ליצירת קשר
whatsapp
לימודי הייטק ב-INT LIVE
טלפון

מה זה סייבר ואבטחת מידע?

INT College
סייבר

רוצה לדעת מה זה סייבר ומה הקשר לאבטחת מידע? מעוניין לדעת מדוע כולם מדברים בשנים האחרונות על סייבר סקיוריטי? רוצה ללמוד מקצוע חדש ונדרש בשוק המאפשר לך לעבוד בחברות המובילות במשק הישראלי? ובכן, אם גם אתה רוצה לדעת מה זה סייבר ואיפה לומדים את המקצוע, כדאי לך לפנות לנציגים של מכללת iNT, המוסד לטכנולוגיה וחדשנות שמציע מגוון קורסים ותוכניות לימוד מתקדמות, בהתאמה לדרישות המשתנות של השוק ואיומי הטרור בסייבר.

מה זה סייבר ולמה כולם מדברים על זה?

אז מה זה סייבר? למעשה למושג סייבר יש שתי משמעותיות עיקריות:

  • מרחב קיברנטי- הביטוי סייבר הוא למעשה קיצור של המושג קיברנטיקה, כינוי למרחב הקיברנטי הכולל את עולם האינטרנט על רבדיו השונים. כלומר, כל המידע הנשמר בקבצים ומאוחסן ברשת האינטרנט, וכל הביטים, הבייטים ושאר המידע ברשת, כל אלו ועוד מהווים את המרחב הקיברנטי.
  • סייבר סקיוריטי- אבטחת מידע, תחום ההולך ומתפתח שמכונה באנגלית סייבר סקיוריטי, לרוב כאשר מדברים על סייבר מתכוונים לאבטחת מידע במרחב הקיברנטי.

כדאי לדעת כי המרחב הקיברנטי כולל שלושה רבדים עיקריים- חומרה, תוכנה וגורם אנושי. הגורמים האנושיים במרחב הקיברנטי הם המשתמשים ברשת האינטרנט ובמערכות מידע, מפתחים, חוקרים וכדומה.כפי שנקרא בהמשך, ענף הסייבר לא עומד לבדו, והתחום המשלים אותו הוא אבטחת סייבר.

ענף הסייבר צומח במהירות מדהימה

על פי הערכות המומחים ענף הסייבר בעולם מגלגל כיום למעלה מ-80 מיליארד דולר. בתחום הסייבר יש שחקנים ישראלים רבים, חברות הייטק רבות בארץ מפתחות כלים חדשים להגנה בפני מתקפות טרור בסייבר ופתרונות מתקדמים לאבטחת מידע במחשבים ובשרתים של ארגונים ומוסדות. בגלל האיומים ההולכים ומתרבים עם השנים, ובגלל הצורך הרב למומחי סייבר, החליטה מכללת iNT, מכללת נס לשעבר, להציע קורס להכשרת מומחי סייבר. במהלך הקורס המספק מענה מקצועי לשאלה מה זה סייבר, התלמיד רוכש ידע תיאורטי מקיף וידע מעשי הנחוץ לעבודתו לאחר סיום הלימודים.

מכללת iNT פיתחה קורס סייבר המיועד לבעלי רקע קודם ולחסרי ידע בתחום. הקורס מעניק את כל הידע הנדרש כדי להשתלב בעבודה מאתגרת ששכרה בצדה. חסרי ידע בתחום המחשבים ובעולם הסייבר נדרשים להשלים מכינה כתנאי להמשך הלימודים לקורס סייבר. הקורס כולל המכינה נמשך 453 שעות לימוד אקדמיות, המרצים בקורס הם אנשי מקצוע מנוסים ובעלי ידע נרחב בתחום הסייבר, אבטחת מערכות מידע, הגנה על שרתים וחומרה ועוד.

מה זה אבטחת מידע?

אבטחת מידע היא שם כולל להגנה על כל סוגי המידע החשוב שיש ברשותנו – החל מניירת פיזית ששמורה בקלסרים ועד לאמצעים אלקטרוניים כמו מחשבים וטלפונים. אבטחת המידע שומרת מפני גישה, שימוש, חשיפה שיבוש או הרס ולצורך זאת היא עושה שימוש במגוון רחב של דרכים, עד רמת הצבת שומר בכניסה, והיא כמובן נחשבת לרמה בסיסית יותר, ורוב הארגונים, החברות והעסקים שזקוקים להגנה על המידע שברשותם, מדברים בשפה של "אבטחת מידע" ולא בשפת הסייבר. עם זאת, כפי שניתן להבין, אבטחת מידע ואבטחת סייבר הם מושגים הקשורים זה לזה, למעט מספר הבדלים מובהקים.

