ליצירת קשר
whatsapp
לימודי הייטק ב-INT LIVE
טלפון

לימודי פיתוח תוכנה

INT College
לימוד פיתוח אתוכנה

כיום, כמעט בכל מוצר ניתן למצוא היבטים מיחשוביים: האייפונים והסמארטפונים מדגימים שימוש בתוכנות ייחודיות שנכתבו במיוחד עבורם, מערכות רפואיות מתקדמות כוללות אלמנטים מיחשוביים רבים המפענחים אלגוריתמים מורכבים בעיבוד תמונה ובתחומים נוספים, מערכות צבאיות ובטחוניות משתמשות במערכות מיחשוב על מנת לבנות סימולטורים, למחשב את נתיב הירי של טילים, לשלוט ולבקר על מערכי הלחימה בשטח, ופיתוח מערכות מיחשוב בתחום האינטרנט מאפשר פיתוח אתרים ואפליקציות הפועלות באמצעות הדפדפן. בעקבות הגידול הרב בדרישה לתוכנות, ישנו גם ביקוש גדול בדרישה בשוק למתכנתים, שיכתבו את התוכנות הללו.

מהי תוכנה ומהן מתודולוגיות פיתוח תוכנה?

אבל, מהי תוכנה? תוכנה היא מערכת הוראות הכתובה בשפה אותה המחשב מסוגל לפענח ולתרגם לאפליקציה עובדת. מערכת ההוראות הזו היא תוצר של מחשבה ופיתוח מרובים: מנתחי מערכות אשר בודקים מהם צרכי השוק והצרכנים וקבעו מה יהיו הדרישות שהאפליקציה צריכה לבצע, מהנדסי תוכנה ומערכת הקובעים את התצורה והחומרה עליה

האפליקציה תפעל, המתכנתים המפתחים אלגוריתמים כדי שביצוע הההוראות יהיה מהיר או יעיל במיוחד וגם וכותבים את ההוראות עצמן, בודקי התוכנה הבודקים כי האפליקציה שנוצרה תואמת לדרישות שהוגדרו על ידי מנתחי המערכות ועוד.פיתוח תוכנה הוא עסק מורכב הכולל מתודולוגיות וגישות שונות לנושא הפיתוח. מתודולוגיות פיתוח תוכנה (SDLC) כוללות שלבים קבועים: איפיון המוצר, עיצוב, פיתוח קוד, בדיקות, התקנה והטמעה, ותחזוקה. השוני בין המתודולוגיות השונות נעוץ באורך חיי מחזור פיתוח אחד ובמידת התיעוד הנדרשת בשלבים השונים, החל ממתודולוגיית מפל המיים הרואה את פיתוח המוצר כולו כשלב אחד ארוך ומתועד היטב, וכלה במתודולוגיות Agile ואקסטרים הרואות את פיתוח המוצר במחזורי פיתוח (גירסאות) קצרים בני מספר שבועות מועט וכמעט ללא תיעוד. בין עם החברות בהן תרצו תעבוד מממשות מתודולוגיית מפל מיים או מתודולוגיית אג'ייל, תכנות וכתיבת ההוראות למחשב יהיו עיקר עבודתכם כמתכנתים.

היכן ניתן ללמוד לימודי פיתוח תוכנה?

