ליצירת קשר
whatsapp
לימודי הייטק ב-INT LIVE
טלפון

לימודי ניתוח מערכות – מה עושה מנתח מערכות?

דנה ציפרוט
ניתוח מערכות

לימודי ניתוח מערכות צוברים תאוצה בכמות המתעניינים ובפופולריות, אך לא תמיד ברור מה זה בכלל ניתוח מערכות, מה כולל התפקיד, למי הוא משתלם ולמי מתאים לימוד ניתוח מערכות. ניתוח מערכות הוא מקצוע שקשה מאוד להגדירו בצורה אחת חד משמעית, מאחר והוא מכיל בתוכו הרבה תתי תחומים ודרישות התפקיד ותוכנו יכולים להשתנות מאוד בין מקומות העבודה השונים. מה שכן- לימודי ניתוח מערכות לא נחשקים מבלי סיבה, ניתוח מערכות הוא תחום שהדרישה אליו הולכת וגדלה בשוק, יחד עם הצורך של עסקים להשתמש יותר ויותר במערכות ממוחשבות, להשתדרג עם הטכנולוגיה המתפתחת מהר ולייעל כלכלית את העסק על ידי אופטימיזציה להתנהלות הממוחשבת על העובדים בעסק וביכולות מתן השירות הממוחשב ללקוחות.

מה עושה מנתח מערכות?

לימודי ניתוח מערכות והכניסה לתחום חייבים להתחיל מהצעד הראשון- להבין את ההגדרה הבסיסית של התפקיד המורכב. מה עושה מנתח מערכות היא למעשה שאלת הזהב, בהכללה הרחבה מנתח מערכות אחראי על השילוב בין עסקים לטכנולוגיית מידע. על מנת להצליח בתחום חשוב להיות בקיא בידע משני התחומים ולהשתמש בידע הזה על מנת לעזור לעסקים להתייעל ולהשתפר דרך שיפור מערכות המידע הממוחשבות ולבצע את תהליך ההטמעה בצורה הטובה ביותר. תחת תחומי האחריות של מנתח המערכות הממוחשבות-

  • ניתוח צורת עיבוד המידע והבעיות בתהליך על מנת לשפר את המערכת הממוחשבת;
  • התאמת המערכת לצרכי העסק על מנת לייעל את השימוש של העובדים במערכת;
  • להתאים את המערכת ליכולות המחשבים והשרתים מבחינת החומרה- יכולות הזיכרון, השרת, המהירות וכו'.
  • לייעץ להנהלת העסק כיצד לנהל את האגף האמון על טכנולוגיית המידע והתמיכה הטכנית.

מה צריך לדעת כדי להיות מנתח מערכות?

לימודי ניתוח מערכות במכללת iNT יעניקו לכל אחד שדרישות התפקיד מושכות אותו לתחום את הידע הטכנולוגי הנדרש, הגישות העסקיות ושיטות העבודה. אם התחום נשמע מסקרן או מתאים לכם או שמגמת הדרישה העולה בשוק קורצת- איך אני יכול לדעת אם אני מתאימים להיות מנתח מערכות?

כפי שנאמר, הידע שצריך להיות למנתח מערכות הוא גם בתחום הטכנולוגי (בעיקר במערכות מידע העוסקות בניהול מידע ממוחשב) וגם בתחום העסקי והכלכלי. התפקיד שמכיל בתוכו צורך בידע רב בתחומים שונים מייצר דרישה למולטי-טאסקינג. כמו-כן, מנתח מערכות צריך להיות בעל ראיית-על המכילה את הפרמטרים העסקי והטכנולוגי יחד עם הצרכים של העסק ולקוחותיו- מההבנה המעמיקה הזו והאיזון בין הגורמים השונים, מנתח המערכות יכול לבצע הערכה ותכנון של שיפור וייעול משמעותיים עבור עסק. דרישות נוספות הן יכולות בין-אישיות גבוהות, מציאת תקלות ופתרון בעיות, היכולת לעבוד בצוות ויכולות מחקר ואנליזה גבוהות.

לימודי ניתוח מערכות במסגרת קורס ניתוח מערכות יכולים לתת תשתית טובה לפיתוח היכולות האלו גם אם לא כולן באות באופן טבעי או ברורות מאליהן למי שמתחיל ורוצה להיכנס לתחום. העניין בתחום ובמה שהוא כולל ומוטיבציה גבוהה להצלחה הם המפתח גם עבור מי שאינו מגיע עם הרקע הטכנולוגי ו/או העסקי שיהפכו לימודי ניתוח מערכות לקריירה ענפה ומוצלחת עם אפשרויות להתקדם ולהגיע רחוק מאוד.

לקביעת שיחת ייעוץ חינם

    שיחה עם נציג

    דילוג לתוכן