ליצירת קשר
whatsapp
לימודי הייטק ב-INT LIVE
טלפון

מפתח אוטומציה מהו ומה תפקידו

INT College
מפתח אוטומציה מהו ומה תפקידו

תעשיית ההייטק אוהבת ליצור חידושים, אולם בכל הנוגע לתהליכי עבודה, הצו הקטגורי הוא תמיד להתייעל ללא הרף. על כל תהליך שנעשה בכל חברת הייטק רצינית, נעשית כל הזמן מחשבה כיצד לייעל אותו. בהתאם לכך, בתהליכי בקרת איכות (QA), מילת המפתח בשנים האחרונות היא אוטומציה, קרי המעבר מבדיקות ידניות לבדיקות אוטומטיות ככל הניתן. כך נוצר תפקיד חדש בשנים האחרונות, ושמו מפתח אוטומציה. אז מהו מפתח אוטומציה ומה תפקידו? מה שחשוב לדעת באמת.

תפקידו של מפתח אוטומציה

בחברות הייטק בהן עמלים על פיתוח של תוכנות ומוצרים, יש המון גורמים בשרשרת הייצור, כאשר כל אחד אחראי על חלק אחר בתהליך. אחד ההיבטים הללו הוא כמובן ההיבט של בקרת איכות (מה שמכונה QA, קיצור של Quality Assurance). אנשי ה-QA מריצים בדיקות על המוצר (בין אם מדובר בתוכנה או במוצר פיזי), ובודקים שהוא עומד בכל מיני משימות שהוא אמור לעמוד בהן.

עכשיו, חלק מהבדיקות הללו לתפקוד המוצר נעשות באופן ידני: במוצרים מסוימים ובמצבים מסוימים, לפעמים הבדיקה הידנית הזאת יכולה להיות מייגעת וארוכה, מה שבארגונים המקדשים יעילות, מיתרגם לחוסר יעילות ופגיעה בשורת הרווח. משום כך, ישנה מגמה להעביר בדיקות ככל האפשר למה שנקרא אוטומציה. בדיקה אוטומטית היא פשוט ביצוע אוטומטי של הבדיקות הידניות בצורה כזאת או אחרת.

אז מיהו מפתח אוטומציה? מי שבעצם כותב את הקוד הקשור לבדיקות: או את התשתית (קרי המערכת שעליה ירוצו הטסטים), או את הטסטים עצמם. כלומר, במובן מסוים, מפתח אוטומציה הוא מעין דרג-ביניים כזה בין QA לבין מתכנת, שהרי מצד אחד הוא מבצע בקרת איכות, ומצד שני הוא כן כותב קוד.

פיתוח אוטומציה לא רק מאפשר לייעל את המלאכה של ביצוע והרצה של בקרת איכות על המוצר, אלא לרוב מאפשר גם ניתוח יעיל של התוצאות (באמצעות כתיבת מנגנוני פיתוח בקוד), וכך ניתן לבקר בצורה טובה יותר את תהליך בקרת האיכות.

איך הופכים למפתח אוטומציה?

ישנן מספר דרכים להיכנס לתפקיד מפתח אוטומציה. אפשרות אחת היא ללמוד מדעי המחשב או קורס תכנות, ואז לעבוד בתור מפתח אוטומציה כתפקיד כניסה להייטק. עם זאת, לרוב מעדיפים להיכנס לתחום ישר כמתכנתי פול-סטאק, ובוחרים שלא לעבוד תחילה כמפתחי אוטומציה. אפשרות נוספת היא להיות עובד בקרת איכות (כלומר תפקיד QA) שמשתדרג למפתח אוטומציה. העניין הוא שפיתוח אוטומציה כרוך בהכרח בפיתוח, קרי בכתיבת קוד, ולא תמיד אנשי ה-QA יודעים לכתוב קוד. נכון, חלקם לומדים זאת בעצמם וחלקם דרך העבודה המעשית, אולם בפועל זה לא ממש סביר.

דרך המלך לכניסה לתפקיד של מפתח אוטומציה, היא פשוט לעשות קורס של פיתוח אוטומציה. במסגרת הקורס לומדים הן על התחום של בקרת איכות בצורה מקיפה, והן לומדים תכנות ברמה מספקת שתאפשר לעשות את התפקיד של פיתוח אוטומציה כמו שצריך. הרבה פעמים אגב, מי שמצליחים במיוחד בקורס פיתוח אוטומציה וכן בביצוע התפקיד עצמו, הם אנשי QA שלמדו פיתוח אוטומציה, והפכו למפתחי אוטומציה לאחר שכבר עבדו בתפקידי בקרת איכות.

הסתקרנת? כל המידע על קורס QA ממש כאן!

לקביעת שיחת ייעוץ חינם

    שיחה עם נציג

    דילוג לתוכן