פרטים נוספים
whatsapp
לימודי הייטק ב-INT LIVE
טלפון

 ניהול קונפליקטים – המנהל כמנטור

מיומנויות לניהול קונפליקטים

קונפליקט הוא חוסר הלימה בין הרצונות, הערכים והיעדים של אנשים שונים, קונפליקטים יכולים לקרות במערכות יחסים אישיות ומערכות יחסים במקום העבודה. בקורס זה נלמד את המיומנויות לניהול קונפליקטים מזוויות שונות ומגוונות.

 תאריך הקורס: 31/07/2024
 17:30-20:30

מהו קורס ניהול קונפליקטים?

קונפליקט הוא חוסר הלימה בין הרצונות, הערכים והיעדים של אנשים שונים, קונפליקטים יכולים לקרות במערכות יחסים אישיות ומערכות יחסים במקום העבודה. ברוב המקרים קונפליקט נוטה להסתיים ברגשות שליליים מצד כל המעורבים אם הוא לא מנוהל נכון, מאחר וכל צד בקונפליקט מנסה להצדיק ולשכנע את הצד השני בעמדותיו.

תיאור הקורס

בקורס זה נלמד את המיומנויות לניהול קונפליקטים, נלמד איך קונפליקט יכול לשמש כמנוע ליצירתיות וחדשנות בארגון ובתוך הצוות שלנו, נלמד איך אנחנו כמנהלים מובילים את העובדים ממצב של קונפליקט לתחושת העצמה, צמיחה והצלחה.

 

 

היקף שעות

40 שעות אקדמיות, 8 מפגשים.

קהל יעד ותנאי קבלה

מסלול הכשרה זה מיועד למנהלים בכירים ומנהלי צוותים המנהלים עובדים באופן ישיר או עקיף, עובדים המעוניינים לרכוש מיומנויות בינאישיות בניהול קונפליקטים אפקטיבי

שאלות נפוצות על קורס ניהול קונפליקטים

היכרות עם טקטיקות ואסטרטגיות מתקדמות מעולמות השכנוע, ההשפעה, המו"מ והמכירות יאפשרו למנהל לבצע מיפוי מדויק של גורמי הכח ומקבלי ההחלטות סביבו, להשיג הבנה מעמיקה של הצרכים העסקיים והאישיים של כל אחד מהם, ולקבל את היכולת לנהל דיאלוג אינטליגנטי המעודד אותם להכיר באתגרים, שלא היו מודעים להם, תוך הובלתם לחזון המבוסס על פיתרון התואם את מטרות המנהל.

תוכנית לימודים

1
צורה
מהו קונפליקט? + עקרונות ניהול קונפליקט

Module 1

  • הגדרה ותפיסת הקונפליקט על פי תומאס וקילמן
  • ממה נוצרים סכסוכים
  • הקשר בין סגנונות תקשורת לניהול הקונפליקט

 

 

 

 

 

 

 

מהו קונפליקט?

  • הבנת האופי של כל צד בקונפליקט (התחרותי, הנמנע, הפשרן, האדיב, המשתף פעולה)
  • שיחות אישיות או שיחות משותפות
  • דיאלוג ושאילת שאלות
  • ניטרליות כמנהל הקונפליקט

 

 

 

 

 

 

עקרונות של ניהול קונפליקט

2
צורה
סגנונות בניהול קונפליקטים + ניהול שיח לפתרון הקונפליקט

Module 2

  • מודל האינטרס הכפול
  • הטייס האוטומטי – יצירת מרחב בחירה, גמישות והתאמה לסיטואציה
  • מודל WIN- WIN
  • כללי מפתח לשימוש בסגנונות השונים לניהול קונפליקטים
  • אבחון הסגנון האישי שלי

 

 

 

 

 

סגנונות בניהול קונפליקטים

  • הכנה לשיחה – עמדות ואינטרסים של כל הצדדים
  • בחירת הפלטפורמה לשיחה מיטבית – מיקום, עיתוי, נוכחים
  • ללמוד את הקשיים הצפויים בשיחה ומזעור השפעתם

 

 

 

 

 

 

ניהול שיח לפתרון הקונפליקט

3
צורה
ב, תקשורת בינאישית לניהול קונפליקט אפקטיבי ומיומנויות אימוניות

Module 3

  • תהליך הגישור – היכרות עם תפיסת הגישור
  • ניטרליות בגישור
  • כיצד לנהל שיח גישורי – שיח המאפשר תקשורת טובה, הבנה הדדית והגעה להסכמה

 

 

 

 

 

מיומנויות גישור

  • המנהל כמנטור – מהו מנטורינג?
  • מה ההבדל בין מנהל למנטור? ניהול אנשים ולא משימות
  • בניית תוכנית אישית – שתאפשר לכל אחד מהצדדים להרגיש שייך מחד וצמיחה מאידך
  • קביעת היעד הארגוני כחלק מהאסטרטגיה הכוללת
  • חשיבה מנצחת

תקשורת בינאישית לניהול קונפליקט אפקטיבי

  • הקשבה אפקטיבית
  • העצמה וחוזקות העובד
  • שאילת שאלות כמיומנות מעצימה אישית ותורמת לפיתוח הצוות
  • טיפול בהתנגדויות
  • התאמת התפקיד לעובד

 

מיומנויות אימוניות

הרשמה לקורס


    שיחה עם נציג

    דילוג לתוכן