ליצירת קשר
whatsapp
לימודי הייטק ב-INT LIVE
טלפון

מפתח Full Stack – מה תפקידו?

INT College
פול סטאק

מפתח Full Stack הוא תפקיד שרבים מתוך התחום, גם אלו בעלי הניסיון הרב והתפקידים הבכירים, מתקשים לענות עליו. הגדרת התפקיד מאוד משתנה במקומות שונים, וזאת בהתאם לאופי התפקיד והפרויקט, אך באופן כללי למפתח Full Stack יש את הידע הנדרש בשפות קוד שונות על מנת לפתח מקצה לקצה אפליקציות ופלטפורמות, גם צד שרת וגם צד לקוח, כלומר Front End ו- Back End.

פיתוח תוכנה full stack

מבין תחומים שונים שאפשר לייחס לתפקיד ולשינויים והתפתחויות של אמצעי הפיתוח, כשמדברים על פיתוח Full Stack החלוקה הנפוצה ביותר היא בין Front-End ל-Back End של פיתוח Web. מפתח Full Stack צריך את הידע לעבוד בשתי המחלקות השונות, כלומר קצת רקע והבנה מה ההבדל בין כל קצה.

בואו נדבר על צד לקוח וצד שרת, ומה שבניהם…

Front End – צד לקוח

מפתח Full Stack צריך את הכישורים המתאימים לפיתוח Front-End, שהם הדרך הפרקטית בה האתר יהיה מוצג בדפדפנים ואפליקציות של המשתמשים אליהם הוא מיועד. כבסיס, השפות היעילות ביותר עבור Front End הם לדעת את שפות ה-Web הבסיסיות- HTML, CSS ו-JAVA SCRIPT. שלושת השפות האלו נותנות למפתח את היכולת להפוך את המידע שמוצג באתר למושך יותר ואת תפעול האתר על ידי המשתמש ליעיל יותר.

מסיבה זו מפתח Front End בוגר קורס Full Stack צריך לכלול את כל האלמנטים הוויזואליים- סידור הדפים, מיקום האלמנטים- טקסט או תמונה, הצבעים, הכפתורים וכן הלאה. תחום זה נקרא UX) User experience) ו-UI) User Interface) שעוסק בצורה הנכונה יותר לסדר, לעצב ולהעביר למשתמשים את המידע, כך שתוכן האתר ימשוך אותם יותר והם יוכלו לנווט באתר בקלות בצורה אינטואיטיבית.

לעיתים מפתחי ה-Front End עצמם משתמשים בתוכנות עיצוב עצמם בשביל הנראות הוויזואלית של האתר. בתור מפתח Full Stack ו/או Front End עוסקים הרבה במשתמשים ובחוויית המשתמש, לכן ידע בעיצוב גרפי יכול להוות יתרון. עם זאת חשוב לציין שכיום יותר ויותר עסקים מבינים שבתחום של UX ו-UI והעיצוב הגרפי עדיף להם לשכור מומחים בתחום שיעסקו בכך במשרה מלאה.

Back End – צד שרת

מפתח Full Stack לא רק בקיא בקדמת הבמה, אלא גם מאחורי הקלעים. לפיתוח Back End ניתן לייחס את הדרך בה אוספים ומאחסנים את הנתונים. מבין השפות היעילות לפיתוח Back End ישנן PHP, Ruby, Python ועוד רבות אחרות. ה-Back End אוסף את הנתונים שקיבל מה-Front End ומכאן צריך לתכנן ולתכנת את צורת עיבוד הנתונים, הסידור שלו, אחסון וכו'.

אחסון הוא עולם ומלואו ועבור מפתח Full Stack ו/או Back End חשוב לדעת איך לקחת את הנתונים שהוזנו ולשמור אותם לתוך Data Base (מסד נתונים), הרבה מהן מצריכות ידע של תכנות SQL. נוסף לזה ישנו השרת- מפתח Back End אחראי על ניהול השרת של האתר, שמתעסק במהירות התגובה, קיבולת המשתמשים באתר וכו'.

מפתח full stack

תכל'ס, מה צריך לדעת מפתח full stack?

