ליצירת קשר
whatsapp
לימודי הייטק ב-INT LIVE
טלפון
softskills

קורס UX UI

בחסות האוניברסיטה הפתוחה
מערך לימודי החוץ

 440 שעות אקדמיות

הקורס מכשיר את הסטודנטים להיות מאפייני חווית משתמש (UX Architect) ומעצבי חווית משתמש (UI). תחום עיצוב ואפיון חווית המשתמש, הוא תחום הדרוש בתעשיית ההי-טק לאפיון, תכנון ושיפור תוכנות, אפליקציות ואתרים. אנשי ה- UX/UI עובדים מול היזמים והצד העסקי, כדי לתכנן מוצרים דיגיטליים, כך שיתאימו הן לצרכי הלקוח והן לצרכי העסק.

מהו קורס UX/UI?

הקורס מכשיר את הסטודנטים להיות מאפייני חווית משתמש (UX architect) ומעצבי חווית משתמש (UI).
תחום עיצוב ואפיון חווית המשתמש, הוא תחום הדרוש בתעשיית ההייטק לאפיון, תכנון ושיפור תוכנות, אפליקציות ואתרים.
אנשי UX/UI עובדים מול היזמים והצד העסקי, כדי לתכנן מוצרים דיגיטליים, כך שיתאימו הן לצרכי הלקוח והן לצרכי העסק.
בהמשך הם מסייעים בהתאמת המוצר לתפיסה של המשתמשים, ויוצרים ממשק אסתטי כדי ליצור מראה שימשוך את המשתמשים.
לאחר פיתוח המוצר מתקדמים לעבוד מול צוותי הפיתוח כדי לשפר את המוצר ולהתאימו לצרכי המשתמשים ולמודל הכלכלי של החברה. הקורס מבוסס עבודה מעשית, והתנסויות רבות.
בסוף הקורס, הסטודנטים יוצאים עם תיק עבודות, ועם התנסות ברמת פרויקטים מהתעשייה.

מה לומדים בקורס UX/UI?

  • מבוא לחווית משתמש
  • מבוא לעיצוב
  • מבוא לניהול מוצר

היקף השעות של הקורס

440 שעות לימוד אקדמיות מתוכן 200 שעות עבודה עצמית על פרויקטים.

קהל היעד ותנאי קבלה

הקורס מתאים לסטודנטים חסרי רקע המעוניינים להשתלב בעולם העיצוב והאפיון של ממשקי משתמש.
קיים יתרון לבעלי רקע בעיצוב או בעלי רקע בעולם ההייטק.

נדרש:

• אנגלית ברמה טובה, בעיקר לצורך קריאה
• יכולות טכניות ויכולת לעבוד עם תוכנות שונות.
• התמדה, נכונות להשקעה של זמן ויכולות לעבוד בצורה עצמאית

יתרונות הקורס

  • הקורס יועבר בשיטה חדשנית המשלבת פרויקטים אישיים וקבוצתיים, למידה משותפת ומחקר אישי.
  • הסטודנטים המצטיינים ישולבו בסטרטאפים המובילים, במטרה לסייע להם להתקבל לאותם סטרטאפים. יושם דגש על הכנת תיקי עבודות וצבירת ניסיון בתעשייה, שיסייע לבוגרים להתקבל למשרתם הראשונה
  • אנו עובדים עם התוכנות המקובלות בשוק. תוכנות אלו משתנות מידי מפעם לפעם כיון שהתכונות בשוק משתנות גם הן. אנו מעודדים את הסטודנטים להיות מסוגלים ללמוד תוכנות שונות בעצמם.
    במהלך הקורס אנו נעשה שימוש נרחב בתוכנות Figma ו- Draw.io ונלמד את הבסיס לשימוש ב- GOOGLE ANALYTICS

איפה משתלבים בשוק העבודה אחרי קורס UX/UI?

מעצבים ומאפיינים UX UI יוכלו להשתלב במגוון משרות מאתגרות כמו בחברות הייטק, בבתי תוכנה לפיתוח אפליקציות וממשקים, בחברות שיש ברשותם מערכות גדולות כמו וויז, גוגל, חנויות איקומרס, חברות פרסום, חברות לבניית אתרי אינטרנט ועוד.

תעודות והסמכות

דרישות לזכאות תעודת גמר של הקורס:

  • השתתפות בלפחות 85% משעות הקורס
  • נוכחות חובה בהגשת פרויקט הגמר
  • חובת הגשת כל מטלות הקורס וקבלת ציון עובר (מבחנים, תרגילים, עבודות, פרויקטים)

שאלות נפוצות על קורס UX/UI

בתחילת הדרך כג'וניור בעל 0-2 שנות ניסיון השכר נע בין 10-13 אלף ₪.
לאחר צבירת 3-5 שנות ניסיון השכר עולה לטווח שנע בין 15-20 אלף ₪, ולאחר צבירת ניסיון נוסף והתקדמות לתפקידים ניהוליים השכר עולה לטווח שנע בין 25-30 אלף ₪

