ליצירת קשר
whatsapp
לימודי הייטק ב-INT LIVE
טלפון

מה זה QA ועד כמה התפקיד מאתגר?

INT College
מה זה QA

 QAהוא קיצור של שתי המילים Quality Assurance, כלומר אבטחת איכות. במסגרת תפקידו של איש QA לבצע בדיקות תוכנה, ולכן התפקיד יתאים בעיקר לאנשים פרפקציוניסטים, כאלה שפירקו את הרדיו בילדותם כדי לבדוק למה הוא הפסיק לפעול.

כדי ללמוד לעומק מה זה QA ולדעת לבצע את העבודה בפועל, מכללת iNT מציעה קורס QA ו-ISTQB בסביבת Mobile ,Cyber ,IT ו .WEB-הקורס מתקיים 255 שעות אקדמאיות בלבד, ולאחר מכן תוכלו כבר להשתלב במגוון מקומות עבודה נחשקים!

כך הפך תפקיד QA לאחד הנחשקים בשוק ההייטק

תחום QA התפתח מאוד בשנים האחרונות בשל ההתפתחות הטכנולוגית וריבוי התוכנות והממשקים הפעילים, ונראה שהתפקיד נמצא כיום בראש רשימת המקצועות המבוקשים בהייטק. למעשה, מדובר בתחום שעוסק בבדיקות תוכנה הנעשות למגוון פלטפורמות טכנולוגיות כמו אפליקציות, מערכות, ממשקים ועוד. הבדיקות הנעשות מבטיחות לשמור על תקינותם ויציבותם של המערכות, על מנת שיעבדו בצורה תקינה ובהתאם לדרישות הלקוח.

בדיקות תוכנה הן חלק אינטגראלי מכל פיתוח, בכל תחום

כיום כל מוצר, מאכל, ביגוד או כל דבר אחר חייב לעבור בדיקות איכות. אם זה הגאדג’ט שקנינו, הנייד, החולצה שאנו לובשים ואפילו כוס הקפה ממנה אנחנו שותים. למה? כיוון שעל החברה המשווקת לדאוג שהמוצר יהיה ללא באגים וישרת את המטרה בצורה הטובה ביותר. במידה והמוצר לא יעבור בקרה, הסיכוי שימצאו פגמים והמוצר יוחזר – יהיה גבוה ויפגע בשם החברה.
עכשיו דמיינו ארגון ענק שרכש מערכת CRM או כל תוכנה אחרת, כאשר התוכנה מסייעת לארגון להכניס כסף, מכיוון שכל המידע נמצא שם. כל תקלה, ולו הקטנה ביותר יכולה לגרום לארגון להפסדים. לדוגמה כרטיס לקוח שאינו עולה ולא ניתן להוציא הזמנה, או חיוב שאינו נקלט במערכת וכו’. אלה כמובן דוגמאות קטנות, שהרי בודק תוכנה יכול להיות אחראי על מגוון מערכות שחייבות לפעול בצורה תקינה יום יום.

מה זה QA? הרבה אתגר וחוש אנליטי מחודד

תפקיד QA יכול להיות מאוד מאתגר וכולל מגוון שלבי עבודה הדורשים חוש אנליטי מחודד, לצד הגדלת ראש, על מנת לאתר פתרונות לשימוש בממשקים ופלטפורמות עם מינימום באגים. שלבים אלה כוללים ביצוע בדיקות יומיות ויצירת תכנית הכוללת שלבים מפורטים להפחתת הבאגים במערכות עליהם הוא אחראי. שלבים אלה חייבים להיעשות בסבלנות רבה, תוך היכרות מעמיקה עם הטכנולוגיות והבנת הארכיטקטורה של המערכת וצרכי הארגון. למעשה, בודק QA הוא בעל המקצוע היחיד שעובד עם המערכת משלב האפיון שלה ועד להשקתה, וגם לאחר מכן על מנת לשמור על תקינותה.

בודק תוכנה – נותן את "תעודת הביטוח" ללקוח

לסיכום, כדי לדעת לענות על השאלה מה זה QA, אפשר לתמצת שבודק תוכנה הוא זה שמזהה את הבאגים בזמן הנכון, עוד לפני שהלקוח יבחין בהם, ולכן ניתן לומר שהתפקיד הוא אמנות בפני עצמה הדורשת ידע והיכרות עם תוכנות רבות, לצד התמודדויות עם מגוון רב של באגים ותקלות. אם נשווה את תפקידו של בודק תוכנה לתפקיד IT אחר, נגלה שכאן דרושה הרבה יותר יצירתיות, מחשבה, ניתוח מקרים ועוד. קורס QA מכין את התלמידים לאתר כמה שיותר באגים בכמה שיותר מערכות ולכן הידע שרוכש בודק תוכנה הוא עצום.

איך מתקבלים לעבודה בתחום QA?

אם נסתכל לרגע על התפקיד, נראה שהוא מורכב משלבים רבים הכוללים בדיקות למערכת, בחינת המידע, איתור באגים, בדיקת האבטחה שלה, בדיקת ביצועי המערכת ועוד. עם זאת, עבודה בתחום QA היא לרוב שער כניסה לעולם ההייטק, בעיקר בגלל שבכל הנוגע לאלגוריתמים ופיתוח, דרוש ידע הרבה פחות משמעותי ומסיבה זו ישנן לא מעט חברות שמציעות את תפקיד QA כתפקיד ראשון ללא ניסיון.

לקביעת שיחת ייעוץ חינם

    שיחה עם נציג

    דילוג לתוכן