ליצירת קשר
whatsapp
לימודי הייטק ב-INT LIVE
טלפון

הסבה להייטק כל מה שאתם צריכים לדעת

INT College
עולם הייטק

אם נחשוב על זה לרגע, נראה שמשבר הקורונה פסח ובגדול על עולם ההייטק, ונראה שדווקא עכשיו חברות מגייסות עובדים ללא הפרעה גיאוגרפית, הרי רובם עובדים מהבית. זהו עוד פרמטר שגורם לרבים לבצע הסבה להייטק וליהנות משכר גבוה, תנאים מעולים ואתגרים ללא סוף.

בואו נראה אילו מקצועות פופולריים דווקא עכשיו? כמה מרוויחים בכל מקצוע? כיצד לומדים היום קורסים בתחום ההייטק? מהו כרטיס הכניסה לעולם ההייטק? ולמה כדאי דווקא עכשיו לעשות הסבה להייטק? הכל בכתבה.

עבודה בהייטק הפכה בשנים האחרונות לנחלת הכלל. אם בעבר היה צורך בכרטיס כניסה בדמות תואר ראשון ושני במדעי המחשב, כיום הדבר שונה לגמרי. ישנם קורסים קצרים יחסית המכינים את המשתתפים לעולם ההייטק, ללא צורך בתנאי קבלה קשוחים וללא תואר של 4 שנים.

על פי נתוני הלמ"ס, חלקם של עובדי ההייטק עלה ל-10% מכלל המועסקים בישראל עם כ- 350,000 עובדי הייטק בישראל, וזאת על פי כתבה שהתפרסמה בתחילת שנת 2020 ב- Ynet, ניתן לקרוא בהרחבה כאן. אך הנתון המעניין הוא שכיום כ-20% מעובדי ההייטק בישראל אינם בעלי תואר ראשון או שני, אלא בוגרים קורסים מקצועיים. למעשה, רבים מחליטים ללכת על הדרך המעשית והישירה ולהיכנס לעולם ההייטק באמצעות לימודי מקצוע ממוקדים ומקצועיים.

הסבה להייטק, לא רק לאקדמיים

מהנתונים אנו בהחלט יכולים להבין שעולם ההייטק אינו נחלתם רק של אקדמיים, אלא כל מי שיש לו תשוקה לתחום ורואה את עצמו מתפתח בעולם ההייטק, בהחלט יוכל לבצע הסבת מקצוע להייטק. מהם הטריגרים להסבה המדוברת? בואו נראה:

  • תחומים מבוקשים מאוד – בהייטק תוכלו למצוא מגוון תחומים הנמצאים בפיתוח מתמיד ודיי בהצצה בלוחות דרושים כדי להבין עד כמה עולם ההייטק צמא לעובדים מקצועיים שיאיישו משרות בכירות. רק נציין שמדינת ישראל נחשבת למעצמת הייטק עם עליה מתמדת באחוזי הגיוסים לחברות הייטק וסטארט-אפים מידי שנה.
  • שדרוג משמעותי של רמת השכר – על פי הנתונים של רשות החדשנות כ- 60% מעובדי ההייטק בישראל  מרווחים כ- 15 אלף שקלים בחודש, שזהו כ- 40% יותר מהשכר הממוצע בשוק. מלבד זאת, עובדי הייטק נהנים מתנאים מעולים וממגוון הטבות כמו כרטיסי תן-ביס, אופציות, מתנות בחגים, בונוסים גבוהים. משרדים מפנקים, ימי גיבוש ועוד.
  • קורסים מהירים – כיום ניתן למצוא קורסים להסבה מקצועית לעולם ההייטק שאינם דורשים שנים של לימוד בהשוואה לתואר ראשון ושני, אלא עורכים מספר מצומצם של חודשים כמו הסבה לסייבר, לפיתוח וכו'. למעשה, גם אם אינכם אקדמיים, תוכלו תוך כמה חודשים ללמוד מקצוע מבוקש מאוד ולהשתלב בתפקידים מאתגרים בעולם ההייטק.

אילו מקצועות פופולריים דווקא עכשיו?

ריכזנו עבורכם מספר מקצועות שדווקא עכשיו הם הכי רלוונטיים להסבת מקצוע בתחום ההייטק.

