ליצירת קשר
whatsapp
לימודי הייטק ב-INT LIVE
טלפון

לימודי בניית אתרי אינטרנט

INT College
בניית אתרים

מכללות רבות מציעות לימוד עיצוב אתרים ובניית אתרים. מה בעצם ההבדל בין השניים? ומה לגבי תכנות אתרים? ומה ייחודי למסלול במכללת iNT? בואו ננסה לעשות קצת סדר.

הסבר על התחום

אין ספק שתחום בניית האתרים באינטרנט הוא אחד התחומים ה"חמים" והמבוקשים היום בשוק העבודה. בימים של פוסט-התפוצצות בועת ההיי-טק והשיקום של אותן חברות מאותו משבר, הולכת וגוברת דרישה לבעלי מקצוע בתחום בניית אתרי ינטרנט.כדי להבין את ההבדלים בין הקורסים השונים המוצעים בשוק, ראשית יש להבין את מבנה שוק העבודה ואת היררכיית העובדים במשרד עיצוב אתרים טיפוסי. הקמת אתר אינטרנט מתחילה בשלב בו "מעצב האתר" מכין סקיצות לאתר האינטרנט, בתוכנה כמו פוטושופ. הסקיצות, כשמן כן הן, אינן אתר פונקציונאלי, אלא רק מתאר עיצובי של האתר שייבנה בהמשך. אותם מעצבים הם אנשים שרכשו השכלה בתחום העיצוב וסיימו לימודים (לרוב אקדמיים) של שנתיים עד ארבע שנים – ואני מדבר על מכללות כמו: "בצלאל", "ויצ"ו", "שנקר" וכדומה. עם זאת, חשוב לזכור שרוב לימודי העיצוב עדיין מותאמים לעולם הדפוס ולמרות שנפתחו מסלולי ניו-מדיה ברוב המכללות, עדיין אין דוקטרינה מסודרת לגבי עיצוב אתרי אינטרנט.לאחר שמעצב האתר מסיים את הסקיצות שלו, עוברות הסקיצות ל"בונה האתר".

תהליך בניית אתרים כיום

בונה האתר, באמצעות תוכנות כמו Dreamweaver ו-פלאש, ממיר את קובצי הפוטושופ לקובצי HTML (דפי אינטרנט) בתהליך שנקרא חיתוך (Slicing). הוא למעשה זה שיוצר את הפונקציונאליות הבסיסית של האתר: הוא מפעיל את הקישורים, טוען את המלל, ממקם את התמונות וכדומה. רוב המכללות הפרטיות שמציעות קורס "עיצוב אתרים" מציעות למעשה קורס "בניית אתרים". שם נכון יותר היה יכול להיות: "המרת סקיצות מפוטושופ לדפי HTML", אבל הוא לא בדיוק שם שיווקי וקליט, בלשון המעטה. בשלב האחרון נכנס לתמונה "מתכנת אתר" שמייצר את הפונקציות המתקדמות ביותר: פורומים, צ'טים, מערכות ניהול תוכן ומערכות סליקת אשראי. אותו מתכנת הוא בוגר קורסים כמו: דוט.נט, פיתוח ב- PHP וכדומה. הקורס אותו מציעה מכללת iNT, הוא קורס שנועד להכשיר אנשים להיות "בוני אתרים". כלומר, הוא מקנה להם את הכלים להמרת קובצי פוטושופ לדפי HTML ולעבודה מול מתכנת. עם זאת, היות שתלמידים רבים מגיעים מרקע של עיצוב, הם למעשה רוכשים כלי נוסף ליכולות העיצוב שלהם. לגבי אלו שחסרים את אותו רקע בעיצוב – ניתנים במהלך הקורס הרצאות הנוגעות לעיצוב אתר – כיצד לבנות נכון ממשק משתמש וכיצד לבנות אתר שקל לבנות אותו ולנווט אותו. בנוסף התלמידים מקבלים גם הרצאות בנוגע לקידום האתר בגוגל ועבודה מול מתכנת, על-מנת לתת לסטודנט את הרקע הרחב ביותר. שיטת הלימוד היא עשייה תוך כדי למידה. כלומר, במקום ללמד תוכנה לבניית אתרים, אנחנו מלמדים איך לבנות אתרים באמצעות תוכנת בניית אתרים. וזה הבדל משמעותי.

*הכותב הינו דקל מועלם – מנהל אקדמי של תחום עיצוב אתרים במכללת iNT וכן מומחה מטעם Adobe העולמית לתוכנת Photoshop CS4 – Adobe Certified Expert. 

לקביעת שיחת ייעוץ חינם

    שיחה עם נציג

    דילוג לתוכן