ליצירת קשר
whatsapp
לימודי הייטק ב-INT LIVE
טלפון

אבטחת מידע – כל מה שרציתם לדעת

INT College
אבטחת מידע

ענף אבטחת מידע עוסק בהגנה על המידע מפני חשיפה, שימוש שלא ברשות, שיבוש, העתקה והשמדה כליל. ככל שהאנושות מתקדמת ועוברת להשתמש במערכות ממוחשבות – כך עולה בהתאמה הצורך להגן על מערכות אלה שמאחסנות מידע רגיש: על אנשים, על עסקים וגם על תוכניות ממשלתיות רגישות. על אף ההתפתחות הגדולה בשנים האחרונות בתחום אבטחת המידע, מקרים של פריצת האקרים לאתרים ומערכות ודליפת מידע מתרחשים לעיתים קרובות מאוד. בתקופות שונות, מדובר בהתמודדות כמעט יום-יומית של חברות, עסקים וגופים ממשלתיים עם הגנה אקטיבית על המידע הרגיש שברשותם. מקרים אלה הובילו לצורך גדול באנשי מקצוע המתמחים בתחום אבטחת מידע בארץ ובחו"ל, וכפי שזה נראה כעת – זוהי רק ההתחלה.

הגנה על המידע מפני איומים שונים

אבטחת מידע היא סך הפעולות שמטרתן להגן על מערכות המחשוב מפני איומים שונים, כשבעיקר מדובר על גורמים זרים המעוניינים לקבל גישה למידע המאוחסן בשרתים: מפרטים אישיים של לקוחות, דרך פטנט חדש וסודי של עסק מוביל ועד לתוכנית ביטחונית השמורה היטב במחשבים בקריה. כל אלה ועוד הם חומרים "מועדים לפורענות" שגורמים ינסו לשים עליהם את ידם, בין אם לצורכי מיקוח (לדוגמה, אירועי "כופר") ובין אם כי יש להם עניין אמיתי וממשי במידע. מלבד הפגיעה במוניטין של החברה שמידע שלה דלף החוצה, פוטנציאל הנזק למשתמשים הוא גבוה ביותר. על כן, תחום אבטחת המידע הוא בראש מעיניהם של חברות שונות בשוק, מקטנות ועד גדולות, ולצורך זה הן מעסיקות צוות אבטחת מידע.

כיצד אבטחת מידע מתרחשת בפועל?

את פתרונות אבטחת המידע אנחנו פוגשים בחיי היום יום שלנו: הסיסמא שמגנה על הטלפון החכם שלנו וגם ההצפנה של ההודעות שאנחנו כותבים באפליקציה הפופולארית ,WhatsApp מיועדת להקשות על גורמים כאלו ואחרים להשיג את המידע הפרטי שלנו. אלו הם שלושת היעדים של אבטחת המידע:

  • שלמות – הגנה מפני שינוי של המידע או השמדתו
  • סודיות – הגנה מפני גישה של בלתי מורשים למידע, שימוש ו/או הפצה שלו החוצה
  • זמינות –בעולם הסייבר, כשהמידע לא נמצא אצלנו מבחינה פיזית, יש משמעות רבה לזמינות המידע ולגישה אליו בכל רגע נתון.

אז מאיפה מתחילים?

תחום אבטחת המידע הוא תחום דינמי שמתפתח במהירות, לפחות כמו ההתפתחות הטכנולוגית, כיוון שהוא תמיד צריך לתת מענה. לכן, אבטחת מידע תתאים למי שאוהבים לחשוב מחוץ לקופסה, להיות יצירתיים ונועזים ולדעת לפתור משברים במהירות ובחשאיות. אם אתם מעוניינים להשתלב בתחום אטרקטיבי, מרתק ומתגמל אבל אין לכם ניסיון קודם במחשבים – הסירו דאגה מלבכם. לימודי אבטחת מידע מתאפשרים במגוון של מסלולים, ומאפשרים גם לאנשים ללא כל רקע קודם לרכוש את הכלים הדרושים לעבודה בתחום. עבור אנשים חסרי ניסיון או ידע קודם, מומלץ לבחור בקורס בסיסי בהיקף של 40 שעות לימוד המאפשר היכרות עם התחום והתקדמות בהדרגה.

מה לומדים בקורס אבטחת מידע וסייבר?

בקורס אבטחת מידע לומדים כיצד להגן על מערכות החומרה, התוכנה והמידע מפני מי שרוצה לשבש, להעתיק, להוציא או להשמיד את תוכנן. בין הנושאים הנלמדים:

  • האיומים הטכנולוגיים השונים עמם נאלצות להתמודד חברות הענק
  • השחקנים החשובים בעולם הסייבר
  • למידה מעמיקה של שפות התכנות הפופולריות – JavaScript; Python, HTML
  • זיהוי חולשות ונקודות תורפה ברשתות מידע
  • טכניקות פריצה בסיסיות ומתקדמות ודרכי ההתגוננות המתאימות
  • הטכנולוגיות, הפתרונות, היצרנים והתקנים בתחום אבטחת המידע

שאלות ותשובות

למי מתאים ללמוד אבטחת מידע?

תחום אבטחת המידע מתאים במיוחד לאנשים עם זיקה טכנולוגית, המעוניינים להתמקצע בתחום דינמי ומרתק שנמצא בהתפתחות מתמדת.

האם ניתן להשתלב בקורס אבטחת מידע וסייבר גם ללא ידע מקדים?

כן! במסגרת לימודי אבטחת מידע וסייבר כאן אצלנו מתחילים עם מבוא ללימודי סייבר ואבטחת מידע, הכוללים יסודות, טכנולוגיה והבסיס של לימודי הסייבר.

האם השילוב בין אבטחת מידע וסייבר מומלץ?

בהחלט. תחום הסייבר ואבטחת המידע הם תחומים נושקים וכמעט בלתי נפרדים, אך עדיין יש לכל אחד מהם את הייחוד שלו. שילוב בין שני התחומים מבטיח לכם שליטה טובה יותר והצעות עבודה מגוונות.

האם פשיעות סייבר בישראל קיימות?

לפי משטרת ישראל, בשנים האחרונות העלייה במספר התיקים שנפתחו בגין עבירות מחשב היא בקפיצות גדולות. כמחצית מהתיקים הם על חדירות לחומרי מחשב וכמחצית מהתקיפות בישראל אובחנו ממחשבים אישיים ומחשבים ניידים. חלק מהתקיפות הן על חברות גדולות ומפורסמות ולכן תקיפות אלה מתוקשרות.

באילו תפקידים ניתן לעבוד בסיום ההכשרה?

תחום אבטחת המידע מתפתח ובעל מקצועות מגוונים כמו מיישם הגנת סייבר, מנהל אבטחת מידע, מומחה תקיפה (האקר), אנליסט הגנת סייבר ועוד. תפקידים אלה דרושים למגוון רחב של חברות במשק.

האם ניתן לעבוד בחו'ל?

כן! תחום אבטחת מידע הוא תחום בינלאומי והשפה היא בינלאומית. עם הכלים שתרכשו בלימודי אבטחת מידע וסייבר תוכלו לעבוד בכל מקום בעולם.

לקביעת שיחת ייעוץ חינם

    שיחה עם נציג

    דילוג לתוכן