מפתח Full Stack צריך להכיר, לשלוט ולנווט בין שני הצדדים השונים של האתר ולדעת לתפעל אותם (בין יתר הגדרות התפקיד האפשריות), בכך הוא בעל ערך גבוה לצוות מאחר והוא יודע 'לדבר' את שפת ה-Back End וה-Front End ולגשר ביניהן ליצירת צורת עבודה זורמת המבוססת על תקשורת.

מהו השכר הממוצע של מפתחי Full Stack?

תחום Full Stack מתפתח מאוד בשנים האחרונות, ובהחלט אפשר להבין למה. עסקים, חברות ותאגידים עוברים לדיגיטל, כמו גם אפליקציות מתפתחות במהירות שיא, מה שמסביר את הביקוש למפתחי Full Stack שיבואו להשתלט על הביקוש. שכרם של מפתחי Full Stack עולה משנה לשנה, ונראה שהוא בהחלט מתגמל עם השנים.

טבלת השכר של מפתחי Full Stack >>>

  •  ג'וניור ללא ניסיון – 16-17 אלף שקלים לחודש
  • 1-2 שנות ניסיון – 18-20 אלף שקלים לחודש
  • 3-4 שנות ניסיון – 20-23 אלף שקלים לחודש
  • 5-8 שנות ניסיון – 24-30 אלף שקלים לחודש
  •  9 שנות ניסיון ומעלה – 31-34 אלף שקלים לחודש

שאלות ותשובות בהקשר של מפתחי Full Stack

איזה שפות קוד ותוכנות חייב לדעת מפתח Full Stack כדי להשתלב בשוק העבודה?

– תפקידו של מפתח Full Stack מאתגר מאוד, מכיוון שעליו להיות בקיא במספר רב של תוכנות ושפות קוד, ובין לבין לצבור ידע שיאפשר לו לפתח צד לקוח וצד שרת, ולעבוד באופן עצמאי על פיתוחים שונים. בין היתר נדרש ידע בשפות קוד והתוכנות הבאות:
JS , NodeJs, HTML, CSS, REACT, VUE, MONGODB, SQL, Python Ruby.NET , CSS3Jquery ועוד.

למה חשוב להתמקצע גם בצד לקוח וגם בצד שרת?

– ידע רחב בצד לקוח ובצד שרת מאפשר למפתחי Full Stack לספק מענה יצירתי למגוון סוגי פיתוחים, וגם חוסך בעלויות למעסיקים, כלומר במקום להעסיק מפתח המתמחה רק באספקט מסוים, הוא יוכל להעסיק מפתח המתמחה בשני התחומים.

האם ניתן בתום הקורס להתמקצע בתחומים נוספים כדי להעצים את הסיכוי להתקבל למקומות עבודה?

– וודאי. קורס Full Stack מאפשר לקבל בסיס מצוין להתמקצעות בצד לקוח וצד שרת, אך ניתן לאחר מכן ללמוד שפות קוד נוספות, על מנת לשפר את הסיכוי להתקבל למקומות עבודה נחשקים. האופציות הן: התמחות בשפות קוד C#, C++ בסביבת NET, עבודה ב- CLOUD, פיתוח ועוד.

מהם הכישורים הדרושים ממפתח Full Stack?

– מכיוון שמפתח Full Stack עוסק עם תוכנות רבות ושפות קוד מגוונות, הכישורים החיוניים הם ידע והכרת הטכנולוגיה. בין היתר, עליו להיות בעל יכולת לתכנן מערכות מקצה לקצה, לכתוב קוד, להיות מאוד יצירתי ולדעת לעבוד בצוות.

באילו מקומות עבודה ניתן להשתלב בתום לימודי קורס Full Stack?

– מפתח Full Stack יוכל להשתלב במגוון מקומות עבודה, החל מחברות סטארט-אפ קטנות, בתי תוכנה ועד חברות הייטק גלובליות ובינלאומיות. למעשה, מדובר על גמישות רבה, כיוון שכיום בכל בית תוכנה, חברת הייטק או חברת סטארט-אפ מפתחים בלי סוף תוכנות, ממשקים אפליקציות וכו', ולכן מפתח Full Stack בעל ידע במגוון רחב של תחומים ושפות קוד, יוכל להשתלב כמעט בכל חברה.

לקביעת שיחת ייעוץ חינם

    שיחה עם נציג

    דילוג לתוכן