ליצירת קשר
whatsapp
לימודי הייטק ב-INT LIVE
טלפון

מה זה Docker Swarm?

INT College

אם תחליטו להיכנס לתחום המבוקש בתעשיית ההייטק – DevOps, אחד הנושאים שתתקלו בו כבר בתחילת הדרך הוא Docker Swarm שנחשב לאח החכם יותר של הקוברנטיס (הטכנולוגיה הפופולרית בתחום הענן). אז בואו נראה מהו Docker Swarm ומהם היתרונות שלו?

קצת על  Docker

Docker היא חברה שפיתחה פרויקט קוד פתוח של תוכנות מסוימות, ומספקת תכונה של הפשטה ואוטומציה להתקנה והרצת יישומים בתוך קונטיינרים (יחידות מחשוב וירטואליות), המנוהלים על ידי וירטואליזציה. התוכנה של חברת דוקר מבוססות על  גבי מערכות הפעלה שונות כדוגמת Windows,‏ macOS ו-Linux. בעיקרון, Docker מאפשר הרצת תוכנה בסביבה קבועה שלא משתנה, כך שהשינויים לא משפיעים על התוכנה או האפליקציה שרצה, כדוגמת שמות משתמשים ומידע הקשור למערכות קבצים. למעשה, באמצעות Docker ניתן במקום אחד להריץ מספר יחידות מחשוב וירטואליות  במחשב אחד בו זמנית ולייצר תקשורת זה עם זה.

מה זה Docker Swarm ולמה הוא משמש?

Docker Swarm הוא האורקסטרטור הרשמי של חברת Docker, והוא קיים בילדאין בכל התקנה של דוקר. אורקסטרטור מנהל את המשאבים במחשב, וזה שאחראי על ניהול הקונטיינרים. בין היתר, הוא הוא משמש לטובת הרצת קבצים מרובים במקום אחד, כאלה שנפרסים על מספר מכונות בו זמנית. היתרון הבולט של Docker Swarm הוא רמת הזמינות הגבוהה המוצעת ליישומים, כמו גם טיפול יעיל במשאבים ובקבצים השונים המופיעים בקונטיינרים. אם כך, כל מי שעובד עם Docker יוכל ליהנות גם מ – Docker Swarm מבלי הצורך להתקין תוכנות נוספות.

ליהנות מסביבת עבודה מתקדמת

דוקר מספק ממשק בקרה בין מערכת ההפעלה המארחת ליישומים השונים, ומאפשר למפתחים ליהנות ממוקד אחד מרכזי שבו קיים כל מה שהם צריכים על מנת לתפקד בכל סביבת מחשוב. כתוצאה מכך, היישומים והקונטיינרים המכילים את כל המידע והקבצים פועלים בצורה אמינה, גם כאשר עוברים לסביבת עבודה אחרת. בשורה תחתונה, אפשר לקבל גישה לכל הקונטיינרים והקבצים מכל מקום.

עוד יתרון בולט למפתחים הוא העובדה שניתן להפעיל מגוון תוכנות דרך דוקר. לדוגמה, במידה ואתם מפתחים תוכנה ב- Java, והמחשב אינו מכיר את הספרייה, אז יש צורך להמיר את הקוד. אם כך, בדוקר קיים JRE –  Java Runtime Environment,  המאפשר לקבל את כל הכלים והמשאבים הדרושים להפעלת היישום.

האובייקטים של Docker Swarm

רק נציין שבניגוד לקוברנטיס שבו יש עשרות אובייקטים, ב- Docker Swarm יש 3 אובייקטים שימושיים מאוד היעילים מאוד לשימוש יומיומי של הרצת קבצים.

האובייקטים הם:

  • Manager – אובייקט זה מנהל את הקלאסטר.
  • Worker node – אובייקט המשתף את הקלאסטר ובו רצים הקונטיינרים.
  • Container – זהו הדוקר קונטיינר המוכר.

סוגי השירותים של Docker Swarm?

ל- Docker Swarm יש שני סוגים שירותים – משוכפלים וגלובליים.

בואו נראה מה כולל כל אחד מהם:

שירותים משוכפלים: מדובר על פונקציות שירותים המשוכפלות על ידי הגדרת מספר משימות עבור המשתמש ומאפשרות להקצות זמינות גבוהה לקבצים.  

שירותים גלובליים: שירותים אלה פועלים באמצעות מנהל ומאפשרים לתזמן משימה אחת לכל קונטיינר בהתאם לאילוצים ולדרישות המשאבים.

הפופולריות של Docker Swarm

אנו רואים מספר רב של מפתחים ואנשי DevOps בפרט המאמצים לשגרת עבודתם ה- Docker Swarm ומשתמשים בו כדי לייצר, לעדכן ולהפעיל יישומים הנחוצים להם ביומיום לעבודה בצורה יעילה יותר. רק נציין שגם חברות ענק מאמצות את דוקר כמו חברת גוגל ורבות אחרות.

 למה Docker Swarm הפך לכל כך פופולרי?

כוח מחשוב יעיל יותר

Docker Swarm ממנף באופן מלא את יתרונות הארכיטקטורה שמציעים הקונטיינרים, ומאפשר למפתחים לפרוס יישומים או שירותים בסביבות וירטואליות עצמאיות לגמרי. כמו כן, הדוקר מספק גרסה קלה יותר של מכונות וירטואליות, מכיוון שהארכיטקטורה מאפשרת לבצע שימוש יעיל יותר בכוח המחשוב.

זמינות גבוהה של שירות

היתרון המרכזי של הדוקר הוא הגדלת זמינות היישומים, מה שמאפשר ליהנות מעבודה יעילה ומהירה יותר. כמו כן, הוא מכיל קונטיינרים מרובים, ולכן  המערכת תוכל להמשיך ולתפקד גם אם אחד מהם נכשל.

איזון העומס בצורה אוטומטית

הדוקר מאפשר לתזמן משימות תוך שימוש במגוון מתודולוגיות המבטיחות משאבים לכלל הקונטיינרים. למעשה, יש לו מספיק משאבים זמינים לכל הקונטיינרים באמצעות תהליך המאזן את העומסים בצורה אוטומטית המבטיח יעילות מקסימלית.

לקביעת שיחת ייעוץ חינם

    שיחה עם נציג

    דילוג לתוכן