ליצירת קשר
whatsapp
לימודי הייטק ב-INT LIVE
טלפון

היתרונות של לינוקס על מערכות ההפעלה האחרות

INT College
לינוקס

לימודי לינוקס הם פופולריים בגלל שלינוקס הינה מערכת הפעלה מאוד אהובה על משתמשיה שתפוצתה הולכת ומתרחבת במגזר העסקי, אך עדיין היא אינה נפוצה כמו מערכות ההפעלה האחרות – המעצמות ווינדוז של מייקרוסופט ומאק של אפל. ללינוקס יתרונות רבים, ובשנים האחרונות המערכת עברה שיפורים ושינויים משמעותיים שהפכו אותה ליותר נגישה ואטרקטיבית עבור המשתמשים. מאחר והיא לא מוכרת, אך בכל זאת היא שחקנית מפתח בתחום, בעיקר עבור מפתחי תוכנה ומתעניינים בלימודי לינוקס, לכן חשוב להכיר את היתרונות שלה על המתחרות שלפניה.

יתרונות הלינוקס על מייקרוסופט

לימודי לינוקס בפרט והשימוש במערכת הלינוקס ככלל הינם בראש ובראשונה – משתלמים. לינוקס היא חינמית ולכן היא נגישה עבור כל אחד (פרטי או עסקי) להוריד אותה ולהשתמש בה. זה אומר שאפשר להתקין אותה על כמה מחשבים שרוצים, להעתיק, להפיץ ולמסור לאחרים. למשתמשים ברמה גבוהה יש את האופציה לעשות לה התאמות והגדרות ולמכור אותה (עם מעט מגבלות) לרווח פרטי.

מערכת הלינוקס היא מאוד יציבה, לעומת ווינדוז יש בה הרבה פחות התרסקויות ופריצות אבטחה (כמו וירוסים, תוכנות זדוניות וכו') וכמעט ולא צריך לעשות לה אתחול.

אבטחה גבוהה במערכת הפעלה לינוקס

לינוקס עובדת על חומרות ישנות יותר מאשר מה שמייקרוסופט מסוגלת לתמוך ובכך מאפשרת חיסכון כלכלי בצורך לשדרג אם המחשב מיושן יותר.

יתרון נוסף היא היכולת של לינוקס להתאמות אישיות, לדוגמה התאמת שפה או אפליקציות התואמות לצרכים של עסק מסוים וכדומה. בגלל השימוש בקוד הפתוח ישנה אפשרות לא מוגבלת לבצע שינויים בכל דרך מתאימה.

לימודי לינוקס על פי יתרונות אלו מאפשרים למפתח לינוקס לייצר גרסאות משלו ואולי אף לייצר מכך רווח. כמו-כן המפתח יכול ליהנות מיכולת התאמה ושליטה מלאה של המערכת על צרכיו האישיים ו/או צרכי העסק. בשלב הלימודי זה מאוד משתלם מאחר והמערכת יכולה לעבוד על מחשבים ישנים יותר, לעבוד במקביל לווינדוז (ללא צורך להסיר את ווינדוז מהמחשב) ולהוריד או לשדרג את מערכת הלינוקס בחינם.

יתרונות הלינוקס על מאק

לימודי לינוקס הם כאמור משתלמים והשימוש במערכת הלינוקס חלקה ובטיחותית ויחסית קל לאמוד את ההבדלים בינה לבין הווינדוז. לעומת זאת ההשוואה בין לינוקס למקינטוש של אפל היא יותר מורכבת. למרות שהמקינטוש ולינוקס נראות שונות לחלוטין על פני השטח, למעשה הן מאוד דומות בליבה שלהן. שתי המערכות נשענות בבסיסן על מערכת Unix שפותחה באוניברסיטת ברקלי בקליפורניה.

מערכת הפעלה לינוקס

היתרון המשמעותי של לינוקס על מקינטוש הוא שהיא יכולה לעבוד על כל מחשב כמעט, לעומת המאק שיכול לעבוד רק על מחשבים ייעודיים המתאימים למערכת ההפעלה. לינוקס יכול לעבוד גם על מחשבי מאק, גם על PC וגם על מכשירים חכמים כמו סמארטפונים ומערכות שליטה תעשייתיות ואת זה חשוב מאוד לדעת כשחושבים להירשם אל קורס לינוקס במכללת iNT. המשמעות הגדולה היא שלינוקס הרבה יותר משתלמת עבור המשתמש, היא לא דורשת מחשוב ספציפי ואינה מוגבלת לגרסאות של חומרה. למאק יש משמעותית חוויית משתמש פשוטה יותר והיא קלה יותר לתפעול, אך הפער הזה מצטמצם בצעדי ענק עם הזמן.

המערכות דומות גם בכך ששתיהן יותר אמינות מבחינת אבטחה ובטוחות יותר מפני וירוסים ותקיפות סייבר. בגלל הדמיון הרבה תוכנות רבות מותאמות לשתי המערכות.

לקביעת שיחת ייעוץ חינם

    שיחה עם נציג

    דילוג לתוכן