ליצירת קשר
whatsapp
לימודי הייטק ב-INT LIVE
טלפון

האקינג, מה זה בכלל ואיך אפשר ללמוד את התחום?

INT College
עבודה בהייטק

האקינג – Hacking הוא אחד התחומים החמים בעולם אבטחת מידע, ועוסק בפיתוח מערכות ממוחשבות המיועדות לתת פתרונות אבטחת מידע טובות ביחס לפתרונות הקודמים שהיו. כאן בכתבה נסקור את תחום ה- Hacking, מה הלימודים כוללים, במה אפשר לעבוד בתום הקורס והאם זה בכלל חוקי להיות האקר? אז תישארו, כי הולך להיות מרתק!

Hacking בעברית היא פצחנות, כן ממש כך. מדובר על תחום מרתק מאוד בעולם הסייבר, כזה שנוגע בלב העניינים, ובעיקר בפרצות אבטחה של האקרים אמיתיים. למעשה, מעבר לפיתוח תוכנות אבטחה מתקדמות, מדובר על תפקיד הדורש להשיג מידע חסוי ומאובטח, ובין היתר גם לפרוץ למערכות ותוכנות שונות, ממש ככה. מייד נבין למה.

רגע, זה בכלל חוקי הדבר הזה?

מקרי פרצות הסייבר בעולם עולים מידי שנה, ולא פעם אנו עדים לפרצות חמורות אשר גררו הפסדים עצומים, ובין היתר גם פורסמו בתקשורת. מובן שמקרים בודדים מגיעים לכותרות באתרי חדשות, כיוון שפרצות אלה פוגעות במוניטין של ארגונים, ולכן הם מעדיפים לטפל במקרים בדלתיים סגורות וודאי שלא לחשוף זאת בתקשורת.

רק נספר לכם שכיום בישראל בכל 10 שניות, מתקיימת פרצת סייבר, כאשר מתקפות רבות גוררות נזקים המוערכים במיליוני שקלים. על פי הערכות, פרצות הסייבר בכל עולם עומדות על נזקים בסכומים שקשה לעכל אותם כ- 375–575 מיליארד דולר בשנה! מדובר בסכומים עצומים, ולכן עולם הסייבר צריך להיות תמיד צעד אחד לפני האקרים.

כאן נכנס לתמונה תפקידו של האקינג. עליו להשיג מידע חסוי ומאובטח, ולבצע ניסיון פריצה למערכות ותוכנות שונות של ארגונים, במטרה להיות צעד אחד לפני האקר ולדמות פרצה אפשרית. נכון שכאשר אנו חושבים על האקר, ישר עולה לנו קונוטציה שלילית, אך כאן מדובר במומחה סייבר בעל אתיקה מקצועית שתפקידו לפרוץ למערכות ותוכנות שונות על מנת לאתר פרצות אבטחה, וכך ניתן יהיה לפתח תוכנות אבטחה ייעודיות המתאימות לאופי הפרצות הקיימות.

בשורה תחתונה, מומחי Hacking בהחלט הולכים להיות האקרים, כן כן, כמו אלה שמסתתרים מאחורי מסכה לבנה, רק כאן הכל נעשה על פי אתיקה מקצועית ולמטרה טובה. לבל נשכח כי מדובר על מערכות ומתקני תשתיות חשובים מאוד שעשויים בקלות ליפול טרף לגורמים עוינים, ולכן מומחי Hacking יוכלו למנוע מבעוד מועד את הסכנות הקיימות.

למי לימודי Hacking מתאימים?

• לאנשים בעלי ניסיון בתחום רשתות תקשורת או לבעלי תארים דומים בתחום ה- IT, המעוניינים לבצע הסבה לתחום מאתגר ולהתמחות בתחום אבטחת מידע. אין ספק שהתמחות זו היא הזדמנות לעבור לתפקיד הרבה יותר מאתגר.
• לטכנאי מחשבים ובעלי רקע בתחום התמיכה הטכנית המעוניינים להתקדם מקצועית, לבצע הסבה ולהשתלב בתפקידי סייבר מאתגרים מאוד.
• למתחילים ללא רקע, או רקע בסיסי במחשבים המעוניינים לפתח קריירה נחשקת בעולם הסייבר. מתחילים המעוניינים להשתלב בתחום, יצטרכו לעבור מכינה כתנאי לקבלה ללימודים, אך זה בהחלט שווה את האתגר.

עולם האקינג המאתגר מכיל מושגים השמורים לתחום זה בלבד, בואו נראה חלק מהם:

סוגי האקרים מחולקים לפי צבעי כובעים, כן ממש כך. בדרך זו אפשר לכנות אותם בשמות ייעודיים, כמו האקר כובע שחור, כובע אפור וכובע לבן.