סוגים שונים של מתקפות סייבר

לאחר שהבנו מה זה סייבר ומה זה אבטחת מידע, מהי אבטחת סייבר? ראשית, ישנם סוגים שונים של מתקפות סייבר, והן תלויות במטרה של התוקף, בנזק שהוא מבקש לעשות ואפילו ברושם שהוא רוצה להשאיר. בין מתקפות הסייבר ניתן למצוא:

  • מתקפת פישינג שנועדה להטעות אנשים פרטיים בעיקר על מנת לקבל מהם מידע אישי כמו סיסמאות ומספר כרטיסי אשראי
  • התקפה של התוכנה בדרך של הדבקה בווירוס או תוכנת ריגול, לרוב כדי לקבל גישה למידע רגיש
  • מתקפת סייבר במטרה לגלות את הסיסמה למערכת
  • מתקפת סייבר לשיבוש השירות, על ידי מתקפת DoS שמציפה את השרת בכניסות ובקשות עד שהאתר קורס

מה זה אבטחת סייבר?

אבטחת סייבר, ובקיצור cybersec, מתייחסת להגנה על רשתות, מערכות מחשב ומידע דיגיטלי מפני מתקפות סייבר, עליהן הרחבנו מעלה. המטרה של אבטחת סייבר היא להבטיח את הסודיות והזמינות של המידע הדיגיטלי. בין המרכיבים והכלים בתחום של אבטחת סייבר ניתן למנות:

  • אבטחת רשת – הגנה על רשתות הארגון למניעת גישה בלתי מורשית ופרצות מידע
  • אבטחה של נקודות קצה – אבטחת מכשירים בודדים כדוגמת סמאטרפונים, טאבלטים וכמובן מחשבים, כדי למנוע הדבקות של תוכנות זדוניות וגישה לא מורשית
  • אבטחת יישומים – אחד התחומים הפוריים ביותר. הבטחת תוכנות ויישומים כדי למנוע פגיעויות שעלולות להיות מנוצלות על ידי תוקפים
  • אבטחת נתונים – הגנה על נתונים רגישים / חיוניים לעבודה באמצעות הצפנה, בקרת גישה וכדומה
  • מודעות והדרכה – אבטחת סייבר כמו אבטחת מידע בכלל זה עניין של חינוך. חשוב להטמיע תרבות עבודה שמצמצת ככל הניתן את האפשרות של גורמים עוינים לחדור למערכות ולפגוע במידע
  • ביקורת וניטור אבטחה – הערכה קבועה של מצב האבטחה של מערכות באמצעות ביקורת וניטור, ואף ביצוע של מתקפות יזומות לאיתור חולשות

מרכזי פיתוח בישראל

ישראל נחשבת למעצמה בעולם ההייטק וגם בעולם הסייבר יש למדינה תפקיד מרכזי וחשוב. מרכזי פיתוח רבים בסייבר הוקמו בשנים האחרונות ברחבי ישראל, ביניהם מרכזי פיתוח של חברות בינלאומיות וכן מרכזי פיתוח מתקדמים של חברות סטארט-אפ מקומיות.

יש דרישה גבוהה למומחי סייבר ולאנשי אבטחת סייבר הן לתפקידים מרכזיים במרכזי הפיתוח השונים והן לעבודה בחברות ובארגונים מובילים, ביניהם תאגידים רב לאומיים, ויש דרישה למומחים בעולם הסייבר גם בקרב ארגונים ציבוריים וחברות פיננסיות גדולות. מכללת iNT מכשירה את דור המחר של מומחי סייבר. כאשר שואלים את נציגי מכללת iNT  מה זה סייבר, מקבלים מידע מקיף ומעמיק, וניתן לרכוש את הידע הנדרש כדי להשתלב בעבודה באחת התחומים ההולכים ומתפתחים במהירות יוצאת דופן.

לאחר שענינו לשאלה מה זה סייבר חשוב להוסיף כי הון רב מוזרם כיום לתחום הפיתוח והמחקר בסייבר. מכללת iNT נחשבת למכללה המובילה בתחום, היא מציעה קורס סייבר מקיף בהיקף של 288 שעות לימוד. מכללת iNT מציעה מכינה מקדימה ללימודי סייבר לחסרי ידע במחשבים ורשתות, כדי להתקבל ללימודים יש לעבור ריאיון אישי ומבחן כניסה.

אם יש לך שאלות נוספות בנושא מה זה סייבר ואבטחת מידע, הנך מוזמן לפנות ליועצים של מכללת iNT, ובאפשרותך לעיין בסילבוס של קורס להכשרת מומחי סייבר באתר של המכללה.

לקביעת שיחת ייעוץ חינם

    שיחה עם נציג

    דילוג לתוכן