ככל שהעולם הטכנולוגי מתקדם ואנו עוברים לאונליין לבצע מגוון רחב של פעולות דרך מערכות שונות ואפליקציות, כך גם הביקוש למעצבי UX UI עולה ועולה. כל חברה המפתחת ממשקים או שיש ברשותה ממשק כמו אפליקציה או מערכת שלקוחות נכנסים אליה מידי יום, שואפת לתת את חוויית השימוש הגבוהה ביותר, הכי בסופו של דבר היא זאת שתשפיע על הלקוח לבצע שימוש/לרכוש. זו הסיבה שמעצבי חוויית משתמש מבוקשים מאוד בתעשייה והשכר שלהם גבוה בהתאם, לדוגמה מעצב UX UI ג׳וניור מתחיל ירוויח 10-12 אלף שקלים לחודש ולאחר שיצבור כמה שנות ניסיון יוכל להגיע
ל- 20 אלף שקלים ואף יותר

הכישורים הנדרשים הם אנגלית ברמה טובה, בעיקר לצורך קריאה,יכולות טכניות ויכולת לעבוד עם תוכנות שונות, התמדה, נכונות להשקעה של זמן, יצירתיות ויכולת לעבוד באופן עצמאי

מעצבים ומאפיינים UX UI יוכלו להשתלב במגוון משרות מאתגרות כמו בחברות הייטק, בבתי תוכנה לפיתוח אפליקציות וממשקים, בחברות שיש ברשותם מערכות גדולות כמו וויז, גוגל, חנויות איקומרס, חברות פרסום, חברות לבניית אתרי אינטרנט ועוד

הקורס מתאים לסטודנטים חסרי רקע המעוניינים להשתלב בעולם העיצוב והאפיון של ממשקי משתמש. קיים יתרון לבעלי רקע בעיצוב או בעלי רקע בעולם ההייטק

 

1
צורה
Module 1

Introduction to UX/UI

• מבוא לחוויית משתמש – UX
• מבוא לעיצוב – UI
• מבוא לניהול מוצר – Product
• סוגים שונים של מעסיקים )סטרטאפים, סטודיו UX , ותאגידים(
והשוני בהתנהלות של כל אחד מהם
• תוכנות לניהול משימות
• פוליטיקות פנימיות
Agile-MVP •

Module 1

2
צורה
Module 2

Strategy

• מה זה מוצר – צורך ופתרון, קהל יעד, מודל רווח מסוים ומיתוג
• שאלות
– מה הצורך )היכולת למצוא צורך אמתי בעולם האמיתי(?
– של מי הצורך?
< ראיונות ותצפיות
< )שאלונים וקבוצות מיקוד והבעיות שלהם(
– מודל כלכלי
– חקר שוק
< גודל השוק
< מתחרים
< תכונות ) features ( מנצחים
desk research > – מחקר מתחרים.
– חקר stakeholders – בעלי עניין )עובדים, הנהלה, משקיעים(.
• טכנולוגיה
Web –
Native –
PWA –
Software –
Bandwidth and file sizes –
Spinner –

Module 2

3
צורה
Module 3

Scope

• סיכום
• פרסונות, ככלי תיווך
• פתרון
user journey • של אפליקציות אחרות
user story / user case study •
user journey – user flow •
features •
• תוכן
תמונות
וידאו
טקסט
לוגו
אינטגרציות עם data
PRD (for MVP)

Module 3

4
צורה
Module 4

IA/Structure

• תכנון ארכיטקטורה
• מודלים לסידור
מובייל
דסקטופ
• ניווטים
מובייל
דסקטופ
אנימציות ניווט
• יוריסטיקות של FLOW/SCREEN FLOW
• פלאו מסכים )ב- )Flow IO/FigJam

Module 4

5
צורה
Module 5

Wireframes/Skeleton

• יסודות הפיגמה
Usability testing •
• חוקים לסידור המסך
Mobile interactions •
Human Computer Interactions •
Fitss’ law •
• חוקי הסריקה
טקסט – F
סריקה מהירה – Z
סריקת תמונות
Hicks law
< פשוט
< תלוי מומחיות

• אלמנטים מסדרים
גלריות
מגירות
טאבים
האמבורגר
רשימות
• גשטלאט
• טקסטים
States • – התארגנות מחדש של האפליקציה בהתאם לקלט המשתמש

Module 5

6
צורה
Module 6

Design/UI

• חשיבות האסתטיקה
• חוקי האסתטיקה
• שוויון
• פשטות
• הרמוניה
• קומפוזיציה
• תורות הצבעים
• טיפוגרפיה
• היררכיה ויזואלית
טקסט
צבעים
• אנימציות
• תמונות
• איקונוגרפיה
• מוד: dark/light
• תהליך החשיבה על העיצוב – design methods
• נגישות
Design systems •
Material design •
iOS •

Module 6

7
צורה
Module 7

Analytics

Google analytics •
Hotjar/SmartLook •

Module 7

8
צורה
Module 8

Projects

• פרויקטים אישיים
• פרויקט קבוצתי לתעשייה

Module 8

לקביעת שיחת ייעוץ חינם

    שיחה עם נציג

    דילוג לתוכן