פיתוח תוכנה ניתן ללמוד במספר מסלולים שונים. מסלול אחד הוא במסגרת לימודי תואר במדעי המחשב. במסגרת זו תסיימו את הלימודים עם תואר אקדמאי לאחר 3-4 שנות לימוד. המסלול אינו מכשיר מתכנתים בתחום מסוים ואפילו לא בשפה מסוימת אלא מקנה להם את היסודות הנדרשים כדי להכנס לתחום ולהתחיל ולצבור ניסיון וידע מהשטח.
מסלול נוסף הקיים הוא מסלול הנדסאי תוכנה. הנדסאי תוכנה לומד במכללות ובבתי ספר מקצועיים לימודים הנמשכים כשנתיים ובסיומן מקבל תואר הנדסאי. מסלול זה מאפשר ללומד בו להשלים את לימודיו לקראת תואר אקדמי בתנאים טובים במיוחד ומכשיר את הלומדים בו לעסוק בתחום פיתוח התוכנה. המסלול משלב בין לימודים תיאורתיים ובין לימודים מעשיים. מסלול נוסף של לימודי פיתוח תוכנה הוא מסלול של קורס מעמיק בנושא פיתוח תוכנה. הקורס מיועד לרב לבעלי תואר אקדמי שאינו מתחום המחשבים המעוניינים לעבור הסבה ולקבל הכשרה מתאימה בתחום המיחשוב. קהל נוסף המתאים במיוחד ללמוד לימודי פיתוח תוכנה הם מתכנתים בעלי ניסיון אשר מעוניינים להתעדכן ולהחליף התמחות משפת מחשב מיושנת כקובול, לדוגמה, לשפה חדשה אשר נעשה בה שימוש רב כיום, לדוגמה שפות הדוטנט של מיקרוסופט. הקורסים מתמקדים בעיקר בתחום המעשי ונותנים דגש על יישומים פרקטיים של פיתוח תוכנה: מודלים של פרויקט פיתוח תוכנה, התפקידים השונים אותם ממלאים במהלך הפיתוח, בדיקות תוכנה מקצועיות, וכן התנסות רבה בתחום ובשפת הפיתוח הנלמדת. מסגרת הלימודים בקורסים אלו נמשכת בין 650-750 שעות (כשנה וחצי) ובנוסף דורשת עבודה עצמית רבה, כ-400 שעות עבודה נוספת מול המחשב. בסיום הקורס, יקבלו התלמידים תעודות סיום קורס, ולעתים תעודות מקצועיות מטעם חברות כגון מיקרוסופט, במידה והקורס התמקד בלימוד שפות וסביבת פיתוח שפותחה על ידי מיקרוסופט ( MCPD או  בשמה החדש MCSD), סביבת הדוטנט. התעודות המקצועיות מוכרות על ידי מקומות העבודה השונים ומאפשרות ללומדים בקורס להתקבל לעבודה כמתכנתים או לשפר את ערכם בשוק המתכנתים הקיים.

היכן ניתן לעבוד בסיום הקורס?

מקומות עבודה רבים שולחים את עובדיהם להשתלם בקורסי הסבה וקורסים ללימוד פיתוח תוכנה במטרה לשלבם אחר כך בחברה כמתכנתים או להעבירם לחטיבות אחרות בחברה. לרוב, כאשר מימון הקורס נעשה על ידי מקום העבודה, הדרישה היא לחתום על התחייבות לעבוד במקום העבודה אשר מימן את הקורס במשך מספר שנים.
ניתן כמובן גם להצטרף לקורס כזה שלא מטעם מקום העבודה. במקרה זה ניתן לאחר הקורס להשתלב בתחום חברות ההי טק השונות, דבר המבטיח סביבה אנושית איכותית ומשכורות ותנאי העסקה טובים במיוחד. אופציה נוספת הפתוחה בפני בוגרי קורסי פיתוח תוכנה היא הקמת חברת הזנק (סטארטאפ) בתחום המחשבים. בוגרי קורסים שאינם בעלי תואר קודם, יכולים להמשיך ללימודי מחשבים במסגרת אקדמאית כלשהי ולהשתלב גם בתחומי האקדמיה.
לימודי פיתוח תוכנה הם לימודים יוקרתיים ודורשניים אולם בסיומם מוצעים עצמם הבוגרים בעמדה נדרשת בשוק העבודה, עם אופק קידום ניהולי טוב, משכורות טובות וסביבת עבודה איכותית, גם אם דורשנית.

לקביעת שיחת ייעוץ חינם

    שיחה עם נציג

    דילוג לתוכן