ליצירת קשר
whatsapp
לימודי הייטק ב-INT LIVE
טלפון

מה זה SAP?

INT College

אם גם אתם חולמים על משרה בעולם ההייטק, וודאי נתקלתם בתפקיד מיישם SAP, שהוא אחד התפקידים הנחשקים בתחום ההייטק. מה זה SAP, על איזה צורך הוא עונה, מה עושה מיישם SAP ואיך גם אתם יכולים לעשות את הצעד הראשון לקראת התפקיד, על כל זאת ועוד נענה בהרחבה במאמר הבא.  

מה זה SAP?

לפני שנצלול לרזולוציות נמוכות, נתחיל ממש מהתחלה: מה זה SAP? כל ארגון גדול זקוק למערכת מידע ממוחשבת ומסודרת, ועדיף שהיא תשלוט על כמה שיותר מחלקות כדי למנוע ריבוי תוכנות. אחת המערכות הגדולות בעולם לניהול ארגוני היא המערכת של חברת SAP שנקראת ERP. עושים בה שימוש ארגונים גדולים ובינוניים וביניהם חברות הייטק, וכדי להפעיל אותה צריך מישהו מוכשר שלמד את התחום. המערכת נחשבת למפורסמת מאוד בעולם ופעילה בעשרות מדינות מפותחות.

למה מערכת SAP כל כך נחוצה בארגונים?

אם בעבר ארגונים וחברות היו שומרים את המידע שברשותם בקלסרים עבי-כרס בארונות, היום המידע הוא ממוחשב וכל מה שהארגון חולש עליו נמצא במחשב: ניהול כח האדם, לוגיסטיקה ומלאי, הזמנות של לקוחות, תשלומים לספקים, קמפיינים של שיווק ועוד. מערכת ERP של סאפ מרכזת את כל המידע במקום אחד, ומאפשרת למורשים להזין מידע או לבצע בו שימוש לטובת הארגון, ולמעשה – לנהל את הכל במערכת אחת. מלבד זאת, היא טובה מאוד למנהלים, שיכולים להסתייע בפונקציות הרבות שהיא מציעה, כמו ניתוחים עסקיים ודוחות כספיים, ולכן היא ידועה כמערכת שתומכת בקבלת החלטות עסקיות ובסופו של דבר מאפשרת לשפר את שורת הרווח. אלה הן רק חלק מהמחלקות שמערכת SAP מאפשרת להן לצמוח ולעבוד טוב יותר:

  • מחלקת כספים
  • מחלקת משאבי אנוש
  • מחלקת פיתוח
  • מחלקת טכנולוגיות מידע
  • מחלקת אספקה
  • מחלקת ייצור
  • מחלקת מכירות
  • מחלקת שיווק
  • מחלקת שירות

מהו SAP Business One?

גם עסקים קטנים יכולים ליהנות מהיתרונות של סאפ. SAP Business One היא תוכנה לניהול עסק קטן ובינוני שמציעה פתרון יעיל לכל הצרכים הדרושים לניהול מידע במקום אחד. המערכת מאגדת במקום אחד את מערך הכספים, מערך מכירות, מערך קשרי לקוחות, ניהול רכש, מלאי, שירותים, דוחות ועוד, והממשק שלה ידידותי מאוד לשימוש ומאפשר לקבל שליטה מלאה על המידע, כמו גם לקבל החלטות המבוססות על מידע לטובת רווחיות העסק.

תפקיד מיישם SAP – האתגרים והמשמעות

אחרי שהבנו עד כמה משמעותית היא מערכת SAP לטובת הצלחת הארגון, אפשר כבר להניח כמה משמעותי מיישם SAP. תפקידו של מיישם סאפ הוא לנהל את המידע בצורה אפקטיבית. בגלל שהמערכת מציעה פיצ'רים רבים, תפקידו של מפתח SAP הוא להתאים את המערכת לצרכי הארגון המשתנים, לבצע שדרוגים והתאמות ולתחזק אותה באופן יום-יומי כדי שתתן את המענה המדויק והטוב ביותר.

למה כדאי ללמוד SAP?

כי זה מקצוע טכנולוגי המבוקש במגוון רחב של תעשיות ומגזרים – מבעלי מקצוע חופשיים ועד למפעלים וארגונים ענקיים, בישראל ובעולם הגדול. כשמדובר בתפקיד מאתגר, אחראי, המשלב טכנולוגיה עם אנשים ובעיקר מבוקש – כדאי ללמוד סאפ!

לימודי SAP במכללת  INT

מכללת INT מציעה קורס SAP המאפשר למשתתפים לעסוק בתחום ולהשתלב במגוון תפקידים מרתקים בתחום ההייטק. הקורס עוסק בהיכרות עם מערכות ERP של חברת SAP העולמית לניהול מידע בארגונים, ומלמד כיצד לבנות ולתחזק מערכות ניהול המותאמות לפעילות העכשווית והעתידית של הארגו ולהבנת הצרכים העסקיים של הארגון ברבדים שונים.

שאלות ותשובות בנושא  SAP

מה זה תוכנת SAP ולמי היא שייכת?

סאפ היא תוכנה לניהול עסק של חברת SAP הגרמנית. החברה מפתחת מגוון פתרונות ניהול עסקים לסקטורים מגוונים בתעשייה.

למי מיועדת תוכנת  ?SAP

תוכנת SAP מיועדת לכל סוגי העסקים מכל סקטור. תחילה חברת SAP פיתחה מערכות לחברות גדולות, אך עם הזמן פיתחה גם מערכות ניהול המתאימות לעסקים קטנים ובינוניים.

מהו  ?SAP Business One

SAP Business One היא תוכנה לניהול עסק המיועדת בעיקר לעסקים קטנים ובינוניים ומאפשרת להם לנהל את כל המידע במערכת ERP אחת, המציעה פתרון יעיל לכל הצרכים הדרושים למידע הקיים בעסק.

כמה עולה תוכנת ?SAP Business One  

העלות משנה בהתאם לצרכי העסק והפתרונות הדרושים. נציין כי מדובר על מערכת גמישה מאוד המציעה מגוון עצום של פתרונות ניהול לעסקים.

האם העבודה על מערכת SAP Business One מורכבת?

המערכת גמישה וידידותית לשימוש, ומורכבותה תלויה בהיקף ובמורכבות הפיצ'רים הדרושים לעסק.

מהו עיקר תפקידו של מיישם ?SAP  

תפקידו בין היתר לתחזק מערכות בארגונים, לבצע שדרוגים והתאמות בהתאם לדרישה, לפתח פיצ'רים ותוספים, לבצע עדכוני גרסה ועוד.

לקביעת שיחת ייעוץ חינם

    שיחה עם נציג

    דילוג לתוכן