ליצירת קשר
whatsapp
לימודי הייטק ב-INT LIVE
טלפון

מה קורה בתעשיית ההייטק?

מהפכה בהייטק: האם משבר הקורונה העצים את הביקוש לג'וניורים בהייטק?

אין זה סוד שהביקוש לעובדי הייטק ממשיך לעלות מידי שנה, ולעיתים נראה שאפילו נגיף אחד שעצר את כל העולם פסח על עולם ההייטק. אך יותר מזה, נראה שמי שמרוויח מהעניין הם דווקא ג'וניורים שהפכו למבוקשים מאוד בתעשייה, הרבה בזכות הפיתוחים הטכנולוגיים החדשים שהגיעו בגלל הנגיף, כמו גם הרצון לגייס עובדים בעלויות נמוכות ביחס לסניורים.

על פי הנתונים מרשות החדשנות, עולה כי  45% מחברות ההייטק בישראל גייסו בשנת 2019 ג'וניורים (חסרי ניסיון) למשרות טכנולוגיות כמו פיתוח בשפות קוד שונות, סייבר ואבטחת מידע, בדיקות תוכנה ומקצועות נוספים. עם נתונים אלה, בהחלט כבר עכשיו אפשר לנחש את העלייה שתהיה בשנים 2020-2021. למעשה, נראה כי חברות הייטק הגיעו למסקנה ברורה – ג'וניורים מגיעים בפול אנרגיות ומזנקים על תפקידים במטרה לכבוש את עולם ההייטק.

עד כמה קיים חוסר בעובדי הייטק בשוק?

עוד נתון מעניין נגזר מכתבה שהתפרסמה ב -YNET  בסוף חודש פברואר 2020, עם כותרת שבהחלט מסבירה את המחסור באנשי הייטק בישראל; "מחסור של 18.5 אלף עובדים בהייטק". אומנם קיים גידול בביקוש, אך אין עובדים שיאיישו את התפקידים, כך שלא פלא שמי שיוצאים נשכרים הם ג'ניורים, המשתלבים במהירות שיא במקומות עבודה נחשקים. רק נציין שכיום אין צורך בלימודי תואר ארוכים כדי להשתלב בעולם ההייטק, אלא דיי בקורסים קצרים יחסית בני 3-12 חודשים, וכבר אפשר להגיש מועמדות לתפקידים נחשקים בתעשיית ההייטק, וכמובן השמים הם הגבול.

ג'וניורים הם WIN WIN לשני הצדדים

משרות ג'וניור הן בהחלט רווחיות לכולם. מצד אחד, ג'וניורים מקבלים הזדמנות לעבור את המחסום הראשון בדרך לקריירה נחשקת, וזאת באמצעות שילוב בהייטק ורכישת ניסיון. מצד שני, המעסיקים מקבלים צעירים מלאי מרץ שמוכנים לעשות הכל כדי להשתלב בעולם ההייטק, מה שיבוא לידי ביטוי גם בתפוקת העבודה שלהם. מלבד זאת, ידוע כי משרות ג'וניור כוללות משכורות נמוכות ביחס לסניורים, אך ככל שעובר הזמן השכר עולה והמעסיק מרוויח עובד מיומן.

באילו תחומים ג'וניורים מבוקשים בטירוף?

משרות תכנות בתחומי פייתון, JAVA ועוד נמצאות בשיא הביקוש

משרת 'מתכנת ג'וניור' היא המבוקשת ביותר בענף ההייטק. רק נציין כי משבר הקורונה הגביר את הביקוש, מכיוון שנפתחו תחומים חדשים בעולם ההייטק כמו סטארט-אפים המפתחים טכנולוגיות ומוצרים ליציאה מהמשבר, חברות המפתחות מערכות לניהול עובדים מהבית, ממשקים ליצירת שיחות וידאו, פיתוח מערכות אוטומציה לביצוע פעולות אונליין ועוד.

מפתחי אתרים ואפליקציות בתחומי Python ו Full Stack

משבר הקורונה הוליד ביקוש עצום לפיתוח אתרי תדמית, אתרי מסחר וממשקים לביצוע פעילות אונליין כמו רכישות, מילוי טפסים ועוד. זו הסיבה שקיים דווקא עכשיו ביקוש עצום למפתחי full stack  ג'וניורים שיבואו להשתלט על הביקוש. מלבד זאת, גם תחום פיתוח אפליקציות נמצא בשיאו, הרי אנשים גולשים יותר בזמנם הפנוי ופחות יוצאים מהבית לבילויים.

דווקא עכשיו עולם הסייבר משווע לג'וניורים

עולם הסייבר מתפתח פלאים, יותר ויותר חברות מעבירות את פעילות העובדים לעבודה מהבית, מה שדורש יותר פתרונות סייבר יצירתיים שיאפשרו לשמור על המידע היקר ללא פרצות אבטחה. מלבד זאת, מתקפות סייבר לצערנו מתעצמות בימים אלה, ולכן דרושים לוחמי סייבר שיגנו על המידע בארגונים, ומנגד יעבדו בחברות סייבר ויסייעו לפתח פתרונות אבטחה המותאמים למצב החדש.

זה הזמן שלכם להשתלב בעולם ההייטק המרתק! מכללת INT מציעה מגוון מסלולים ללמידה ב- LIVE עם ליווי אישי של המרצים משלב הרישום ועד לקבלת ההסמכה!

לצפייה בקורסים שלנו המועברים ב – LIVE  >>>

 

 

לקביעת שיחת ייעוץ חינם

    שיחה עם נציג

    דילוג לתוכן