ליצירת קשר
whatsapp
לימודי הייטק ב-INT LIVE
טלפון

למה כדאי להיות מהנדס DevOps

INT College
מהנדס

מה זה DevOps? זו אחת השאלות הראשונות שעולות לתלמידים המעוניינים להיכנס לעולם ההיי-טק. DevOps הוא תחום שהולך ונהיה יותר ויותר מבוקש, זאת מאחר שעסקים מבינים יותר ויותר כמה מקצוע ה-DevOps מביא תוצאות חיוביות ומעלה את היעילות בהתנהלות היומיומית. ממחקרים שנערכו בנושא, עסקים שהטמיעו את ה-DevOps מריצים שורות קוד פי 3 מהמתחרים, ו-50% פחות מקרים של קריסות קוד (לפי הדו"ח של אתר Puppet). עם נתונים מרשימים כאלו הייתם מצפים שכל עסק ירצה לפתוח צוות או מחלקת DevOps. מהנדס DevOps הוא מקצוע נחשק ביותר, אך אחד הקשיים הגדולים ביותר הוא להגדיר בדיוק מה זה DevOps ומה בדיוק תפקידו של מהנדס DevOps.

תהליך devops

אז מה מהנדס DevOps עושה?

מה זה DevOps – תלוי את מי שואלים. בכל עסק תתקבל תשובה אחרת, ומהנדס ה-DevOps יתבקש לעשות עבודה שונה במקומות עבודה שונים. במצב כזה השאלה הטבעית שנשאלת היא – איך אפשר ללמוד DevOps ולהתקדם בתחום שדרישותיו משתנות? כאשר מעסיקים מחפשים מהנדס DevOps הם מחפשים איש מקצוע בעל יכולות וידע מסוימים שיכולים להתאים לכל סוגי הצרכים של עסקים המשתמשים בצוות DevOps.

כתיבת קוד כיום לא עובדת באותה צורה כבעבר. היה נהוג לכתוב תוכנות מתחילתן ועד סופן, בתהליך ארוך ומורכב, ולהוציא אותן להרצה כמכלול אחד. כיום העבודה היא בחלקים קטנים יותר ובשחרורי גרסאות מהירים, שהצורך הוא שהן יעבדו בפלטפורמות שונות ומערכות הפעלה שונות. מאחר ויש שחרורים של גרסאות לעיתים תכופות, גם הצורך בבדיקות ובאוטומציות הולך וגדל. הקושי של עסקים וחברות הוא להספיק לעמוד בקצב מיטבי לעומת עומס העבודה. על מנת לעמוד בקצב העבודה המהיר יותר, התקשורת בין המתכנתים (Development) והמבצעים (Operation) צריכה להיות מוקדמת, מיטבית ויעילה. זו נשמעת משימה פשוטה, אך לעיתים התקשורת בין שני האגפים אינה פשוטה, לכל אחד יש את הידע מהצד שלו, אך גם, עד כמה שזה נשמע מוזר לומר, אינטרסים שונים בגלל שהיעדים שונים. אז מה זה DevOps? התחום שתפקידו לשלב את שתי המחלקות ולייעל את תהליך העבודה כך שיהיה ניתן להוציא גרסאות חדשות כמה שיותר מהר.

שפת תכנות

מה מהנדס DevOps צריך לדעת?

