ליצירת קשר
whatsapp
לימודי הייטק ב-INT LIVE
טלפון

קאלי לינוקס מהו?

INT College
קאלי לינוקס מהו

קאלי לינוקס, ובאנגלית Kali Linux, היא תוכנת קוד פתוח מבוססת דביאן, המיועדת לזיהוי פלילי כאמצעי דיגיטלי ולביצוע של בדיקות חדירה, ומנגד – גם לביצוע של תקיפות סייבר, וזה בזכות מאות כלים אותם היא מספקת. בקרב מומחי אבטחת סייבר (והאקרים מן הצד השני) היא מספקת מגוון רחב של כלים ושירותים לאיתור נקודות חולשה ופגיעויות במערכות מחשב.

השימוש בקאלי לינוקס לצורך בדיקות חדירה

קאלי לינוקס מהו? תפקידו של מומחה אבטחת מידע וסייבר הוא לשמור על המערכות הממוחשבות בארגון, בין היתר מפני מתקפות סייבר שונות. כדי להימנע ממצב של חדירה למחשבים, מקובל לבצע מעת לעת ניסיונות עצמאיים לחדור למחשבי הארגון ובכך לאתר את נקודות החולשה ולטפל בהן. אחד השימושים של קאלי לינוקס הוא ביצוע בדיקות חדירה – תהליך של ניסיון להשיג גישה לא מורשית למערכת המחשב או לרשת שלה, במטרה לחשוף נקודות חולשה פוטנציאליות במערך האבטחה. ניתן לעשות זאת במגוון שיטות אותן Kali linux מציעה – Nmap לסריקת רשת, Metasploit לניצול פגיעויות ידועות, ו- Aircrack-ng לפיצוח רשת אלחוטית.

השימוש בקאלי לינוקס לצורך זיהוי פלילי – דיגיטלי

בנוסף לבדיקות חדירה, תוכנת קאלי לינוקס משמשת גם לצורך איסוף ראיות וזיהוי פלילי. כלומר – איסוף ראיות לפעילות פלילית מתוך מכשירים דיגיטליים ומדיה. הכלים אותם מספקת התוכנה הם מגוונים, וביניהם ניתוח כוננים קשיחים וטיפול באמצעי זיכרון.

מהם היתרונות בשימוש בקאלי לינוקס?

לאחר שהגדרנו מהו קאלי לינוקס, ישנם מספר יתרונות בתוכנה שהופכים אותה לטובה יותר מאחרות:

  • תוכנה חינמית – קאלי לינוקס חופשית לשימוש ומרבית הפונקציות שלה חינמיות
  • כלים – התוכנה מגיעה עם מעל 600 כלי בדיקות חדירה וניתוחי אבטחה שונים
  • קוד פתוח – בהיותה תוכנה עם קוד פתוח, היא נוחה וקלה יותר לשימוש
  • תוכנה בהתאמה אישית – כפי שארגון אחד שונה מארגון אחר, והאיומים עליו עשויים להגיע בדרכים שונות וממקורות אחרים, כך קאלי לינוקס מאפשרת התאמה אישית של הכלים כדי ליצור תוכנה רלוונטית ומעודכנת יותר ביחס לאיומים

קאלי לינוקס הוא כלי פריצה המשמש גם לצרכים זדוניים

השימוש הנרחב בקאלי לינוקס הוא אמנם לצרכים חיוביים, כדוגמת זיהוי פלילי ושמירה על רמת אבטחה גבוהה במחשבי הארגון, אך הוא מהווה גם כלי פריצה של ממש בשימוש של האקרים. לפיכך השימוש בתוכנה למטרות זדוניות הוא אינו חוקי ועלול להוביל לאירועים בעלי השלכות. ככלל – כדאי להשתמש בתוכנה לאחר הכשרה מקצועית, ועדיף בסביבה מתאימה ולמטרות חינוכיות ו/או מחקריות.

 סיקרנו אתכם? אז אל תשארו במתח! הכנסו לפרטים נוספים על קורס Cyber Pro

לקביעת שיחת ייעוץ חינם

    שיחה עם נציג

    דילוג לתוכן