ליצירת קשר
whatsapp
לימודי הייטק ב-INT LIVE
טלפון

צעד צעד: איך נכנסים לעולם ההייטק?

דנה ציפרוט
איך נכנסים לעולם ההייטק

להגיע לעבודה עם ג'ינס וטי-שרט, לצאת ב- 12 בדיוק לארוחת צהרים עם הטבת תן-ביס, מידי פעם לעלות על מטוס, לפצח משימות מורכבות וליהנות משלל פינוקי הייטק. כן, עבודה בהייטק היא חלום של צעירים רבים, ואפשר כמובן להבין אותם. הייטק קורץ מאוד ומבטיח, הן מבחינת התנאים, השכר וכמובן האפשרות להתפתח בעולם הגדול.

אז בואו נראה איך נכנסים לעולם ההייטק הנוצץ?

ניתן לומר שעולם ההייטק מתחלק לשנים; יש את אלה שעובדים ומצליחים בו, ויש כאלה שצופים מהצד, לוטשים עיניים ומעוניינים להיכנס אליו. אם גם אתם חושקים בו, יש כמה דברים שאתם צריכים לדעת רגע לפני דריסת הרגל.

לבחור תחום מאתגר

לפני שבוחרים את התחום שמעניין אתכם, עליכם להכיר את מקצועות הייטק השונים. חשוב לציין שתחום ההייטק אינו עוסק רק במחשבים, אלא בטכנולוגיה גבוהה שמשם נגזר השם 'הייטק'. הטכנולוגיה יכולה להיות קשורה לתחום הסייבר, אפליקציות, פלטפורמות, בדיקות תוכנה, פיתוח ועוד. כדאי לעיין במגוון מסלולי הייטק, על מנת להכיר את אופי המקצועות המוצעים, הביקוש שלהם בשוק העבודה, השכר המוצע לתפקיד, האפשרות להתקדם בעתיד ובכלל לבדוק האם התחום מתאים לכם.

האם צריך תואר ראשון כדי להיכנס לעולם ההייטק?

רבים מתלבטים בין לימוד הייטק ללימוד תואר ראשון, ולכן כדאי לדעת את ההבדלים בין השניים. מן הסתם שלימודים לתואר ראשון יהיו ארוכים יותר ביחס לקורס הייטק, ולכן רבים מוותרים על תואר ארוך לטובת קורס קצר יחסית. רק נציין שכללי המשחק השתנו לגמרי, וכיום יותר ויותר חברות הייטק אינן מגבילות את רף הכניסה "רק לבעלי תואר ראשון", ועוד יותר מזה – כיום כ- 15% מעובדי הייטק בישראל אינם בעלי תואר ראשון, אלא בוגרי קורסים במקצועות ההייטק השונים. מלבד זאת, כיום חברות מעדיפות לגייס מועמדים המתמחים ספציפית בשפות קוד שדורש התפקיד, ביחס לבוגרי תואר ראשון שכלל אינם מכירים את עולם התכנות.

לימודי הייטק במכללות מובילות

אין ספק שכרטיס הכניסה לעולם ההייטק חייב לכלול לימודים מקצועיים במוסדות לימוד ומכללות מוביליות. תוכלו למצוא מגוון רב של קורסים המוצעים ללמידה בשעות גמישות כמו בשעות הערב ואפילו לימודי אונליין מהבית בכל שעה ובכל זמן שתרצו. במהלך הלימודים תוכלו להיחשף למגוון שפות קוד ואפילו לבנות תיק עבודות ולצבור ניסיון מעשי כבר במהלך הלימוד. בתום הלימודים תקבלו תעודה שתאפשר לכם להשתלב במגוון חברות הייטק מובילות, הצמאות לעובדי הייטק מתחומים שונים.

מגוון משרות גם ללא ניסיון

נכון שניסיון בעולם ההייטק הוא דבר 'קדוש', אך חשוב להבין שיש לא מעט משרות ג'וניור הפתוחות לבוגרי קורסי הייטק שונים. חברות הייטק רבות מעדיפות לקלוט מועמדים ללא ניסיון ולפתח אותם בחברה. דבר נוסף, עולם ההייטק הוא דינמי מאוד, ולכן תוכלו לצבור ניסיון ובהמשך להתפתח למקצועות נחשקים יותר כמו ראש צוות, ראש תחום, מנהל חטיבה ועוד.

לקביעת שיחת ייעוץ חינם

    שיחה עם נציג

    דילוג לתוכן