על מה זה DevOps ענינו, אך השלב הבא יותר מבלבל- בתחום המשתנה מעסק לעסק, מה צריך ללמוד, וכיצד ניתן להיות מוכן לשוק העבודה? אכן, מהנדס DevOps בתחילת הדרך צריך להכיר יחסית הרבה תחומים על מנת להשתלב בהצלחה במקום עבודה, כשבחיפוש לפעמים הולכים למקומות שונים עם דרישות שונות. הכישורים הנפוצים ביותר אותם מחפשים הם: כתיבת קוד, ראייה מערכתית ויכולת תקשורת בין-אישית גבוהה. אמנם אין מסלול קריירה אחד מגובש עבור מהנדס DevOps ותשובה אחת חד משמעית מה זה DevOps, אבל הוא מאפשר לשני אלמנטים להתאחד עבור מי שזה מעניין אותו. מי שמגיע ללמוד במסגרת קורס Devops והוא חסר ניסיון, הוא לומד משני העולמות, מי שמגיע מעולם התוכנה ומתעניין בהרצות ורשתות, ומי שמגיע מתחום ניהול הרשתות ותמיד היה נלהב לגבי למידת קוד. מהנדס DevOps משתמש בשני האגפים ומשלב אותם, ומסיבה זו אחת התכונות החשובות ביותר לפני שנכנסים לתחום ה-DevOps היא התשוקה לידע הנרחב, הרעב ללמוד כמה שיותר משני נושאים. מי שמחפש את הקריירה בתחום הזה, שהדרישה אליו בשוק העבודה רק הולכת וגוברת, צריך תמיד לשאוף להרחיב את היכולות והידע הטכני והמקצועי שלו. קריירה ב-DevOps יכולה להביא רחוק בתוך עולם מרתק המשלב את כל העולמות. הירשמו עוד היום לקורס במכללת iNT, וסללו את הדרך שלכם אל עולם ההייטק.

שאלות נפוצות לגבי תפקידו של מהנדס DEVOPS

כמה מרוויח איש DevOps?

  • בין 0-3 שנות ניסיון – 22-27 אלף שקלים לחודש
  • בין 3-5 שנות ניסיון – 28-32 אלף שקלים לחודש
  • מ- 5 שנות ניסיון ומעלה – 35-37 אלף שקלים לחודש
  • בתפקידים ניהוליים אפשר להגיע ל – 40-45 אלך שקלים.

איפה מומלץ ללמוד Devops?

רק במכללה מוכרת המעניקה תעודת הסמכה בתום הקורס, ומאפשרת למועמדים לבצע פרויקט גמר שישמש כניסיון לכל דבר. מכללת INT מציעה קורס מפורט ומקצועי המועבר על ידי מרצים המגיעים מלב התעשייה ומלמדים את הסטודנטים מה שצריך היום כדי להצליח את המחר.

מהם דרישות הסף ללימודי DevOps?

על מנת להתקבל לקורס DevOps, נדרש מהמועמדים רקע בשפות תכנות הבאות:C, C++, Java, OO, ידע בבקרת תצורה וניהול תצורה, ידע בסיסי באדמיניסטרציה בסביבות Linux או Linux End user Knowledge. כמו כן, מועמדים בעל רקע בתפקידים הבאים: אנשי פיתוח מנוסים עם הבנה בתהליכי בניית גרסאות, אנשי ניהול תצורה עם ניסיון בבניית גרסאות וכתיבת Scripts יוכלו להתקבל ללא דרישות סף.

האם איש DevOps הוא מהנדס או מפתח?

תפקידו של איש Devops הוא לטפל בתמהיל של אופרציית המערכת בשילוב פיתוח כלים במגוון שפות קוד כדוגמת פייתון, BASH SCRIPT, RUBY ועוד. אנשי Devops מפתחים ומתקינים את התשתיות התומכות בתהליכי הפיתוח של הארגון, ובנוסף  מפתחים כלים שמנטרים ומייעלים מערכות פרודקשיין שאלה כישורים של מהנדס תוכנה. בשורה תחתונה, מדובר על שילוב של פיתוח והנדסת תוכנה.

כמה זמן נמשכים לימודי Devops?

460 שעות אקדמיות (מתוכן, 116 שעות עבודה עצמית על פרויקט הגמר).

האם תעודת Devops תספק לי אפשרות לעבוד גם בחוץ לארץ?

תעודות סיום קורס Devops מעניקות לסטודנטים כלים ויכולות לעבודה בפועל, וכחלק מדרישות התפקיד, גם בחוץ לארץ נדרשת הכרה של כלי העבודה ויכולות הפיתוח הנלמדים במסגרת קורס Devops. נציין שכיום חברות מקבלות מועמדים גם על בסיס ראיון טכני וגם על בסיס עבודת בית המאפשרת לבחון את הידע של המועמד.

לקביעת שיחת ייעוץ חינם

    שיחה עם נציג

    דילוג לתוכן