ליצירת קשר
whatsapp
לימודי הייטק ב-INT LIVE
טלפון

המושגים בהייטק שאתם חייבים להכיר

המושגים שאתם חייבים להכיר מעולם ההייטק

רגע לפני רישום ללימודי ה- LIVE  של INT, בואו להיכנס ל'מוד' הייטקיסטי שיאפשר לכם להגיע מוכנים לזירה… הכנו במיוחד בשבילכם את כל המושגים שתתקלו בהם כבר בתחילת הדרך, את חלקם אתם אולי מכירים וחלקם לא…

שנתחיל?

מהי מערכת הפעלה?

מערכת הפעלה מוכרת לנו מהתוכנה המנהלת את משאבי החומרה והתוכנה במחשב, אך היא גם מספקת את התשתית הנחוצה להרצה של יישומי ההפעלה ואת שלושת הממשקים הנחוצים כמו הקצאת משאבי חומרה, תזמון של פעולות הקשורות לרכיבי החומרה ומרכיבי התוכנה, לצורך העמדת תשתית משותפת ומסגרת מאורגנת של שירותים וממשקים למשתמש ולחבילות התוכנה השונות. מערכות ההפעלה הנפוצות בהייטק הן: Linux ו – Microsoft Windows.

Server Side

בשפה פשוטה – תכנות בצד שרת. זוהי טכניקה שה"לקוח" שולח בקשה לשרת (לקבל עמוד מסוים באתר למשל) והשרת מעבד את הבקשה ושולח תשובה בהתאם ללקוח. טכניקה זו מעניקה לנו מהירות גבוה לכלל הלקוחות מכיוון שאנו לא מבצעים שום חישוב/עיבוד בצד הלקוח, וכך אנחנו לא תלויים בחומרת הלקוח.

Client Side

בשפה פשוטה – תכנות בצד לקוח. בעולם הייטק ה"לקוח" הוא זה שמקבל את המידע שהגיע מהשרת. צד לקוח מתאר את הפעולות שמבצעת עמדת הקצה (מחשב אישי, טלפון חכם, דפדפן האינטרנט). את המושג 'צד לקוח' תשמעו לא מעט במסדרוני חברות פיתוח, והוא ממשק המעניק גישה ומחבר את המשתמש לאפליקציה/תוכנה.

CPU

CPU (Central Processing Unit) ובשפה פשוטה – מעבד, או יחידת עיבוד מרכזית. תפקידו לעבד הוראות שהוא אוסף, וזאת לאחר פענוח קוד מתוכנות וקבצים. ל-CPU ישנם ארבעה תפקידים עיקריים: איסוף, פענוח, ביצוע ותיקון.

שפות תכנות

המושג 'שפות תכנות' הוא הנפוץ והמבלבל ביותר, מכיוון שמשנת 1960 ועוד היום ישנן עוד ועוד שפות שיוצאות לשוק ההייטק. שפות התכנות מאגדות בתוכן מספר שפות לוגיות, ומשמשות לבניית תוכנות, ממשקים ואפליקציות. למעשה, מדובר באוסף של חוקים תחביריים וסמנטיים המגדירים שפה לביצוע תהליכים מסוימים.

Compiler

בשפה פשוטה – מהדר. מדובר על תוכנית מחשב המתרגמת משפת תכנות לצד מכונה (קוד בינארי). המהדר הקלאסי מקבל כקלט תוכנית הכתובה בשפה עילית ומתרגם אותה לתוכנית בשפת מכונה, כלומר הוא ממיר פקודות משפה המוגדרת מראש לאחרת. כחלק מתהליך בניית תוכנה, תהליך זה מורכב ממספר תת-שלבים עיקריים כדוגמת ניתוח מילולי, ניתוח סמנטי, ניתוח תחבירי ועוד. בסופו מייצרים קוד.

קוד פתוח

קוד פתוח כשמו כן הוא, קוד אשר המקור שלה פתוח ונגיש לכל מי שמעוניין להשתמש בו והוא חופשי לשימוש, לצפייה, לעריכת שינויים ועוד. קוד פתוח נקשר לפיתוח אתרים בפלטפורמת WordPress, שהיא מערכת ניהול תוכן עם רישיון שימוש בקוד פתוח.

HTML

HTML היא שפה תגיות המאפשרת לעבוד על דפדפן. כל מפתח אתרים משתמש בה באופן חופשי ללא צורך ברכישת זכויות יוצרים והיא ניתנת לקריאה בכל סוגי המערכות. HTML מאפשרת ליצור קישורים למסמכי HTML נוספים או לסוגים שונים של נתונים, היא תומכת במולטימדיה ומאפשרת להציג נתונים בעזרת: טקסט, צליל, תמונה, וידאו ועוד.

API

API ((Application Programming Interface ובשפה פשוטה – ממשק תכנות יישומים המאפשר שימוש בפונקציות של התוכנה שנמצאות בליבה, וכך לפתח שאילתות ופניות כדי לגשת אל התוכנה.

ISO

ה-ISO הוא ארגון הקובע בין היתר כמה בדיקות תוכנה יש לבצע, אילו בדיקות לערוך ומתי ועל בודק/מפתח התוכנה לעמוד בסטנדרט שנקבע. חשוב שכל מפתח/בודק תוכנה יידע לעבוד עם ISO ולעמוד בסטנדרטים שנקבעים על ידי הארגון.

CI/CD

CI/CD – (Continuous Integration ו- (Continuous Deployment . בשפה פשוטה אינטגרציה רציפה. מדובר באינטגרציה מתמשכת, שהיא שיטת עבודה שבה כל סביבות הפיתוח עוברות מיזוג עם מקום מרכזי משותף מספר פעמים ביום, במטרה לנהל גרסאות שונות.

SSL

Secure Sockets Layer) SSL) הוא פרוטוקול אבטחה בשיטה קריפטוגרפית והוא מאפשר אימות של המידע העובר בין השרת ללקוח ונמצא בשכבה השישית של מודל ה-OSI.

*TCP/UDP הם פרוטוקולים להעברת מידע ברשת (אחד מאובטח יותר והשני פחות).

 

בהצלחה!

 

 

לקביעת שיחת ייעוץ חינם

    שיחה עם נציג

    דילוג לתוכן