ליצירת קשר
whatsapp
לימודי הייטק ב-INT LIVE
טלפון

מגן סייבר: האם אתם מוכנים להיות לוחמים אמיתיים?

INT College
מגן סייבר

לאסוף מידע מודיעיני על האויב, לנתח את הצעדים הבאים שלו, לתקוף האקרים בסייבר ולהיות לוחם אבל עם נשק מסוג אחר – אלה הם רק חלק מתפקידו של מגן סייבר, המכונה גם לוחם סייבר או קצין אבטחת מידע שחייב להיות בעל יכולות מגוונות. נשמע מסקרן? עוד לא ראיתם כלום. תחום הסייבר נמצא בשנים האחרונות בראש סדרי העדיפויות של ארגוני ענק, ולא בכדי דובר על כך שהמלחמה הבאה תתחיל באמצעות תקיפות סייבר קטלניות. לכן, קורס מגן סייבר בצבא הפך לקורס מבוקש מאוד. כיום כל גוף, מוסד, עסק או ארגון שומרים את המידע על גבי תוכנות ושרתים בענן, כאשר המידע חייב להיות מוגן ומאובטח היטב. זליגה של המידע לידיים עוינות עלולה לגרום למגוון רחב של תרחישים מסוכנים: פגיעה בפרטיות של לקוחות, חשיפה של מידע עסקי רגיש, גניבת פטנטים, גניבת מידע המקושר לכרטיסי אשראי וחשבונות בנק ובידי אלה לגרום להתרסקות מוחלטת של ארגונים וחברות ענק. במקרים של ביטחון – חשיפה של תוכניות תקיפה, מידע על פריסת כוחות ועוד, עד כדי סכנת חיים.


מגן סייבר – היקף מתקפות הסייבר עולה משנה לשנה ב-10%


משנה לשנה מקרים של תקיפות סייבר עולים ב-10%, והצפי הוא לאחוזים גבוהים יותר בהמשך. כל נזק כזה מוערך במיליארדי שקלים המשפיעים על הכלכלה העולמית, כשבדרך אף לעיתים נהרסים חייהם של אנשים פרטיים כשמידע רגיש אודותם נחשף. פשעי סייבר יכולים בדרגות חומרה שונות ומסוגים שונים: פריצות, סחיטות, איומים, גניבות מידע, איומי ביטחון, וירוס כופר הקטלני המפרנס האקרים בכל רחבי העולם ועוד. הגידול בהיקף האיומים לצד המודעות שנוצרה בארגונים, יצר חוסר באנשי סייבר בשוק, מה שהביא לגידול בביקוש בשוק לתפקיד מגן בייסבר ובמיוחד בישראל הנחשבת למעצמת סייבר.


מעצמת סייבר – האמנם?


כדי להבין עד כמה ישראל היא מעצמת סייבר, נגלה לכם שמתוך 17 חברות הסייבר הגדולות בעולם, ארבע מהן ישראליות ומספקות שירות גלובלי. אלה הן צ'ק פוינט, סייבר ארק, פאלו-אלטו ואימפרבה. כן, מדינה כל-כך קטנה, מוציאה כל כך הרבה דברים גדולים. נוסף למעצמות הללו המחזיקות בחברות גדולות ובמאות עובדים, קיימים בישראל כ- 40 מרכזי פיתוח סייבר של מעצמות בינלאומיות כדוגמת פייפאל, סימנטק, מייקרוסופט ועוד. חברות אלה זקוקות לעובדי סייבר מוכשרים, כדוגמת מגן סייבר, SOC-SIEM, איש PT (חקירות סייבר), אנליסט המומחה באבטחת מידע ועוד. בקיצור, לוחמי סייבר הם מקצוע הייטק חם ומבוקש!


מחסור באנשי סייבר בישראל


נכון לשנת 2021, מועסקים בישראל כ- 10,000 אנשי סייבר, והצפי הוא חוסר של כ- 2,500 אנשי מגן סייבר שיאיישו משרות בחברות הייטק מגוונות ובתוך הארגונים עצמם. לדוגמה, כיום בנקים, מוסדות פרטיים וגופים ציבוריים מעסיקים לוחמי סייבר בתוך הארגון ולא מסתמכים על שירותי מיקור חוץ. אך לא רק בתחום העסקי ההגנה בסייבר חשובה אלא גם בתחום הלאומי והבטחוני. האיום בסייבר הפך לאיום בטחוני משמעותי, ולכן צה"ל מגביר את הגיוס של לוחמי סייבר ומציע הכשרת מגן בסייבר באגף התקשוב במסגרת קורס מגן סייבר. מגני הסייבר בצבא מהווים את קו ההגנה הראשוני על המערכות המבצעיות, ולכן הביקוש בשיאו. מדובר בתפקיד יוקרתי ומבוקש שעומד בשורה אחת עם תפקידי מודיעין ומחשוב כדוגמת 8200, יחידת חבצלות ועוד.


מהם תנאי הקבלה לקורס מגן סייבר של צה"ל?


