוצעים לנו מגוון קורסים, חלקם קצרים של כמה חודשים בודדים וחלקם מסלולים מקיפים העורכים כשנה ואפילו יותר.

בואו נראה את ההבדל בין קורסים קצרים למסלולים מקיפים

ראשית, נציין שכיום מרבית מוסדות הלימוד מציעים מסלולי לימוד מקיפים, הכוללים בין היתר לימוד מעשי ולאחר מכן ליווי והדרכה בהכנה של פרויקטים. לווי זה מאפשר לתלמידים ליהנות מהתנסות מעשית בתחום, וכך לצבור ניסיון ולהבין כיצד הדברים עובדים. לעומת זאת, קיימים קורסים קצרים יחסית המתמקדים באופן ספציפי בשפות קוד מסוימות, כאשר קורסים אלה קצרים במיוחד ומסתכמים בחודשים בודדים.

אז מה מתאים לי מסלול מקיף או קורס קצר?

היתרונות של מסלולים מקיפים

באופן טבעי מסלול מקיף העורך לפחות שנה ואף יותר, יכלול סיליבוס מלא הכולל תחומי לימוד מגוונים ומלאים המכינים את התלמידים לעולם האמיתי, כמו כלים משמעותיים ורחבים המתאימים לתעשיית ההייטק. מלבד זאת, המסלולים המקיפים מכינים את התלמידים לקריירה אמיתית ורחבה יותר, יאפשרו להם להגיע לראיון עבודה עם ארגז כלים רחב ולהיות מוכנים גם לתפקיד הבא ולא רק לתפקיד הנוכחי.

לדוגמה, קורס QA העוסק בבדיקת תוכנה יכול להיות בסיסי וקצר, אך במסגרת מסלול מורחב תלמידים ילמדו גם תתי תחומים כמו QA Architect, ויוכלו לעבוד כמומחים לפיתוח בדיקות תוכנה המבוססות על עקרונות עיצוב נכונים, וסטנדרטים שמבטיחים שהקוד יהיה איכותי, בטוח וסקלבילי.

מסלול מקיף יתאים לאנשים חדשים לגמרי בתחום ההייטק הזקוקים להכוונה מלאה והכנה לעולם ההייטק, ולקבל בתום הקורס תיק עבודות שיוצג בקורות החיים שלהם.

קורסים קצרים

קורסים אלה ממוקדים ועוסקים בשפת תכנות ספציפית, ללא ערך מוסף של כלים רחבים והכנה של התלמידים לקריירה אמיתי ורחבה בעולם ההייטק. קורסים אלה לא תמיד יתנו את המענה הדרוש, מכיוון שמעסיקים מחפשים בוגי מסלולים המתמחים בתחומי ידע הנושקים לתחום הלימוד הספציפי.

אולם, חשוב להבין שקורסים קצרים יכולים להיות מצוינים בכמה מצבים:

  • לעובדי הייטק המעוניינים להתמקצע בתחומים נוספים כדי לעסוק בהם במסגרת תפקידם.
  • לאנשים המעוניינים לעשות הסבה מקצועית ולהתמקצע בשפת קוד נוספת.
  • לבוגרי קורסים מקיפים המעוניינים ללמוד שפות קוד נוספות ולהגדיל את הסיכוי שלהם להתקבל לעבודה.

iNT  מציבה רף גבוה ומציעה מגוון מסלולי לימוד מקיפים בהייטק, לצד קורסים קצרים המאפשרים לתלמידים להתמקצע בעולמות תוכן נוספים בתחומי ההייטק השונים.  לייעוץ והתאמת קורס הייטק מקצועי, פנו ליועצים שלנו ותוכלו לפתח קריירה מרשימה בעולם ההייטק >>>

לקביעת שיחת ייעוץ חינם

    שיחה עם נציג

    דילוג לתוכן