ליצירת קשר
whatsapp
לימודי הייטק ב-INT LIVE
טלפון

מפתח תוכנה מהו ומי מתאים לתפקיד?

INT College
מפתח תוכנה מהו ומי מתאים לתפקיד

פיתוח תוכנה זהו אחד התחומים המרכזיים בעולם ההייטק, והוא מתייחס לכל מה שכרוך בתהליך בו תוכנה חדשה מגיעה לעולם, לרבות התחזוקה שלה בשוטף, מהרגע שבו עולה הצורך בתוכנה חדשה ועד לרגע שבו היא הופכת להיות שמישה בשוק: אפיון התוכנה, תכנון שלה, עיצוב, קידוד, ביצוע בדיקות לפני הפצה ועוד.  

מה עושה מפתח תוכנה? 

מפתח תוכנה מעורב בשלבים השונים בתהליך פיתוח תוכנה, ובפרט בשלב כתיבת הקוד: 

  • אפיון – הגדרת מטרת התוכנה, הדרישות והיעדים שלה, לרוב שלב זה הוא השלב אינטואיטיבי, מכיוון שרוב התוכנות מגיעות כדי לענות על בעיות קיימות  
  • תכנון – יצירת תוכנית מפורטת הכוללת מבנה, ממשק משתמש, ניהול נתונים, רכיבים טכניים ועוד 
  • כתיבת קוד – כתיבת קוד על בסיס התכנון מהשלבים הקודמים. שפת התכנות והכלים הנוספים ייבחרו כך שיהיו תואמים לדרישות ולייעוד התוכנה. לרוב, זוהי ליבת התפקיד של מפתח תוכנה  
  • בדיקות – ביצוע בדיקות במהלך הפיתוח כדי לזהות שגיאות, וכמובן לפני ההפצה שלה לשוק / לקוח  
  • תחזוקה ועדכונים שוטפים – אספקת תמיכה כוללת, תיקון באגים ועדכוני גרסה בשוטף, תוך הקשבה לקהל המשתמשים ולדרישות העולות מהשטח 

סוגי תכנות מובילים 

ישנן שפות תכנות רבות בהן עושים שימוש במהלך פיתוח תוכנה. חלק מהשפות הן נדירות יחסית ומתאימות לפרויקטים מאוד נישתיים, וחלק מהשפות הן שפות-על, אשר ניתן למצוא אותן כמעט בכל פרויקט או לפחות בפרויקטים גדולים ונחשבים. לפניכם שלושה סוגי תכנות מובילים: 

פייתון

Python היא אחת משפות התכנות הפופולריות ביותר, והיא נפוצה ברוב התחומים. לצד זה, היא גם קלה יחסית ללימוד ולשימוש. למרות הפשטות היחסית שלה, ניתן לבצע באמצעותה משימות מורכבות והיא מהווה בסיס משמעותי למתכנים ויתרון מקצועי למחזיקים בה. היא מאפשרת לפתח תוכנות, אתרים, אפליקציות ויישומים שונים של בינה מלאכותית, בדרך של כתיבת קוד באופן פשוט וברור. את שפת הפייתון ניתן למצוא באתרים הגדולים בעולם וביניהם גוגל ויוטיוב.  

Full stack

Full stack, כפי שניתן להבין, הוא תחום שחולש על כל העולמות. מפתח פול סטאק עובד על ההיבטים השונים של היישום – צד לקוח, צד שרת, מסדי נתונים ועוד, ולצורך זה הוא נדרש להתמחות בשפות תכנות שונות  כגון HTML, CSS ו-JavaScript. הוורסטיליות של מפתחי Full stack מאפשרת להם לקחת חלק משמעותי מאוד בכל תהליך הפיתוח – בשלבים הטכניים המורכבים, ובשלבים הנוגעים לעיצוב ולחוויית משתמש טובה.  

דוט נט

דוט נט היא שפת תכנות ייחודית שמאפשרת לפתח תוכנות, אפליקציות ופתרונות מבוססי ענן על סביבת עבודה של מיקרוסופט. הפלטפורמה מאפשרת לעבוד עם מספר שפות תכנות נפוצות, אך השפה הפופולרית ביותר בעבודה היא שפת C. בגלל שמדובר בשפת קוד פתוח ובמגוון של שפות, הדוט נט מתאים במיוחד לחסרי ניסיון ולמתכנתים מתחילים.  

למי מתאים להיות מפתח תוכנה?

אמנם אין איזשהו מבחן פסיכולוגי כדי להיות מפתח תוכנה, אך כדי להיות מפתח תוכנה מצליח וגם ליהנות מהעבודה נדרשים כישורים טכניים וחשיבה אנליטית, יכולת פתרון בעיות, יכולת עבודה בצוות ויכולת למידה עצמאית ומתמשכת. וכמובן, ללמוד את אחת משפות התכנות הטובות, כזו שתאפשר לכם למצוא עבודה מאתגרת במהירות וגם ליהנות משכר גבוה במיוחד.  

האם יש אופק תעסוקתי בתחום התכנות?

בהחלט! מלבד העובדה שתחום התכנות הוא תחום עם ביקוש גבוה ועקבי, מתכנתים יכולים להתקדם לעבור תפקידים ניהוליים ובכך לשדרג את השכר שלהם, אך גם לעבור לתחומים בעלי זיקה. לדוגמה, פיתוח אתרים, פיתוח אפליקציות, אנליסט נתונים, מהנדס בינה מלאכותית/למידת מכונה, הנדסת DevOps, תחום אבטחת מידע ועוד. לעיתים יהיה צורך בקורס השלמה, ולפעמים הניסיון שלכם יספיק. באופן עקרוני, אם תבחרו לעבוד בחברה שעושה פרויקטים מגוונים ולהיות חלק מצוות שלם, כך תרכשו יותר כלים ויותר ידע שיעזרו לכם באתגרים הבאים.  

השכר והתנאים של מפתחי תוכנה

שכר מפתח תוכנה הוא מהמשתלמים שיש בענף ההייטק. השכר תלוי בפרמטרים שונים ובראשם שפת התכנות בה אתם מתמחים. בעיקרון, השכר מתחיל מ-16,000 ₪ בחודש לעובד ללא ניסיון, וכעבור 5 שנות ניסיון עובר את 30 אלף ₪ בחודש.  

לקביעת שיחת ייעוץ חינם

    שיחה עם נציג

    דילוג לתוכן