ליצירת קשר
whatsapp
לימודי הייטק ב-INT LIVE
טלפון

עולם בדיקות התוכנה

INT College
בדיקות

במשך השנים האחרונות, עולם התוכנה התפתח בקצב מהיר מאוד: הטכנולוגיות התרחבו ונהיו מסובכות ומורכבות יותר ויותר, וכמעט כל מכשיר וארגון המרכיבים את חיי היום-יום שלנו, מתבססים על תוכנה כל שהיא (הטלפונים, המכוניות, הבנקים, חברות הביטוח, מכשור רפואי, צבאי ועוד).  מצב זה גורם גם לריבוי תקלות בתוכנות המפותחות וגם לסיכונים גדולים, מאחר ותקלות אלו יכולות לגרום לנזקים כספיים, נזקי מוניטין, ויותר מכך – לסיכון חיי אדם וסביבה.
מסיבה זו, מערך הבדיקות התפתח במקביל –  מבדיקות שנערכו באופן אקראי על-ידי המפתחים עצמם, לבדיקות של בודקים באופן חובבני, והגיע עד למצב כיום – של בדיקות המתוכננות ומבוצעות על-ידי בודקים מקצועיים, על בסיס מתודולוגיות מובנות המבטיחות תכנון מדויק וכיסוי מלא לכל מרכיבי מערכות התוכנה.

כלי עזר לבדיקת תוכנה

במקביל להתפתחות והתמקצעות פעילות הבודקים פותחו גם כלי עזר המשמשים אותם: כלים לניהול הבדיקות, לדיווח ומעקב תקלות, לביצוע אוטומטי של הבדיקות, ליצירת סימולציות של מצבים במערכת התוכנה ועוד.


הבודק של היום חייב להיות מקצועי, כי נדרשת ממנו אחריות רבה: הוא זה המגדיר, בסופו של תהליך, אם המערכת תקינה וראויה לשימוש.  ולכן – הוא חייב להיות בעל ראייה מערכתית יחד עם קפדנות לפרטים. הוא נדרש ללמוד ולהבין את תפקודי מערכת התוכנה, ולנתח אותם החל מהרמה הכללית ועד ללוגיקה ולקשרים של הפרטים הקטנים.
הוא חייב לדעת להפעיל חשיבה יצירתית בכדי לתכנן בדיקות אשר יבטיחו את התפקוד הנכון של מערכת התוכנה בכל תנאי ובכל מצב.
הוא חייב גם להיות סקרן ועקשן, השואל שאלות של "ומה אם….?" על כל פעילות לא ברורה של המערכת.
כמו כן, הבודק צריך להיות בעל יחסי אנוש טובים כי הפעילות שלו כרוכה גם בעבודת צוות עם בודקים נוספים וגם בשיתוף פעולה עם קבוצות המפתחים, מנתחי המערכות ומשתמשי המערכת.

לסיכום

עולם הבדיקות הוא עולם מעניין וקצת מוזר: אין בו תוצרים מלהיבים, אבל הוא יצירתי יותר מכל פעילות אחרת הקשורה לתוכנה. יש לו מתודולוגיה, אבל יחד עם זאת, צורת העבודה איננה קבועה אלא משתנה ממערכת אחת לשנייה, מארגון אחד לשני.
ניתן למצוא באתר אינפורמציה על קורס בדיקות תוכנה.הכותבת הינה אוריאלה כהן ,מתודולוגית ראשית בחברת וי-נס ומדריכה בקורסי בדיקות תוכנה במכללת iNT.

לקביעת שיחת ייעוץ חינם

    שיחה עם נציג

    דילוג לתוכן