מקצועות בתחום אבטחת מידע וסייבר

אין זה סוד שכולם עברו לעבוד מהבית, מה שמצריך יותר תוכנות אבטחה המותאמות לעבודה מרחוק. עם כניסת משבר הקורונה, נראה כי חברות סייבר מגייסות לשורותיהן לוחמי סייבר, מומחי סייבר ומומחים נוספים שיוכלו לנתח מחדש את הסיכונים החדשים ויפתחו פתרונות סייבר שיתאימו לעבודה מרחוק.

רק נציין שמדינת ישראל היא מעצמת הייטק, כאשר מתוך 17 חברות הסייבר הגדולות בעולם, ארבע מהן ישראליות מובילות ומוכרות בעולם כדוגמת  צ'ק פוינט, סייבר ארק, פאלו-אלטו ואימפרבה המעסיקות מאות עובדים בישראל וברחבי העולם. לצידן כמובן יש עוד עשרות חברות סטארט-אפ בתחום הסייבר שעתידות להתברג בקרוב בטופ העולמי. בנוסף לכל אלה, קיימים בישראל כ- 40 מרכזי פיתוח סייבר של מעצמות בינלאומיות כדוגמת פייפאל, סימנטק, מייקרוסופט ועוד. אם כך, הסבה לסייבר היא בהחלט משתלמת דווקא עכשיו.

המשכורות של מומחי סייבר

  • המשכורות של אנשי סייבר עולות בשנים האחרונות ב- 1.5% ועד 5% מדי שנה, כאשר השכר עומד על ממוצע של 15,000-30,000 ₪ בחודש.

ביג דאטה ואנליסטים

תחום הביג דאטה דווקא עכשיו מתפתחים פלאים, הרי אנשים יותר גולשים באינטרנט, יותר רוכשים אונליין וחברות זקוקות למידע שיאפשר להם למקסם את המכירות. מצב זה, דורש יותר מומחי ביג דאטה שיוכלו לאסוף את הנתונים בטבלאות וידעו לתמוך במערכות הדרושות לאיסוף וניהול נתונים שישרתו את החברות. התחומים החמים והמבוקשים בתחום זה הם אנשי DevOps, BI ועוד.

לצד כל אלה, נוצר גם ביקוש לאנליסט נתונים, במיוחד לאור השינויים שהשוק עובר בשל משבר הקורונה. רק נסביר שתפקידו של אנליסט נתונים הוא הוא לבצע שימוש בכל המידע הנמצא במאגרי הנתונים והמידע הקיים בארגונים, ולהפיק ממנו תועלת לטובת קבלת החלטות עסקיות שונות שיכולות להיות הרות גורל.

המשכורות של אנשי דאטה ואנליסטים

  • מומחה BI – 15,000-29,000 שקלים בחודש.
  • DevOps – 22,000-37,000 שקלים בחודש.
  • אנליסט נתונים – 10,000-26,000 שקלים בחודש.

ביזנס אנליסט

ריבוי נתונים בעסק מצריך יכול להפיק מהם ידע ומסקנות, בעיקר כשמדובר בתאגידים וחברות גדולות. התפקיד של אנליסט עסקי, ובאנגלית ביזנס אנליסט, הוא לנתח את המצב הקיים בארגון על מנת לקבל החלטות עסקיות בהיבטים שונים. כדי להפיק את הנתונים דרוש לאנליסט ידע עסקי וחשיבה עסקית מפותחת, ומצד שני ידע טכני בניהול דאטה.

המשכורות של אנשי ביזנס אנליסט

שכר התחלתי של אנליסט עסקי נע בין 13,000-15,000 ₪ ושכר של אנליסט ותיק יכול להגיע גם ל-30,000 ₪ בחודש.

מפתחי דוט נט

מפתחי NET.  הם אנשי תכנות, והפלטפורמה עליה הם עובדים היא פלטפורמה מבית מיקרוסופט – פלטפורמה מבוססת קוד פתוח המאפשרת פיתוח והרצה של תוכנות, במטרה ליצור יישומים המותאמים לסביבת העבודה של מיקרוסופט.  שפות התוכנה איתן ניתן לעבוד בפלטפורמת דוט נט הן השפות C++, F, VB.NET ושפת C. השפה הנפוצה ביותר מצב רוב מפתחי דוט נט היא שפת C.

