ליצירת קשר
whatsapp
לימודי הייטק ב-INT LIVE
טלפון

מסמך STD בדיקות תוכנה

INT College
מסמך STD

תחום בדיקת תוכנה (QA) נחשב לאחד הבולטים והמאתגרים בעולם ההייטק, עם שכר גבוה, סיפוק, אתגר וביקוש מטורף בשוק העבודה. אז רגע לפני שאתם נכנסים לתחום, חשוב שתכירו קצת את אופי העבודה של בודק תוכנה, ובעיקר את המסמך המרכזי איתו עובדים בודקי תוכנה יחד עם צוות הפיתוח – מסמך STD בדיקות תוכנה.

מה זה מסמך STD בדיקות תוכנה?

בתחום פיתוח התוכנה משתמשים במגוון כלים ושפות קוד, אבל יש מסמך אחד שהופך את העבודה להרבה יותר יעילה והוא – מסמך בדיקת תוכנה (STD). מדובר על מסמך המתאר את אסטרטגיית הבדיקה והבדיקות שנעשו בפועל בתהליך של פרויקט פיתוח תוכנה. את המסמך STD מייצרים צוות אבטחת האיכות (QA) העובדים בצמוד לפרויקט והוא משמש כאבן דרך לתהליך הבדיקה. המסמך כולל את מטרות הבדיקה, היקף הבדיקות, הגישות בהן משתמשים סביבת הבדיקה ועוד.

המטרה העיקרית של מסמך STD היא להבטיח את איכות התוכנה ועמידתה בדרישות המשתמש. בנוסף, המסמך מסייע לזהות את סוגי הבדיקות הנדרשות במהלך הפיתוח ומפרט את מתודולוגיית הבדיקה והכלים שבהם על בודקי התוכנה לעשות שימוש.

בואו נראה מה מכיל מסמך STD:

1. מבוא –  מספק סקירה כללית של אסטרטגיית הבדיקה, היעדים והיקפי הבדיקות.

2. גישות הבדיקה – תיאור מפורט של מתודולוגיית הבדיקה והגישות בהן יעשו שימוש בודקי התוכנה. בנוסף, הוא מתאר את סוגי הבדיקות שיש לבצע על מנת לייעל את התהליך.

3. סביבת הבדיקה – סעיף זה במסמך מתאר את סביבת החומרה והתוכנה הנדרשת לבדיקה. לדוגמה, את סוג מערכת ההפעלה, מסד הנתונים וכלים אחרים הנדרשים לתהליך הבדיקה.

4. מקרי הבדיקה -זהו סעיף המפרט את תרחישי הבדיקה ומקרי הבדיקה שיבוצעו. מקרי הבדיקה מתועדים לרוב באמצעות כלי לניהול מקרה מבחן, והם כוללים את מטרת הבדיקה, נתוני הבדיקה והתוצאות הצפויות בפועל.

5. תוצרי הבדיקה – סעיף זה מתאר את המסמכים והדוחות שיש להם צורך במהלך בדיקות התוכנה. מסמכים אלה יכללו את תוכנית הבדיקה, תסריטי בדיקה, תוצאות בדיקה, דוחות של באגים וסיכומים של הבדיקות.

חשוב לדעת שצוות בודקי התוכנה (QA) ממלא תפקיד קריטי בפיתוח עצמו של התוכנה על ידי ביצוע מקצועי של מסמך ה- STD. הוא אחראי בין היתר להבטיח שגישת הבדיקה תהיה מקיפה ותכסה את כל התרחישים האפשריים, על מנת לעמוד בדרישות הלקוח ובסטנדרטים הגבוהים ביותר וכמובן למנוע באגים ותקלות עתידיות.

הסתקרנת? כל המידע על קורס QA ממש כאן!

לקביעת שיחת ייעוץ חינם

    שיחה עם נציג

    דילוג לתוכן