ליצירת קשר
whatsapp
לימודי הייטק ב-INT LIVE
טלפון

מהו האקר כובע לבן?

INT College
האקר כובע לבן

״האקר״ נשמע כמעין מילה שלילית, אלה שיושבים מאחורי המחשב עטויים מסכות וגלימות שחורות, פורצים לאתרים או מצפינים קבצים ודורשים כופר תמורת שחרורם. אלא מה? האקר כובע לבן הוא למעשה ההפך הגמור של הדמות שאותה אנו מכירים והוא נחשב לחוקי לגמרי. בואו נראה במה מדובר ואיך גם אתם תוכלו להיות האקרים (חוקיים, כן?).

סייבר ואבטחת מידע נחשבים לתחומים החמים בעולם ההייטק והם עוסקים במגוון רחב של נושאים, החל מפיתוח כלים המונעים פריצות ועד איתור ומניעת פרצות אבטחה לארגונים בכל סדר גודל. Hacking, שמתורגם למילה העברית פצחנות, נחשב אף הוא לבולט בזירת הסייבר, מכיוון שהוא עוסק בפרצות אבטחה של ממש, רק מהצד החוקי. מיד נסביר מה זה ואיך זה חוקי. מכאן למעשה נגזר השם של האקר כובע לבן, או האקינג כובע לבן.

מהם סוגי ההאקרים הנפוצים?

סוגי ההאקרים מתחלקים לשלושה ויש להם שמות של צבעי כובעים: האקר כובע שחור הוא ההאקר הטיפוסי שאנו מכירים מפריצות סייבר ומתקפות למטרת הרס, טרור ובצע כסף; האקר כובע אפור הוא גם לא ממש חוקי ועוסק בפרצות לארגונים ופלטפורמות שונות, אך לא למטרת הרס, אלא הוא מיידע את האחראים על הפריצה שביצע ומבקש תשלום עבור התיקון; האקר כובע לבן הוא למעשה ׳הצדיק׳ מבין השלושה שעובד כחוק בהתאם לקווים אתיים ברורים כמקצוע של ממש. תפקידו להיכנס לראש של האקר כובע שחור ולאתר פרצות אבטחה בארגונים ובפלטפורמות שונות, על מנת שניתן יהיה לתקן את הפרצה מבעוד מועד על ידי כלים שונים.

האקר כובע לבן משמע להיות צעד אחד לפני האקר כובע שחור


כאשר אנו חושבים על האקר, מיד עולה לנו קונוטציה שלילית לגמרי ובצדק. אך האקר כובע לבן הוא מומחה סייבר בעל אתיקה מקצועית, שתפקידו לפרוץ למערכות ותוכנות שונות במטרה לאתר פרצות אבטחה בארגונים. תפקידו של האקר כובע לבן נקרא ״האקינג״, שהוא אחד התפקידים המבוקשים בעולם הסייבר, שכידוע נחשב לאחד התחומים הלוהטים בהייטק. כפי שאתם יודעים, כיום ארגונים בכל סדרי גודל סובלים קשות מפרצות אבטחה חמורות הגורמות לפגיעה במוניטין, סחיטה של מיליוני שקלים וזליגה של המידע לידיים עויינות ומכירתו לכל המרבה במחיר, וזוהי בהחלט פגיעה קשה.

תפקידו של האקינג כובע לבן להיכנס לראשו של האקר כובע שחור ולהיות צעד אחד לפניו, על ידי ביצוע ניסיון פריצה למערכות ותוכנות שונות של הארגון שבו הוא עובד ולמעשה לדמות פרצה אפשרית. כאשר הוא מאתר פרצת אבטחה, עליו להעביר למחלקת הפיתוח או לראשי הארגון את המידע, על מנת שיוכלו לפתח או לבצע פעולות שונות על מנת לנטרל את הפרצה בהקדם האפשרי.

איך נכנסים לתחום המרתק?


התחום בהחלט קורץ לרבים ואפשר להבין למה, הרי הוא נחשב הלב של עולם הסייבר ואבטחת מידע הנחשב למבוקש, מאתגר ומספק מאוד. את ההתרגשות והאדרנלין של האקר כובע לבן שמצא פרצת אבטחה אי אפשר להסביר במילים, פשוט צריכים להיות שם כדי להרגיש את המתח באוויר. לימודי האקינג ניתן למצוא כאן אצלנו במכללת INT המתמחה בלימודי סייבר ומכשירה את המשתתפים לעסוק בתחום. לימודים אלו מאתגרים מאוד ונוגעים בלב תעשיית הסייבר כמו בטכנולוגיה מתקדמת, כלים למניעת פרצות אבטחה והכי מעניין זה ביצוע פריצות סייבר אמיתיות באמצעות כלים וטכניקות שונות.

לקביעת שיחת ייעוץ חינם

    שיחה עם נציג

    דילוג לתוכן