תנאי הקבלה אומנם נוקשים, אך זה בגלל שמדובר בתפקיד יוקרתי במיוחד, המעניק לכם מקצוע ששווה המון! הדרישות הבסיסיות הן: פרופיל 25 ומעלה, קב"א 52 ומעלה, דפ"ר 70 ומעלה. כיום התפקיד פתוח לגברים בעלי פרופיל קרבי שלמדו 10 יח"ל מחשבים, ואילו נשים נדרשות לשירות חובה של 32 חודשים. על פי נתונים, כ- 12% מהניגשים למיונים עוברים לשלב הבא ומשתלבים ב-10 יחידות בצה"ל הקולטות את הבוגרים למגוון תפקידי סייבר מרתקים. התקבלתם למסלול? תצטרכו לעבור טירונות 02 והכשרה במתכונת קד"ץ – קורס קדם צבאי.


מהם היתרונות של שירות כלוחם סייבר?


• קורס מגן סייבר על חשבון הצבא – הצבא מממן קורס מגן סייבר של 16 שבועות במתכונת קד"ץ, כאשר ההכשרה עוסקת במגוון רחב של תכנים מרתקים ומקצועיים כמו חומרת מחשב, מערכות הפעלה, תקשורת, פיתוח, הצפנה, חקירת מערכות ופוגעניים, עבודה על כלי אבטחה ייעודיים ועוד.
• שירות שהוא גאווה – אין ספק – שירות בתור מגן בסייבר הוא יוקרתי מאוד עם לא מעט גאווה. כמובן שקיימת אפשרות להתקדם הלאה לתפקידים נחשקים בצבא בתחום הסייבר.
• תחום מרתק ומתקדם – תחום הסייבר הוא מרתק במיוחד עם חשיפה לטכנולוגיות המתקדמות בעולם, כמו גם חשיפה למלחמות סייבר קטלניות. אין ספק שמי שאוהב אדרנלין, ימצא את התחום כסופר מרתק ומספק.

• להתקדם כלוחם סייבר באזרחי – בתום השירות הצבאי לוחמי מגן סייבר יוכלו להשתלב במגוון תפקידי סייבר בשוק הציבורי והפרטי, בארץ או בחו"ל, וליהנות מיוקרה, תנאים ושכר גבוהים.

רגע, ואם אני לא יכול להיות לוחם סייבר בצבא? מהן האפשרויות?


מכללת iNT מציעה קורס מגן סייבר מקיף, חדשני ומעודכן, הכולל את כל הטרנדים והטכנולוגיות החדשניות אשר יכינו אתכם לעבודה בשטח, כמגני סייבר מקצוענים. במהלך הקורס תלמדו נושאים, כגון IOT ,Big data , Blockchain – עם התנסות פרקטית אמיתית ו"האקתון" (Hackathon) ייעודי הכולל התנסות בחמ"ל סייבר! היקף הקורס הוא 260 שעות אקדמיות פרונטליות + 100 שעות תרגול עצמי. הלימודים במכללה הם ברמה גבוהה ביותר, עם טובי המרצים והציוד המתאים. ההכשרה תספק לבוגריה תמונת מצב של הסייבר העולמי וכלים מקצועיים להתמודד עם איומי הסייבר בארץ ובעולם.

שאלות ותשובות

אם אין לי רקע בתחום מגן סייבר, איך אפשר להתקבל לקורס?


חסרי רקע טכנולוגי יעברו מכינת סייבר הכוללת 100 שעות אקדמיות, מה שאומר שתחום הסייבר מתאים לכולם! תנאי סף הוא אנגלית ברמה טובה.


האם בקורס מגן בסייבר לומדים תכנים המתאימים למקצועות נוספים בהייטק?


בהחלט. בקורס מגן סייבר, הן בצבא והן אצלנו במכללת INT, תלמדו תכנים אשר יאפשרו לכם לנוע בתפקידים שונים בעולם ההייטק, כולל שפות תכנות פופולריות כמו פייתון וג'אווה.


איך אפשר להגיע למיונים לקורס מגן סייבר בצבא?


כדי להגיע לקורס מגן בסייבר יש לסמן את אשכול מקצועות המחשב במנילה שלכם וכמובן סיווג ביטחוני בהצלחה.


מה ההבדל בין קורס סייבר לקורס אבטחת מידע?


סייבר מתמקד במרחב הממוחשב, ואילו אבטחת מידע יכולה לגעת גם בניירת. אם נמשיך עם הדוגמה של תקיפת אויב, אז מגן סייבר מגן מפני תקיפה דרך המחשב, ואילו איש אבטחת מידע מגן מפני ניסיון לגנוב מסמכים מהכספת, למשל. השילוב בין שניהם נחשב למוצלח מאוד.


מהו השכר של לוחמי סייבר?


לוחמי סייבר מתחילים בתפקיד ג'וניור מרוויחים 10-13 אלף ₪, ולוחמי סייבר סניור, כלומר בעלי ניסיון וותק, משתכרים 27-30 ואף יותר מכך.


האם יש ביקוש לאנשי סייבר?


משרות מגן סייבר יש בשוק הפרטי – עסקי, בשוק הציבורי וגם במגזר הפרטי. בשנים האחרונות כל גופי הביטחון הגדולים פתחו זרועות ויחידות של לוחמת סייבר ומגייסים מיישמי סייבר כמו משטרת ישראל, השב"כ, פרקליטות המדינה, צה"ל, המכון למחקרי ביטחון לאומי ועוד. ככל שהאנושות תמשיך להתפתח טכנולוגית – כך יגבר הצורך באנשי סייבר.

לקביעת שיחת ייעוץ חינם

    שיחה עם נציג

    דילוג לתוכן