המשכורות של מפתחי NET.: השכר של מפתחי דוט נט עומד בממוצע על 17,292, כתלות בוותק.

מעצבי UX / UI

בעולם התחרותי שלנו, הצרכנים צריכים לבחור את המוצר המועדף עליהם מבין מוצרים דומים שמציעים את אותה התועלת. איך אפשר להבטיח שהלקוח יבחר דווקא את התוכנה שלנו? מה נוכל לעשות כדי שהוא יזמין אוכל דווקא דרך אתר המשלוחים שלנו? איך אפשר להבטיח שהצרכן בסופר ירכוש דווקא את בקבוק רוטב הצ'ילי שאנחנו מייצרים? התשובה נמצאת בתחום של עיצוב UX/UI, ובתרגום לעברית עיצוב חוויית משתמש ועיצוב הממשק – איך אפשר להציע ללקוח את חוויית השימוש הטובה, היעילה והפשוטה ביותר, לצד עיצוב אטרקטיבי שמעביר את המסרים הנכונים. פעמים רבות עיצוב UX/UI הוא מה שקובע האם המוצר החדש יהיה שווה מיליארדים הוא יישאר לעמוד על מדף המוצרים.

המשכורות של מעצבי UX/UI: שכר התחלתי נע בין 10,000-12,000 ₪, ולאחר 5 שנות ניסיון נע בדרך כלל בין 15,000-18,000 ₪.

מפתחים ומתכנתים

אין זה סוד שמשבר הקורונה יצר ביקוש עצום לאפליקציות, אתרי אינטרנט, פלטפורמות אונליין וחנויות מסחר. בעוד עסקים סגורים, משרדי ציבור ממעטים לקבל קהל – הכל באופן טבעי עובר לאונליין, מה שדורש מפתחים ומתכנתים שיוכלו לפתח פלטפורמות אונליין מתקדמות. בנוסף, ישנה דרישה לבודקי תוכנה QA שתפקידם לבצע בדיקות איכות לפלטפורמות אלה על מנת לאתר באגים ולפתח גרסאות חדשות שישפרו את חוויית השימוש של הלקוחות. הדרישה למפתחים נמצאת בעיצומה, בניהם מפתחי פייתון, full stack developer, Java, בודקי תוכנה ועוד.

משכורות

  • מפתחי פייתון – 16,000-35,000 שקלים לחודש
  • Java – 16,000-34,000 שקלים בחודש
  • full stack – 16,000-34,000 שקלים בחודש
  • בודקי תוכנה QA –  7,000-28,000 שקלים בחודש

תחום השיווק

בתחום השיווק ישנם תפקידים שונים בעלי נגיעה בתחום ההייטק, וכל חברת הייטק שמייצאת את המוצרים והפרויקטים שלה החוצה זקוקה למחלקה שעוסקת בשיווק. ניהול קמפיינים דיגיטליים ובפרט קמפיינים מסוג PPC, ניהול התוכן של החברה – החל מהתוכן שכתוב באתר החברה ומפרט אודות מוצריה ועד לתוכן עבור מערכת דיוור ומסרים שיווקיים. תפקיד נוסף שנכנס גם הוא לתחום השיווק בחברות הייטק הוא תפקיד ניהול פרויקטים. תפקיד זה לא מצריך כישורים טכניים אלא בעיקר מיומנויות בין-אישיות וידע נרחב בתחומים שונים, משיווק ועד להנעת עובדים. השכר בתחום השיווק הוא גבוה ככל שרמת הניסיון עולה, אך עם זאת – הוא עדיין יהיו נמוך במעט מהשכר של העוסקים בעבודה הטכנית.

אז איך עושים הסבה להייטק?