האקר כובע שחור – זהו ההאקר הטיפוסי שאנו מכירים מפריצות סייבר ומתקפות. האקר כובע שחור מבצע פריצות למטרת הרס ואף הוא נהנה מזה, או למטרת רווחים כספיים כמו וירוס כופר המוכר שבו האקר מצפין קבצים ומבקש כופר תמורת שחרורם.

האקר כובע אפור – הוא האקר הפורץ לארגונים ועסקים כדוגמת אתרי אינטרנט, פלטפורמות מסחר, מאגרי מידע וכו'. הוא למעשה מאתר פרצות אבטחה בממשקים אלה, מיידע את האחראים על הפריצה ומבקש תשלום עבור תיקון פרצות האבטחה.

האקר כובע לבן – הוא למעשה האקר העובד כחוק בתור האקינג ועושה את עבודתו בהתאם לקווים אתים ברורים כמקצוע. הוא מאתר פרצות אבטחה על ידי ביצוע בדיקות ולאחר מכן מעביר דו"ח מסודר על מנת לפתח כלים לתיקון הפרצות או לתקן בעזרת כלים קיימים.

איך לומדים האקינג?

לימודי האקינג מתקיימים במכללות ייעודיות המתמחות בלימודי סייבר ומכשירות את הבוגרים לעסוק בתחום. בין היתר, מסלולי הלימוד מכילים הכרה של טכנולוגיות מתקדמות בתחומי אבטחת מידע, לצד לימוד מעשי של ביצוע פריצות סייבר אמיתיות. חשוב לציין שההתפתחות הטכנולוגית בתחום הנה מואצת מאוד, כיוון שקיימת תחרות סמויה בין האקרים האמיתיים המכונים "כובע שחור", לבין האקרים שהם בעלי "כובע לבן" העובדים על פי קודי אתיקה ומטרתם למגר פרצות אבטחה.

אין ספק שמדובר במקצוע מרתק מאוד, מתגמל ומבוקש מאוד, הרי ככל שהזמן עובר תחום הסייבר מתקדם ונעשה מרתק יותר, וזאת בשל פרצות חדשות וכלים המאפשרים למגר פרצות אבטחה.

לימודי האקינג במכללת INT

מכללת INT מובילה בתחום הסייבר ומציעה מגוון מסלולי לימוד מרתקים, החל מקורס סייבר ואבטחת מידע, קורס בודקי ספקים ומסלול לימודי האקינג. כלל הקורסים מעניקים ידע מקצועי רב ומשלבים טכנולוגיות עכשוויות הנלמדות במסלולי היברידיים, וכוללים בין היתר עבודה על פרויקט שבסופו יוכלו המשתתפים לצאת עם תיק עבודות וניסיון פרקטי.
לפרטים נוספים על קורסי סייבר של מכללת INT >>>

יש לכם שאלות? יש לנו תשובות!

כמה מרוויח האקינג?
– המשכורות של אנשי סייבר ואבטחת מידע עולות בשנים האחרונות ב- 1.5% ועד 5% מדי שנה, כאשר השכר עומד על ממוצע של 15,000-30,000 ₪ בחודש. מובן שככל שתצברו יותר ניסיון, השכר יעלה בהתאם.

האם צריך ניסיון כדי להירשם למסלולי לימוד סייבר והאקינג?
– רצוי שיהיה ידע בתוכנות ייעודיות בתחום אבטחת מידע ושימוש בתוכנות אבטחה ייעודיות. אך חסרי רקע וניסיון יוכלו לעבור מבחן כניסה ולעבור מכינה הכוללת ידע בסיסי במחשבים ותוכנות על מנת להשתלב בתחום.

האם ניתן ללמוד לימודי האקינג אונליין?
– ברוב המקרים ועקב המצב, ניתן ללמוד אונליין ואף לשלב לימודים היברידיים במכללת INT.

מהם אפשרויות התעסוקה בתום קורס האקינג?

– בוגרי מסלולי לימוד סייבר והאקינג ייהנו מאפשרויות תעסוקה מגוונת מאוד, החל מחברות הייטק, חברות סטארט-אפ, חברות המספקות שירותי אבטחת מידע, חברות IT המעניקות שירותי אבטחת מידע, חברות עסקיות וציבוריות המעוניינות להגן על המידע ולהעסיק מומחה אבטחת מידע לצורך שמירה על שרתי הארגון ועוד.

האם מקבלים תעודת הסמכה בתום הלימודים?
– וודאי. מכללת INT מעניקה תעודת הסמכה בתום הקורס והכנה למבחנים הרשמיים.

מה זה קוד XSS?
– מדובר על פרצות אבטחה אשר מאפשרת להאקרים /אנשי האקינג להשתיל קוד זדוני באתר כך שהוא ירוץ בזמן שאנשים הגולשים באתר בו הושתל הקוד, וכך ניתן יהיה לבצע פריצות או גניבות במחשב האישי שלהם.

לקביעת שיחת ייעוץ חינם

    שיחה עם נציג

    דילוג לתוכן