הסבה להייטק משמעותה הסבת אקדמאים להייטק – אך לא רק. הסבה להייטק מתאימה  לעובדים במשק אשר המקצוע בו הם עוסקים או המקצוע אותו הם למדו לא קשור לתחום ההייטק. היתרון שניתן להם הוא שאנשים בעלי השכלה אקדמית בשלים ומנוסים יותר להתמודד עם מידע מורכב וחדש, ועל כן יש להם את הכלים לעשות את קפיצת המדרגה. את ההסבה להייטק עושים באמצעות קורס הסבה מקצועית, אך לפני שמתחילים אותו חשוב לבצע סקר שוק כדי לדעת אילו מקצועות הם המועדפים עליכם לצד מדדים של ביקוש ושכר. בפרקטיקה, לימודי הסבה להייטק עוברים דרך ביצוע של קורס הסבה. אם אתם עדיין מחזיקים במשרה ואינכם מעוניינים לעזוב אותה עד שתמצאו עבודה בהייטק, כדאי לדעת שישנם קורסים בהייטק המיועדים לאנשים עובדים, ולכן נלמדים בשעות הערב.

למי מתאים לעשות הסבה להייטק?

הסבת מקצוע להייטק מתאימה לכל מי שמחזיק בתואר, תעודה או מקצוע שאינו מעולם ההייטק, ורוצה במסלול מקוצר יחסית לבצע דריסת רגל בעולם המאתגר. לצורך זאת, אתם יכולים להגיע ממקצוע הוראה, מנהל עסקים, חינוך, פסיכולוגיה, חשמלאות ועוד. נתון שחשוב לקחת בחשבון הוא שתחום ההייטק אמנם משתלם מאוד והמשכורות הן מהגבוהות במשק, אך שיקול כלכלי בלבד לרוב לא יאפשר לכם להחזיק מעמד במשרה מסוימת אם אינכם אוהבים את מה שאתם עושים. לכן, לימודי הסיבה להייטק כדאי לבצע בפרט אם אתם מרגישים חיבור לתחום, אתגר ועניין.

למה כדאי דווקא עכשיו לעשות הסבה לעולם ההייטק?

עבודה מהבית

היתרון הבולט הקשור לתקופה זו הוא עבודה מהבית או עבודה חלקית מהבית, כלומר כמה ימים בשבוע מהמשרד וכמה ימים מהבית. רק נציין שמרבית עובדי הייטק עברו לעבוד מהבית תודות לאפליקציית ZOOM   המדמה פגישות אמיתיות, ואף חברות מסוימות סגרו או צמצמו את שטח הנדל"ן, כלומר סגרו את המשרדים ועברו לעבוד מהבית, ולכן אין מגבלה גיאוגרפית וקיימת אפשרות לעבוד מכל מקום בארץ ובעולם.

היצע רחב של קורסים להסבה מקצועית

כפי  שראיתם, יש לא מעט תחומים בעולם ההייטק, ולכן אם אתם לא מתחברים לתחום מסוים, לדוגמה לתכנות, תמיד תוכלו למצוא תחום אחר שיאתגר אתכם כמו פיתוח אפליקציות, אנליסט נתונים, סייבר וכך הלאה. למעשה, קיימים עשרות תחומים, כך שתוכלו לבחור תחום ולבצע הסבה להייטק בזמן קצר מאוד.

שוק ההייטק לוהט דווקא עכשיו

בתקופת הקורונה תחום ההייטק התפתח פלאים, וניתן לראות עשרות כתבות ברשת ואף פרסומים של חברות הייטק גדולות המחפשות באופן נואש מועמדים למגוון רחב של תחומים. אם כך, כניסה לעולם ההייטק דווקא עכשיו תאפשר לכם לפתח קריירה וליהנות מכל מה שיש לעולם ההייטק להציע, ויש לו לא מעט.

לימודים מעשיים גם באונליין

היום קל יותר ללמוד את מקצועות ההייטק ואפילו מבלי לצאת מהבית. מכללת INT מאפשרת לכם ללמוד לימודים מעשיים וקורסים מעולם ההייטק אונליין או פרונטלי, כך שאין כל צורך לצאת מהבית, פשוט בוחרים את התחום המועדף, נרשמים לתוכנית לימוד ב – LIVE ולומדים ממיטב המרצים בתחום.

האם זה בכל זאת הזמן הנכון לעשות הסבה כאשר המשק הולך למיתון?

נראה שהעולם בדרך למיתון, אך לא מעט תחזיות כלכליות מספרות שדווקא ישראל עשויה לחמוק ממנו, או לפחות לא להגיע לנקודה הרסנית שקשה להשתקם ממנה. ובכל זאת, אם יש מקצועות שידועים ביכולת שלהם לגרום לכל משק להתאושש, שמכניסים כסף לכלכלת המדינה ומאיצים שינויים פיננסיים בעולם, הם מקצועות ההייטק. בדיוק מסיבה זו, ניתן היה לראות גיוסים אינטנסיביים למגוון תפקידים תוך כדי הקורונה ומיד אחריה. לעולם ההייטק יש תפקיד מרכזי בשיקום של כלכלה, וביחד עם ההתפתחות האנושית, ריבוי ושינוי הצרכים האנושיים והגדולה של האוכלוסייה – התחום רק ילך ויגדל. אז אם רכבת ההרים הפיננסית או חששות מפני מיתון עומדים בדרככם – כדאי לדעת שלפחות כשמדובר במקצועות ההייטק, השד ממש לא נורא.

שאלות ותשובות

האם לאחר הסבת מקצוע להייטק ניתן למצוא עבודה?

לאחר שתסיימו קורס הסבה להייטק, על פי רוב יפתחו בפניכם תפקידי ג'וניור שהם תפקידים התחלתיים בתחום שמהווים שכר כניסה לעולם ההייטק. כמעט בכל חברה ובכל תחום יש מקום למשרות התחלתיות.

מהן אפשרויות הסבה להייטק לנשים?

כלל הקורסים העוסקים בהייטק ופתוחים בפני גברים, פתוחים גם בפני נשים. פעמים רבות נשים מעדיפות קורסים המתקיימים בערב ואף קורסים המתקיימים אונליין, כדוגמת קורסים בזום, כדי להצליח לבצע מטלות נוספות ולשלב בין חיי משפחה לקריירה.

האם עובדים שעשו הסבה להייטק נחשבים עובדים עם ניסיון?

תלוי מה הידע איתו הגעתם. אם יש הלימה בין מקצוע היסוד שלכם למשרה אותה אתם מעוניינים לקבל, ובפרט אם עסקתם בעבר בתחום מקביל, יכול להיות שזה ייתן לכם נקודות זכות. במילים אחרות – תחום ההסבה להייטק הוא תחום בפני עצמו, וכל מקרה לגופו.

איפה ניתן למצוא עבודה לאחר קורס להסבה מקצועית?

משרות מתפרסמות בעמודי דרושים וכמובן אצל חברות השמה המתמחות בהשמה של עובדים להייטק. אחד הכלים המעולים שעומדים לרשותכם הוא לינקדאין. מומלץ כבר במהלך הלימודים ואף לפני, לפתוח עמוד לינקדאין ולהזין בתוכו את קורות החיים שלכם ואת כל המידע המקצועי. מיטב המעסיקים והמגייסים מחפשים את העובד הבא בהייטק.

כמה זמן נמשך קורס הייטק?

קורס הייטק מקצועי, בשונה מתואר ראשון, נמשך בין מספר שבועות למספר חודשים, תלוי בתחום, בהיקף וגם בסוג המסלול. בדרך כלל מסלול של לימודי ערב ימשך יותר זמן. מומלץ לקחת בחשבון שקורסים קצרים מהממוצע, על אף הפיתוי, לרוב לא יתנו את המענה הדרוש ועלולים להוות לכם מכשול במציאת עבודה.

מה מומלץ ללמוד לצורך הסבה מקצועית?

בכתבה זו ובכתבות נוספות אתם יכולים להיחשף למקצועות המבוקשים ביותר ולשכר המוצע לאותן משרות. כדי להגיע לאידיאל, כדאי לקחת במגוון השיקולים שלכם את הביקוש, את השכר ואת העניין שלכם. עולם ההייטק הוא אמנם עולם מתגמל אך הוא תובעני באותה המידה, וללא סקרנות ורצון ליצור ולשנות – יהיה קשה להתמיד וליהנות.

לקביעת שיחת ייעוץ חינם

    שיחה עם נציג

    דילוג לתוכן